بازدید 2849

تجدید‌میثاق با امام راحل در سالگرد‌پیروزی‌انقلاب

آیین گرامیداشت یوم‌الله 12 بهمن همزمان با سراسر کشور و ‌ورود معمار کبیر انقلاب اسلامی به کشورمان، در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰ 01 February 2015
آیین گرامیداشت یوم‌الله 12 بهمن همزمان با سراسر کشور و ‌ورود معمار کبیر انقلاب اسلامی به کشورمان، در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش فارس، ‌همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، آیین گرامیداشت یوم‌الله 12 بهمن در حرم مطهر امام خمینی(ره)‌ با حضور پرشور مسئولان کشوری و لشکری ‌برگزار‌ شد.

‌مراسم گرامیداشت یوم‌الله 12 بهمن ساعت 9 و 33 دقیقه صبح امروز با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و مسئولان کشوری و لشکری در بارگاه ملکوتی که میعادگاه عاشقان ایثار و شهادت است، برگزار ‌و مردم حاضر در این مراسم با ‌سر دادن بانگ الله‌اکبر با امام راحل تجدید میثاق کردند.‌
‌*راهپیمایی حرم تا حرم‌

همزمان با سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب مردم ولایی شهرستان ری در میدان شهدای شاملو شهرری تجمع و پس از آن رهسپار حرم مطهر امام (ره) شدند.

‌‌خانواده معظم شهدا،‌ ایثارگران و جانبازان،‌ مسئولان شهرستان و مردم مومن و انقلابی شهرستان ری با تجمع در میدان شهدای شاملو و قرائت زیارتنامه حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و سلام به ائمه اطهار (ع) رهسپار حرم مطهر امام خمینی (ره) شدند.‌

‌*رژه موتورسواران به سمت حرم امام (ره) برگزار شد

همزمان با ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در دوازدهم بهمن 57، مراسم رژه هزار موتورسوار از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به سمت حرم مطهر معمار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.
‌مراسم رژه هزار موتورسوار از نیروهای ارتش، سپاه و بسیج از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تا حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

‌موتورسواران پس از اجرای سرود انقلابی گروه موزیک سپاه، مراسم رژه را راس ساعت 9 و 33 دقیقه همزمان با ورود تاریخی حضرت امام به فرودگاه مهرآباد آغاز کردند تا به یاد روزهای پر افتخار سال 57 مسیر حرکت خودروی حضرت امام راحل را بپیمایند.

موتورسواران در میدان آزادی با اهدای حلقه‌های گل از سوی مردم غیور ایران اسلامی مورد استقبال قرار گرفتند.

‌*‌جایگاه تاریخی امام خمینی (ره) گلباران شد

همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی جایگاه تاریخی جلوس معمار کبیر انقلاب اسلامی در بهشت زهرا (س) گلباران شد.

‌آئین گلباران جایگاه جلوس و سخنرانی حضرت امام خمینی (ره) در بدو ورود به میهن اسلامی بعد 14 سال تبعید با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جمعی از مسئولان کشوری، لشکری و اقشار مختلف مردم ‌برگزار شد.‌

حاضران در این مراسم با گلباران محل جلوس بنیانگذار جمهوری اسلامی ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های والای امام، شهدا و مقام معظم رهبری یاد و خاطره پیر جماران را گرامی داشتند.

مردم غیور ایران اسلامی با حضور پرشور خود و قرائت فاتحه به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری ادای احترام کرده و نماز ظهر و عصر را به امامت سیداحمد موسوی امام جمعه باقرشهر در جوار شهدای 72 تن در بهشت زهرا (س) و در محل سخنرانی تاریخی امام راحل اقامه کردند.

‌در این مراسم 36 کبوتر به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آسمان قطعات گلزار شهدای بهشت زهرا (س) آزاد ‌شد.
‌‌*اندیشه‌های ‌امام خمینی(ره)چراغ راه ملت ایران ‌ا‌ست‌

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم آراء و اندیشه‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی امام خمینی(ره)را به‌عنوان چراغ راه ملت ایران دانست و گفت: افکار امام راحل برای تمام اعصار و ادوار تاریخ عمیق، روشن و گره‌گشا‌ست.
‌حجت‌الاسلام سید محمد‌حسن ابوترابی‌فرد ‌ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای والامقام و با تبریک سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: عزت امروز ایران اسلامی مرهون خون شهداست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی آراء و اندیشه‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی امام خمینی(ره)را به‌عنوان چراغ راه ملت ایران دانست و تصریح کرد: افکار امام راحل برای تمام اعصار و ادوار تاریخ عمیق، روشن و گره‌گشا‌ست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران اسلامی الگوی تمام آزادی‌خواهان جهان به‌ویژه کشورهای منطقه است، بیان داشت: تمام پیروزی‌های اخیر حزب‌الله لبنان، سوریه و عراق الگوگرفته از شجاعت مردم ایران اسلامی است.

‌ابوترابی‌فرد با بیان اینکه در حال حاضر ایران اسلامی در موضع قدرت قرار دارد، عنوان کرد: امروز سیاست‌مداران دنیا بر این باور هستند که آمریکا در موضع ضعف و ایران در موضع قدرت قرار دارد.

وی ادامه داد: ملت ایران همواره به تمام آرمان‌های امام راحل و شهدا پایبند بوده و سعی در پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر ادامه دادن راه و اندیشه سیاسی امام راحل تصریح کرد: اندیشه و منش امام راحل برگرفته از آموزه‌های دین مبین اسلام است و ملت ایران نیز همواره در راستای آرمان‌های امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب گام بر می‌دارند و همین سبب پیشرفت و تعالی کشور اسلامی شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس