بازدید 7092
۶

سرقت‌های میلیونی در قرارهای وایبری

مرد جوان پس از دوستی با دختران در فضای وایبر، آنها را سر قرار می‌کشاند تا نقشه سرقت‌هایش را عملی کند.
کد خبر: ۴۷۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶ 01 February 2015
مرد جوان پس از دوستی با دختران در فضای وایبر، آنها را سر قرار می‌کشاند تا نقشه سرقت‌هایش را عملی کند.

به گزارش همشهری، هرچند اين مرد از دختران زيادي با اين شگرد سرقت كرده بود اما عده‌اي از آنها از ترس آبروريزي حاضر به شكايت نشده بودند.

آخرين قرباني اين سارق حرفه‌اي دختر جواني بود كه اواخر آبان‌ماه در دام وي گرفتار شد. او وقتي براي شكايت به كلانتري 118تهران رفت، ماجرا را براي مأموران اينطور شرح داد: ساعتي قبل به‌عنوان مسافر سوار يك پژوآردي‌ يشمي شدم اما وقتي مي‌خواستم پياده شوم، راننده كيف دستي‌ام را سرقت و فرار كرد.

ادعاي دختر جوان كمي عجيب به‌نظر مي‌رسيد؛ چرا كه محل سرقت، محلي شلوغ بود و او نمي‌توانست به درستي توضيح دهد كه سرقت چطور رخ داده است. به همين دليل پرونده در اختيار مأموران پايگاه دوم پليس آگاهي تهران قرار گرفت و آنها بار ديگر به تحقيق از دختر جوان پرداختند.

او كه اين بار تصميم گرفته بود حقيقت را بگويد، مدعي شد: مدتي پيش از طريق وايبر با جواني به نام ابراهيم آشنا شدم. مدتي با هم چت مي‌كرديم تا اينكه او گفت مي‌خواهد مرا ببيند. در محدوده پارك چيتگر با هم قرار ملاقات گذاشتيم و ابراهيم با يك پژوآردي به محل قرار آمد. سوار شدم و كمي در آن منطقه چرخيديم تا اينكه او مقابل يك آبميوه‌فروشي توقف كرد. وقتي پياده شديم تا آبميوه بخريم، او گفت كه نيازي نيست كيفم را با خودم بياورم و براي همين آن را داخل ماشين گذاشتم.

چند لحظه از ورودمان به داخل مغازه گذشته بود كه ابراهيم گفت يادش رفته گوشي‌اش را بياورد. براي همين به طرف ماشين رفت و پس از سوار شدن در آن، ماشين را روشن كرد و رفت. با ديدن اين صحنه خشكم زده بود. باورم نمي‌شد كه او با اين شگرد كيفم را به سرقت برده‌ است. از طرفي مي‌ترسيدم اگر خانواده‌ام از ماجرا باخبر شوند، آبرويم برود براي همين تصميم گرفتم ماجرا را كيف‌قاپي جلوه دهم.

    دزد سابقه‌دار

سرنخ‌هايي كه دختر جوان در اختيار پليس قرار داد، آنها را به جواني 31ساله رساند كه پيش از اين هم به اتهام زورگيري دستگير و راهي زندان شده بود. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه ابراهيم در پرونده قبلي‌اش نيز از طريق وايبر دختري را فريب داده و او را به محل قرار كشانده بود اما در آنجا با تهديد چاقو كيف حاوي 13ميليون تومان پول و طلاي او را به سرقت برده بود. با اين اطلاعات جست‌وجو براي دستگيري اين مرد ادامه يافت تا اينكه مخفيگاهش در خيابان خليج‌فارس شناسايي و او دستگير شد.

    شكايت‌هاي سريالي

با كشف مقداري اموال مسروقه ديگر از مخفيگاه متهم، چندين شاكي كه از سوي اين مرد هدف سرقت قرار گرفته بودند شناسايي شدند و با مراجعه به اداره آگاهي او را شناسايي كردند. با اين حال بررسي‌ها نشان مي‌داد كه برخي از شاكيان از ترس آبروريزي حاضر نشده‌اند از اين مرد شكايت كنند. طبق اظهارات مالباختگان، ابراهيم پس از شناسايي طعمه‌هايش در وايبر با يك خودروي پژوآردي يا پرايد به سر قرار با آنها مي‌رفت و نقشه سرقت‌هايش را عملي مي‌كرد. سرهنگ مرادي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: قاضي پرونده براي متهم قرار قانوني صادر كرده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به پايگاه دوم مراجعه كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۶
وایبر، واتساپ، بیتاک، تانگو ...

تماما موجب فساد و تباهی است.
چرا زندان آدم نمی کنه این مدل دزد ها رو ؟ و چرا هر بار می ره زندان با تجربه پر بار تر بر می گرده ؟ و چرا خانواده های عزیز انقدر اعتقادات بچه هاشون رو سست بار می یارن که با یه نامحرم به راحتی تو خیابون چرخ می خورن ، واقعا اینا می تونن مادران فردای این سرزمین باشن ؟
اعدامش کنید بره پی کارش
تابناک داری بهانه میدی برای فیلتر کردن وایبر ها نکن برادر از فسیبوک بگو اونجا از این اتفاقات بیشتر می افته
سلام چه ربطی به وایبر داره با پیامک و غیره هم میشه
چه بی ربط !!
از کی تا حالا توی وایبر میشه شماره های ناآشنا رو بدون اجازه خودشون اد کرد و افراد ناشناس رو جذب و سر قرار کشوند ؟؟!!
ضمنا میزان سرقت از خودروهای پارک شده و کیف قاپی در خیابونهای شهر که خیلی بیشتره ، پس مردم ماشینهاشون رو توی کوچه و خیابون پارک نکنن و توی
پیاده رو و خیابون هم نیان ! واللللللا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل