بازدید 3214

اتریش هم با داعش مقابله خواهد کرد

در دیدار امروز وزیر امور خارجه اتریش با همتای عراقی وی در بغداد یک توافق برای همکاری متقابل در زمینه مبارزه با داعش و جلوگیری از سفر جنگجویان اروپایی به مناطق بحرانی صورت گرفت.
کد خبر: ۴۷۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳ 01 February 2015
در دیدار امروز وزیر امور خارجه اتریش با همتای عراقی وی در بغداد یک توافق برای همکاری متقابل در زمینه مبارزه با داعش و جلوگیری از سفر جنگجویان اروپایی به مناطق بحرانی صورت گرفت.

 به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، اتریش و عراق می خواهند در مبارزه علیه داعش به صورت متقابل زیر بازوی هم را بگیرند.

"سباستین کورس" وزیر امور خارجه اتریش و ابراهیم جعفری همتای عراقی وی امروز یکشنبه در بغداد یک همکاری قدرتمندانه در زمینه تعقیب جنگجویان اروپایی که به عراق سفر می کنند را توافق کردند. همچنین یک عملیات اتحادیه اروپا برای آموزش پلیس این کشور نیز در نظر گرفته شده است.

وزیر خارجه اتریش به این مسئله اشاره کرد که جهادی های بازگشته از مناطق بحرانی یک تهدید امنیتی شدید برای اتریش و اروپا هستند. اثبات این مسئله که آن ها جنایاتی را در عراق و سوریه مرتکب شده اند یک چالش بزرگ برای سازمان های امنیتی ما است.

وی از این رو از ابراهیم جعفری برای تقویت همکاری ها در زمینه مبارزه علیه جنگجویان خارجی تشکر و قدر دانی کرد.

"ابراهیم جعفری" نیز از کشورهای اروپایی درخواست کرد که افراد مظنون به اقدامات تروریستی را بیشتر کنترل کرده و نگذارند که آن ها آزادانه به مناطق بحرانی سفر کنند.

"سباستین کورس" نیز از اینکه طرف عراقی تصمیم دارد تقاضای عملیات پلیسی اتحایه اروپا در عراق را بپذیرد ابراز خرسندی کرد و این مسئله را باعث امنیت بیشتر در عراق دانست.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران که درباره ارسال تسلیحات به عراق سوال کرده بود گفت که اتریش با توجه به خنثی بودنش مانند دیگر کشورها چنین امکانی را ندارد. ما سعی می کنیم در زمینه انسانی بیشتر فعال باشیم.

"ابراهیم جعفری" نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اتریشی خود بر اهمیت یک همکاری اقتصادی تنگاتنگ بین عراق و اتحادیه اروپا تاکید کرده و گفت: ورود شرکت‌های اروپایی به بازار عراق مهم تر از هر چیز دیگری است. یک عراق از نظر اقتصادی ضعیف نمی تواند با هیچ تروریسمی مبارزه کند.

جعفری همچنین درباره مناسبات اتریش و عراق گفت که وین و بغداد در اولین مرحله همکاری می باشند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که سفارت اتریش در عراق بازگشایی شده و پروازهای مستقیم به پایتخت عراق از وین راه اندازی شود.

سباستین کورس نیز اظهار داشت که این دو درخواست مورد بررسی قرار گرفته و هر دوی آن ها به شرایط امنیتی بستگی دارد.

"المار بروک" رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا نیز این دیدار را به عنوان نشانه همبستگی اتریش و اروپا در این راستا دانست که ترور داعش یک مسئله  برای عراق و سوریه به تنهایی نبوده بلکه یک تهدید جهانی است. این وظیفه همه ما است که در این زمینه سهمی را ایفا کنیم. این مهم است که همچنین کشورهای اسلامی در این مبارزات شرکت کنند، بخصوص به این دلیل که بسیاری از قربانیان این تروریست ها مسلمان هستند. این یک مبارزه است که جهان اسلام یهود و مسیحیت به صورت مشترکا باید در آن شرکت کنند.

ابراهیم جعفری نیز تاکید کرد که تروریست های جهادی یک تهدید برای تمام دنیا است. من مطمئن هستم که کشورهای اروپایی این خطر را حالا شناخته اند و علاقمند به رد آن هستند.

"المار بروک" هم در مبارزه با داعش بر تقسیم کار تاکید کرده و اظهار داشت که هر کسی نباید همه کاری انجام دهد. بخصوص باید این موضوع مطرح باشد که برای جنگجویان داعش این مسئله را آشکار کنیم که آن ها نمی توانند پیروز شوند. وی همچنین درباره این رویکرد دولت عراق  در راستای تلاش برای دموکراسی بیشتر، دولت مشروعه و یک ساختار دولتی غیر متمرکز تشکر کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل