بازدید 2470

رنج تالاب انزلی از زخم‌های عفونی

کد خبر: ۴۷۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱ 01 February 2015
مدیر کل محیط زیست گیلان گفت: شیرابه‌های سراوان از زخم‌های عفونی تالاب انزلی است که محیط زیست استان را رنج می‌دهد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا برجی اظهار کرد: تالاب انزلی دارای منافع زیادی برای استان گیلان شامل پاکسازی آب، حمایت از تنوع زیستی، حفاظت از نواحی ساحلی و کاهش اثرات تغییرات اقلیمی است.

وی اضافه کرد: حجم بالای ورود رسوبات به تالاب موجب شده است که عمق این تالاب در برخی مناطق به کمتر از یک متر برسد، این در حالیست که در گذشته‌ای نه چندان دور عمق این تالاب تا 11 متر رسیده بود. همه باید برای نجات تالاب انزلی وارد عمل شویم.

برجی تصریح کرد: عوامل نابودی تالاب از کشوری به کشور دیگر تفاوت دارد، توسعه شهری و روستایی در جهان باعث نابودی بیش از یک سوم تالاب‌های جهان شده است البته تغییر کاربری سهم بزرگی در نابودی تالاب‌ها دارد.

وی تاکید کرد: یکی از عوامل مهم تخریب تالاب انزلی، ورود فاضلاب‌های شهر صنعتی رشت و پسماندهای خانگی بدون هیچ پیش تصفیه‌ای است.

سمیرا، یکی از شهروندان شهرستان انزلی نیز به خبرنگار ایسنا گفت: برای نجات وضعیت کنونی تالاب بین المللی انزلی لازم است در حفاظت از تالاب انزلی چشمانمان را بر روی این تالاب باز کنیم. باید اطلاعاتمان را در مورد تالاب انزلی افزایش دهیم و در فصول مختلف سال به تالاب برویم تا تغییرات آن را مشاهده کنیم. همچنین اگر فعالیت غیرقانونی مشاهده کنیم موضوع را به مقامات مربوطه اطلاع می‌دهیم.

وی افزود: باید برنامه آموزشی مدونی در گیلان اجرا شود تا مردم منطقه منافعی را که تالاب انزلی به آنها می‌رساند بهتر درک کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها