بازدید 5088

هشدار پلیس فتا درمورد ایمیل‌های جعلی

رئیس پلیس فتا فرماندهی ویژه شرق استان تهران از کاربران اینترنت خواست تا در فضای مجازی مراقب ایمیل ها و نامه های جعلی باشند.
کد خبر: ۴۷۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳ 31 January 2015
رئیس پلیس فتا فرماندهی ویژه شرق استان تهران از کاربران اینترنت خواست تا در فضای مجازی مراقب ایمیل ها و نامه های جعلی باشند.

سرهنگ «سامان محمدی» روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ارسال ایمیل های جعلی fake email یکی از شیوه های نوین کلاهبرداران اینترنتی در فضای مجازی است تا به واسطه آن بتوانند به اطلاعات افراد دست پیدا کنند.

وی گفت: معمولا کلاهبرداران در این روش، یک نامه الکترونیک با آدرسی معتبر و ظاهری مهم برای فرد قربانی ارسال کرده و از او می خواهند تا با ورود به آدرس الکترونیکی خاص ، اطلاعات مورد نظر آنان را وارد و یا به حساب خاصی پول واریز کنند.

محمدی افزود: متأسفانه پیشرفت های بسیار زیاد صورت گرفته در فضای مجازی و بهره گیری کلاهبرداران از نرم افزارهای تخصصی باعث شده تا گستردگی بسیاری در این حوزه به وجود آید و تنها هوشیاری کاربران در مواجهه با این گونه مسائل است که می توان از وقوع جرائم مختلف در حوزه فضای مجازی جلوگیری کرد.

وی بیان داشت: کاربران باید ضمن حفظ هوشیاری در هنگام استفاده از فضای مجازی ، در صورت مواجهه با ایمیل های مشکوک ، محتویات نامه را با فرستنده مطابقت داده و توجه داشته باشند که عدم دقت در استفاده مناسب از فضای مجاز
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان