بازدید 3001

آمادگی‌پیمان‌امنیت‌برای‌مقابله‌با‌انقلاب‌های‌رنگی

ژنرال 'نیکلای باردیوژا' دبیر کل پیمان امنیت جمعی گفت که نیروهای امنیتی سازمان پیمان امنیت دسته جمعی برای کمک به کشورهای عضو این پیمان در مقابله با انقلاب های رنگی آمادگی دارند.
کد خبر: ۴۷۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷ 31 January 2015
 ژنرال 'نیکلای باردیوژا' دبیر کل پیمان امنیت جمعی گفت که نیروهای امنیتی سازمان پیمان امنیت دسته جمعی برای کمک به کشورهای عضو این پیمان در مقابله با انقلاب های رنگی آمادگی دارند.

به گزارش ایرنا، باردیوژا روز شنبه در نشست مطبوعاتی یادآورشدکه سازمان پیمان امنیت جمعی از توانمندی و نیروی امنیتی ویژه برخوردار است که در صورت لزوم می تواند به کشورهای عضو برای جلوگیری از برپایی انقلاب های رنگی کمک کند.

وی افزود: البته این کمک باید با موافقت و هماهنگی شورای سران کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی و کشور مورد نیاز این کمک انجام گیرد.

دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی در عین حال گفت که این سازمان از مداخله در امور سیاسی کشورهای عضو خودداری می کند.

وی توضیح داد: اگر سیستم امنیتی کشور عضو این پیمان از عهده مقابله با اقدامات غیرقانونی ناشی از مداخله خارجی برنمی آید، نیروهای امنیتی سازمان پیمان امنیت جمعی وارد عمل می شود.

باردیوژا ادامه داد: پیمان امنیتی جمعی وظایفی همچون تامین امنیت کشورهای عضو با تقویت توانمندی نظامی و مقابله با تهدیدهایی همچون تروریسم و قاچاق مواد مخدر را برعهده دارد.

دبیر کل پیمان امنیت جمعی برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا را به تلاش برای دستیابی به اهداف خود از راه برپایی انقلاب های رنگی متهم کرد.

وی با بیان اینکه از این راه برای سرنگونی حکومت های برخی جمهوری های شوروی سابق استفاده شده است، افزود: سازمان های غربی از راه تامین مالی فعالیت های ضددولتی جوانان به آموزش آنان برای برپایی انقلاب رنگی در کشورهای منطقه پرداخته اند و نمونه ای از این فعالیت ها را در اوکراین شاهد بودیم.

دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد حوادث منطقه قره باغ و اقدامات این سازمان برای جلوگیری از درگیری گفت: سازمان پیمان امنیت جمعی چندین بار در مورد حوادث این منطقه بیانیه صادر کرد و طرف های مناقشه را به خویشتنداری دعوت کرد.

وی افزود: ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در سال 2014 به عنوان رییس دوره ای سازمان پیمان امنیت جمعی با روسای جمهور آذربایجان و ارمنستان دیدار کرده و برای جلوگیری از وقوع مناقشه مسلحانه بین نیروهای دو طرف تلاش کرد.

باردیوژا همچنین گفت: سازمان امنیت جمعی نمی تواند در مساله قره باغ اقدام کند زیرا حل و فصل این مساله برعهده گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا قرار دارد.

پیمان امنیت جمعی از روسیه، بلاروس، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و ارمنستان تشکیل شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها