بازدید 2876

اراده‌ای برای بهبود هوای خوزستان وجود ندارد

کد خبر: ۴۷۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸ 31 January 2015
نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس٬ با انتقاد از آلودگی بیش از حد هوای استان خوزستان و همچنین غفلت مسئولان٬ گفت: گفتاردرمانی دولت‌ها نه تنها مشکل آلودگی هوای استان را حل نکرده بلکه هزینه‌های بسیاری به مردم تحمیل کرده است.

اسماعیل جلیلی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ با انتقاد از آلودگی بیش از حد هوای استان خوزستان و همچنین غفلت مسئولان٬ گفت: آلودگی هوای این استان به مشکلی دائمی و تکراری در سایه وعده‌های دولت‌های مختلف بدل شده است.

نماینده مردم مسجدسلیمان٬ هفتگل و لالی در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه مردم استان خوزستان در معرض شدید‌ترین آلاینده‌ها قرار دارند٬ افزود:‌ رشد بیماری‌های ریوی٬ تنفسی و قلبی در این استان نتیجه وعده‌های کاذب و دور از عمل مسئولان برای حل معضل آلودگی استان خوزستان است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه وجود ریزگردها و همچنین آلاینده‌های ناشی از فعالیت کارخانجات آلاینده نفتی و گازهای مختلف عوامل آلودگی هوای استان خوزستان است٬ تصریح کرد: در حال حاضر مردم با جان خود هزینه‌های بی‌توجهی سازمان محیط زیست و سایر دستگاه‌های مسئول در بهبود وضعیت هوای استان خوزستان را می‌دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه تنها اقدام دولت‌های مختلف برای بهبود هوای استان خوزستان وعده‌های توخالی بوده است٬ گفت: تاکنون هیچ بهبودی در هوای این استان رخ نداده و مردم هر روز با مشکلات عدیده‌ای از جمله توقف فعالیت‌های روزمره خود روبه رو هستند.

جلیلی با تاکید بر اینکه تقاضای جدی ما از مسئولان به ویژه رئیس جمهور در نظر گرفتن راهکاری اساسی برای حل مشکل آلاینده‌های استان خوزستان است٬ افزود: امیدواریم سازمان محیط زیست برای یک بار هم که شده در جهت رفع مشکل آلودگی هوای استان خوزستان چه در مرکز استان و چه در سایر شهرهای آن دست به کار شود.

وی ادامه داد: توجه به فعالیت شرکت‌های نفتی و پتروشیمی یکی از راهکارهای اساسی برای بهبود تقریبی وضعیت هوای استان خوزستان است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه وضعیت هوای استان خوزستان در حال حاضر بحرانی است٬ تصریح کرد: توقف پروازها٬ تعطیلی مدارس و برخی ادارات و همچنین توصیه به مردم برای ماندن در خانه به خوبی گواه نامساعد بودن وضعیت هوا و تهدید سلامت مردم است.

جلیلی با بیان اینکه تحمل هزینه‌های اجتماعی ناشی از آلودگی هوای استان خوزستان بر مردم بسیار بیش از توان آن‌ها بوده٬ افزود: دولت‌ها تاکنون کوچکترین اقدامی حتی برای بهبود مقطعی هوای خوزستان نکرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ اراده‌ جدی برای بهبود هوای استان خوزستان وجود نداشته و ندارد٬ گفت: دولت باید با پرهیز از گفتار درمانی در جهت کاهش حجم آلاینده‌های استان حرکت کند.

عضو کمیسیون برنامه٬ بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: همچنان حجم آلاینده‌های استان خوزستان 70 درصد بیش از حد استاندارد بوده به طوریکه در برخی مواقع مانع دید افراد و تردد آن‌ها نیز می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار