بازدید 2364

پرداخت حق زارعانه منوط به حکم دادگاه صالحه است

کد خبر: ۴۷۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶ 31 January 2015
دبیر کمیسیون اصل نود مجلس گفت: پس از بررسی کمیسیون اصل نود مقرر شد تا دادخواستی در مورد زمین‌های فرحزاد با کمک شهرداری تنظیم و برای صدور حکم به دادگاه صالحه ارجاع و زمین‌داران فرحزاد از حق زارعانه خود برخوردار شوند.

به گزارش فارس؛مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی پرونده شکایت تعدادی از زمین‌داران و کشاورزان منطقه فرحزاد از شهرداری تهران گفت: دو طرف (شهرداری و صاحب زمین‌های منطقه فرحزاد) توضیحات و مستندات خود را به کمیسیون اصل نود ارائه کرده‌اند و چنانچه مستندات شاکیان مورد تایید قرار گیرد موضوع نیازمند حکم قضایی است.
وی افزود: البته شاکیان پیش از این حکم قضایی در این رابطه داشته‌اند اما این حکم قضایی از دادگاه ویژه روحانیت صادر شده و این در حالی است که حکم باید توسط دادگاه عمومی صادر شود.

دبیرکمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: طبق برنامه بنا بر این شد تا با کمک شهرداری دادخواستی تنظیم و به دادگاه صالحه ارجاع شود و پس از صدور حکم شهرداری ملزم به پرداخت ما به ازای مبلغ زمین و یا در اختیار قرار دادن زمین ماعوض به شاکیان خواهد شد تا کشاورزان و صاحبان این زمین‌ها از حق زارعانه خود برخوردار شوند.

طبق اعلام عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود پیش از این شکایتی از ساکنان بخشی از زمین‌های منطقه فرحزاد از شهرداری تهران به دلیل تصرف این زمین‌ها و نادیده گرفتن حق زارعانه آنها واصل شده بود که این پرونده در کمیسیون اصل نود همچنان در حال بررسی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی