بازدید 3349

واکنش فانی به شهریه‌های بالای مدارس غیردولتی

کد خبر: ۴۷۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵ 31 January 2015
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا شهریه برخی از مدارس غیردولتی بیش از شهریه دانشگاه آزاد است، گفت: کدام مدرسه چنین شهریه‌هایی دریافت می‌کنند؟ میزان این شهریه‌ها چقدر است؟ مدارس هیات امنایی نمونه دولتی و تیزهوشان به دلیل آنکه خدمات بیش از حد متعارف ارائه می‌دهند به موجب مقررات مصوب شورای عالی آموزش و پرورش با نظر انجمن اولیا و مربیان مدرسه می‌توانند مبالغی را به عنوان شهریه دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر فانی در حاشیه نشست علمی تخصصی طرح تعالی مدیریت مدارس با بیان اینکه در راستای اجرای طرح تعالی مدیریت مدارس تعدادی از مدرسان در تابستان تحت آموزش قرار گرفتند و به استان‌های خود رفته و مدیران مدارس را تحت آموزش قرار دادند، گفت: امسال طرح تعالی مدیریت مدارس در 5700 واحد آموزشی به اجرا در آمده و شاخص‌هایی برای آن تعریف شده که براساس آن مدارس باید مرتبا ارزیابی شود و بازخوردها به مدارس و مسوولان مربوطه ارائه می‌شود.

وی افزود: امیدواریم نتیجه کار به گونه‌ای باشد که سال آینده مدارس بیشتری را تحت پوشش ببریم. این کار باعث می‌شود گامی در جهت مدرسه‌محوری که مدت‌هاست در آموزش و پرورش مطرح می‌شود، برداریم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره روند اجرای طرح بودجه‌ریزی عملیات‌رسانی مدارس گفت: بحث عملیاتی کردن بودجه در 600 مدرسه از میان 5700 مدرسه‌ای که طرح تعالی در آنها اجرا می‌شود، عملیاتی شده که این 600 مدارس از انواع مختلف هستند.

فانی ادامه داد: متناسب با دانش‌آموزان مدارس و هزینه سرانه دانش‌آموزشی اعتباری را در اختیار مدیر قرار می‌دهیم البته حقوق معلمان را خود آموزش و پرورش پرداخت می‌کند. مدیر با این مابه‌التفاوت به امور کیفی‌بخشی آموزش و پرورش در مدرسه می‌پردازد.

وی با بیان اینکه ارزیابی و نتایج حاصل از اجرای این طرح در پایان سال اعلام می‌شود تا پس از بررسی برای سال تحصیلی آینده تعداد بیشتری از مدارس را تحت بودجه‌ریزی عملیاتی ببریم، گفت: این امر موجب افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع می‌شود،

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا شهریه برخی از مدارس غیردولتی بیش از شهریه دانشگاه آزاد است، گفت: کدام مدرسه چنین شهریه‌هایی دریافت می‌کند؟ میزان این شهریه‌ها چقدر است؟ مدارس هیات امنایی نمونه دولتی و تیزهوشان به دلیل آنکه خدمات بیش از حد متعارف ارائه می‌دهند به موجب مقررات مصوب شورای عالی آموزش و پرورش با نظر انجمن اولیا و مربیان مدرسه می‌توانند مبالغی را به عنوان شهریه دریافت کنند؛ البته باید مشخص شود برنامه‌های آنها چیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر