بازدید 1643

واکسینه کردن بازار سرمایه با ایجاد صندوق تثبیت بازار

کد خبر: ۴۷۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳ 31 January 2015
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:در شرایط فعلی باید یک عامل برای واکسینه کردن بازار در برابر اتفاقات ایجاد شود که صندوق ثبیت بازار سرمایه می‌تواند این وظیفه را در بازار مذکور برعهده بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به پرسش هفته نامه بورس در مورد دلایل ایجاد صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: انضباط مالی مهمترین شرط پیشرفت در بازار سرمایه است که متاسفانه در بازار ما کمتر به چشم می‌خورد.
 
وی افزود: اگر انضباط مالی در بازار سرمایه وجود داشته باشد و همگی از آن تبعیت کنند هیچگاه شاهد افت شدید بازار سرمایه نخواهیم بود.

نکو تاکید کرد: بازارهایی که با بحرانهای کوچک فرو می‌ریزد، همگی نشان دهنده نبود قوانین و مقررات کارآمد در سیستم مدیریتی آن است که برای بهبود شرایط باید برنامه‌ریزی لازم در جهت بازگشت به رونق به بازار سرمایه صورت گیرد.

 *واکسینه کردن بازار  سرمایه
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اهمیت ایجاد صندوق ثبیت بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی باید یک عامل برای واکسینه کردن بازار در برابر اتفاقات ایجاد شود که صندوق ثبیت بازار سرمایه می‌تواند این وظیفه را در بازار مذکور برعهده بگیرد.
 
وی ادامه داد: مجلس با تصویب صندوق تثبیت بازار سرمایه برنامه‌ای برای کنترل ریسک و اتفاقات فراهم آورده تا بتواند در شرایط خاص به کمک این بازار بشتابد.
 
نکو تصریح کرد: در بازار سرمایه باید شاهد ثبات بیشتری باشیم زیرا در کشور آرامی چون ایران که ثبات اقتصادی به چشم می خورد این ناآرامی‌ها قابل قبول نیست. به همین خاطر صندوق تثبیت بازار سرمایه تعریف شد تا بتواند در مواقع ضروری این بازار را در برابر اتفاقات بیمه کند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: این صندوق در جهت کم کردن نگرانی سهامداران در برابر بحران و تشویشهای موجود در بازار سرمایه فراهم شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل