بازدید 3977

صهیونیست‌ها منتظر پاسخ‌های‌بعدی حزب‌الله باشند

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:‌ انقلاب اسلامی با سرعت مثال‌زدنی در حال پیشرفت است و سنگرهای هدف خود را اشغال می‌کند.
کد خبر: ۴۷۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵ 31 January 2015
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:‌ انقلاب اسلامی با سرعت مثال‌زدنی در حال پیشرفت است و سنگرهای هدف خود را اشغال می‌کند.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در بزرگداشت شهدای قنیطره که عصر روز (جمعه) در تالار وزارت کشور برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد امام و شهدای انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس و تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: از روح امام خمینی استمداد می‌طلبیم تا ما را در ادامه دادن راه‌شان یاری کنند.

وی گفت:‌ مجلسی که اکنون به یاد شهدای مقاومت و شهدای اخیر مقاومت نظیر مغنیه و شهید الله‌دادی تشکیل شده است در ادامه راه شهیدان دیگری است که در آینده این مسیر را ادامه خواهند داد تا اسلام و انقلاب اسلامی به اهداف کامل و نهایی خودش برسد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه راه قدس از کربلا می‌گذرد، تصریح کرد: روزی که جنگ به پایان رسید و امام جنگ را نعمت نامیدند و گفتند که این جنگ ما فتح فلسطین را به همراه دارد ما نمی‌توانستیم باور کنیم که کی و در چه زمانی این آرزو محقق می‌شود اما وقتی امام گفت راه قدس از کربلا می‌گذرد و یا شعارهای آرمانی که به امت اسلامی یاد می‌دادند و راه را به ما نشان می‌دادند ما نمی‌دانستیم که جنگ یک نعمت است به چه معنا است.

وی افزود: کسی فکرش را نمی‌کرد جنگی که این همه خسارت به همراه داشت و ما شهدای بسیاری را از دست داد‌ه‌ایم برای ما نعمت باشد اما امروز می‌بینیم چگونه این روند ادامه داشت و کجایند آینده‌پژوهان امروز که مدعی پیشگویی آینده هستند چرا که انقلاب اسلامی با عظمت و سرعت مثال زدنی در حال پیشرفت است و دل‌های مردم مظلوم چه مسلمان و غیر مسلمان را به دست می‌آورد.

سرلشکر جعفری با اشاره به جنگ 33 روزه خاطرنشان کرد: آنهایی که روند انقلاب اسلامی را پیش‌بینی می‌کردند و آنهایی که به راه امام (ره) باور داشتند که در رأس آنها شهدای مقاومت اسلامی باوری عمیق این راه را ادامه دادند و به پیروزی آن اطمینان داشتند چرا که چه کسی باور می‌کرد ملتی تنها و گروهی کوچک که دولتش آن را به رسمیت نمی‌شناخت بتواند در برابر هجوم گسترده دشمنش که تا بن دندان مسلح و مجهز به فناوری‌های نظامی و تسلیحات بود ایستادگی کند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در جنگ 33 روزه حزب‌الله توانست اسرائیل را به شکست و عقب‌نشینی وادار کند، تصریح کرد: چه کسی باور می‌کرد ملتی که درس انقلاب اسلامی و راه امام را به خوبی یاد گرفته بودند و در محاصره کامل اسرائیلی‌ها بودند بتوانند در 33 روز یا در جنگ 8 روزه بعد از آن پیروز بشوند.

سرلشکر جعفری در ادامه گفت: این حوادث بزرگ و این دستاوردهای عظیمی که در روند انقلاب به برکت خون شهیدان و ایستادگی ملت ایران در مقاومت 8 ساله و دیگر پیروزی‌ها به دست آمد روندی را به ما نشان می‌دهد که اگر آینده پژوهان توان تحلیل آن را دارند پیش‌بینی کنند که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

وی اظهار داشت: اسرائیل ترکیبی از برادران لبنانی، سوری و ایرانی را که به منظور شناسایی در مرزهای اسرائیل در حال شناسایی بودند تعقیب کرد و آنها را مورد هدف قرار داد در حالی که می‌دانست چه پیامدی برایش دارد اما چاره‌ای جز این کار نداشت.

فرمانده کل سپاه افزود: آنچه در جنگ‌های غرب مقابل حزب بعث یا دشمن صهیونیستی اتفاق افتاد که منجر به ایستادگی جبهه مقاومت شد عبارت بود از ایمان، تدبر و عقل و عقل جوانان انقلابی که به راه امام باور داشتند و با اتکاء به تجربیاتی انباشته شده بود از یک جهادی بزرگ مشغول دفاع و مستحکم‌تر کردن مقاومت اسلامی شدند.

سرلشکر جعفری ادامه داد: آنچه امروز باعث شده که ما در مقابل استکبار و حزب‌الله در جنگ 33 روزه بایستد فقط سلاح نبود بلکه ایمان برگرفته از همین راه بود که تجربه شده بود و پیروزی در آن بارها تکرار شده بود.

وی گفت: تدبر و عقلانیتی که چه در جبهه ما و چه در جنگ 33 روزه می‌تواند مقابل توانمندی‌های تسلیحاتی ابرقدرت‌ها ایستادگی کند همین توانمندی‌هایی است که دشمن ما به دنبال حذف آن است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: پدر را به شهادت می‌رسانند و پسر در راه پدر قدم برمی‌دارد و با عشق و ایمان و اصرار راه پدر را ادامه می‌دهد.

وی اظهار داشت: بله جهاد ادامه دارد زیرا ما به این باور رسیده‌ایم که راه امام عزیزمان و شهدا راهی درست و برحق است و نه تنها ایران بلکه همه مستضعفین جهان چه مسلمان و چه غیرمسلمان پرچم مبارزه با ظلم و استکبار را بلند کردند و به یاری خدا راه مقاومت و پیروزی نهایی ادامه دارد مشروط به آنکه به دنبال غربیت نسل آینده برای ادامه راه جهاد باشیم.

فرمانده کل سپاه افزود: درست است که در داخل کشور نیازی به جهاد مسلحانه با دشمن انقلاب نداریم چرا که خون شهیدانمان در 8 سال جنگ و 8 ماه فتنه امنیت بی‌نظیری را برای ایران به دنبال آورد.

وی گفت: البته هنوز در مرزهای کشور زمینه‌هایی برای ناامنی وجود دارد و به طور کلی جغرافیای طبیعی این امکان را می‌دهد اما این جهاد و مبارزه توسط بسیج و سپاه ادامه دارد و ایران در امنیت کامل است و نیازی به جنگ مسلحانه نیست.

سرلشکر جعفری گفت: در ایران در ابعاد دیگری جهاد است و در خارج از مرزها جهاد مسلحانه با دشمنان انقلاب اسلامی ادامه دارد.

وی افزود: مرزهای انقلاب گسترش پیدا کرده و ما کیلومترها دورتر از مرزهای خودمان در حال دفاع هستیم به همراه دیگر برادران مسلمان اعم از شیعه و سنی با نظام سلطه مبارزه خواهیم کرد.

فرمانده کل سپاه بیان داشت: خدا را شاکریم بابت فرصت جهادی که به ما عنایت کرد و همه بدانند جهاد در داخل کشور ما باید ادامه داشته باشد در عرصه جنگ نرم، مسائل سیاسی و اقتصادی با دشمنانی که می‌خواهند انقلاب اسلامی را در کانون خود از بین ببرند و مورد هجمه قرار دهند.

وی افزود: جهاد ادامه دارد تا وقتی که بنا به صحبت‌های مقام معظم رهبری جوان ایرانی به جز تعدادی که در کنار برادران عراقی، سوری و لبنانی حضور داشته باشند کس دیگری اجازه حضور ندارد و این حکم ایشان است که ما با جان و دل می‌پذیریم.

سرلشکر جعفری اظهار داشت: جهاد در راه خدا هیچ وقت تعطیل نمی‌شود و فقط در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی ادامه دارد تا ما ایران را در همه ابعاد مذهبی و فرهنگی برسانیم و نقطه امیدی برای مستضعفین جهان ایجاد کنیم.

وی گفت: بدانیم جهاد یک بعد ندارد بلکه در ابعاد سازندگی و رشد اطلاعاتی و اخلاق اسلامی و پیاده‌سازی حدود آن مجاهدت می‌کنیم و این تکلیفی است که امروز بر دوش تمام مؤمنین و انقلابیون است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: سرعت انقلاب در خارج از کشور و در ابعاد ظلم‌ستیزی و مقاومت و جهاد در برابر زورگویان ادامه دارد و ذکر این نکته که انقلاب اسلامی در داخل کشور نیازی به جهاد مسلحانه ندارد و فقط به تلاش بیشتر نیازمندیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم تمام جوانان بدانند و خود را برای نقش‌آفرینی آماده کنند و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم ایران الگوی بی‌نظیری برای ملت‌ها شده است.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی به الگوی ملت‌ها تبدیل شده است، گفت: الگویی که در برابر ظلم و جنایت‌ها پایداری می‌کند و این امر نیاز به الگوهای عملی در ابعاد مختلف خود دارد که این امر جز با تلاش راه دیگری نداریم.

سرلشکر جعفری افزود: از یک جنبه خیال‌مان راحت است در ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی که خدا را باید شکر کنیم که دستگاه‌ها، سازمان‌ها و یا افرادی که در این عرصه نقش‌آفرینی کنند به خوبی نقش خود را ایفا می‌کنند و ابعاد داخلی انقلاب اسلامی نیاز به همت و تلاش فراوانی دارد که ما با همین روحیه جهادی که جهادها، الله‌دادها و تقوی‌ها دارند و نقش‌آفرینی می‌کنند با همین روحیه بتوانند نقش آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: من همیشه می‌گویم جهاد با دشمنان خارجی در عرصه‌های جنگ سخت و حملات دفاعی و نظامی یا نیمه سخت امنیتی چه مسلحانه و یا غیر مسلحانه مثل فتنه 88 از ایفای نقش در عرصه‌های دیگر جنگ سخت‌تر است و ایمان و اعتقاد ما را در این عرصه‌ها موفق‌تر کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جوانان ما توانستند به نقش‌آفرینی‌های بسیاری بپردازند، تصریح کرد: کار در این عرصه‌ها بسیار سخت است و نیاز به تخصص و توانمندی بیشتری دارد که باید در این عرصه نقش‌آفرینی کنیم.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه وضع‌ ما نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست، گفت: امروز حزب‌الله توانمندتر شده است و آنها باید بدانند که انقلاب اسلامی و مقاومت تفاوتی میان جوان ایرانی، لبنانی، عراق و سوری قائل نمی‌شود.

وی ادامه داد: حزب‌الله امروز یکی از فرزندان انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی پس از 36 سال فرزندانی را به جهان داد و هسته‌های حزب‌الله که فرزندان امام هستند پاسخی را به اقدام اسرائیلی‌ها دادند و آنان باید منتظر پاسخ‌های بعدی باشند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه نهضت مقاومت اسلامی راه خود را در میان ملت‌های محروم و مظلوم و مستضعف و ستم‌دیده باز کرده است اظهار داشت: امروز نهضت مقاومت اسلامی به باور عمومی میان ملت‌ها و مستضعفین تبدیل شده است و این به آن معنا است که انقلاب اسلامی به پیروزی کامل خودش رسیده است.

فرمانده کل سپاه در پایان با بیان اینکه آرمان شهیدان و اهداف آنان محقق شده است، گفت: البته این راه طولانی است و ادامه دارد و ما همچنان باید به آیه قرآن نگاه کنیم که حق جهاد را باید به جا بیاوریم و اگر این کار را بکنیم خداوند لطف و عنایت خود را شامل حال انقلاب و مقاومت اسلامی خواهد کرد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار