بازدید 3268

جبهه مقاومت حرف اول را می‌زند

سران ارتجاع عرب با سکوت معنی‌دار خود نشان دادند که مایل به وارد شدن ضربه بر پیکر ارتش رژیم صهیونیستی نیستند.
کد خبر: ۴۷۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲ 31 January 2015
جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز نوشت:

عملیات غافلگیر کننده نیروهای حزب‌الله لبنان علیه ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا، از جهات مختلف قابل توجه و تحلیل است.

1 – مزارع شبعا، بخشی از سرزمین جنوب لبنان است که در اشغال صهیونیست‌هاست و به دلیل موقعیت مرتفعی که دارد بر اراضی جنوب لبنان مسلط است و یک امتیاز اطلاعاتی، امنیتی و سوق‌الجیشی برای ارتش رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. به همین دلیل است که ارتش اسرائیل این بخش از جنوب لبنان را تاکنون در اشغال خود نگهداشته و حاضر به تخلیه آن نشده است. اهمیت عملیات روز چهارشنبه نیز در همین است که علیرغم تسلط اطلاعاتی ارتش صهیونیستی بر منطقه، نیروهای حزب‌الله توانستند این ارتش پرمدعا را غافلگیر کرده و ضربه‌ای به آن وارد کنند.
شاید در مقیاس حجم عملیات نظامی، این عملیات دارای درجه بسیار بالائی نباشد، ولی از این جهت که نیروهای حزب‌الله توانستند در مزارع شبعا چنین عملیات موفقی را انجام دهند، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. زیرا ارتش رژیم صهیونیستی از امکانات اطلاعاتی بالائی در این منطقه استفاده می‌کند تا بتواند اولاً خود را در امنیت کامل نگهدارد و ثانیاً سلطه خود را بر لبنان حفظ نماید. در چنین شرایطی است که انجام عملیات روز چهارشنبه اهمیت بالای خود را نشان می‌دهد.

2 – بعد از جنایت رژیم صهیونیستی در قنیطره، که با حمله هلیکوپتری عده‌ای از نیروهای حزب‌الله و سردار‌الله دادی را به شهادت رساند.، صهیونیست‌ها تلاش کردند وانمود نمایند دست بالا را در برابر جبهه مقاومت دارند. این ظاهرسازی تبلیغاتی برای رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی که توطئه براندازی حکومت سوریه با شکست مواجه شده و قدرت بشار اسد رو به فزونی است، برای تل آویو بسیار ضروری بود، اما عملیات غافلگیر کننده حزب‌الله به ارتش رژیم صهیونیستی، این تبلیغات را خنثی کرد و نشان داد که برخلاف ادعاهای صهیونیست‌ها، این حزب‌الله است که در منطقه دست بالا را دارد. این واقعه، همچون پتک بر سر سران رژیم صهیونیستی فرود آمد و آنها را که بعد از جنگ غزه نیاز مبرمی به بازسازی روحیه ارتش و ساکنان یهودی فلسطین اشغالی داشتند بیش از پیش دچار بحران روحی و حقارت کرد.

3- عملیات حزب‌الله علیه ارتش رژیم صهیونیستی، یک اقدام مهم و موثر برای تقویت روحیه ملت‌های عرب منطقه و یک اتمام حجت جدید با سران ارتجاع عرب بود. مردم کشورهای عربی از شنیدن خبر عملیات موفق حزب‌الله علیه ارتش رژیم صهیونیستی خوشحال شدند و شادمانی خود را ابراز کردند همانگونه که رهبران جنبش‌های جهادی فلسطین نیز هماهنگ با مردم، خوشحالی خود را اعلام و از حزب‌الله تقدیر کردند. در کنار این شادمانی‌ها و تقدیر از حزب الله، سران ارتجاع عرب با سکوت معنی‌دار خود نشان دادند که مایل به وارد شدن ضربه بر پیکر ارتش رژیم صهیونیستی نیستند. اکنون آنچه در فضای سیاسی و تبلیغاتی جهان رخ داده اینست که سران ارتجاع عرب احساس می‌کنند به خاطر بی‌عملی خود در برابر جنایات صهیونیست‌ها و دست بالائی که حزب‌الله در مبارزه با رژیم صهیونیستی دارد، کاملاً خلع سلاح شده‌اند و هیچ پاسخی برای سوال‌های فراوان ملت‌های خود ندارند.

4- وضعیت گروه‌های تکفیری در این میان از همه بدتر است. آنها با ژست مقابله با دشمنان اسلام، مرتکب هر جنایتی می‌شوند ولی در برابر بزرگترین جنایت‌ها که توسط صهیونیست‌ها علیه مسلمانان فلسطین و علیه خود اسلام صورت می‌گیرد، ساکت و بی‌عمل هستند. همین هفته گذشته بود که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دستور داد با بودجه دولتی مقادیر زیادی از آن شماره هفته‌نامه فرانسوی شارلی ابدو که در آن به پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله اهانت شده بود در سرزمین‌های اشغالی توزیع شود. گروه‌های تکفیری القاعده، داعش، النصره و بقیه در برابر این اقدام جسارت‌آمیز هیچ اقدامی نکردند و با سکوت خود نشان دادند که با صهیونیست‌ها همدست هستند. اکنون که حزب‌الله با عملیات غافلگیرانه شبعا توانسته گوشمالی مهمی به صهیونیست‌ها بدهد، این خود بهترین سند برای اثبات این واقعیت است که مدافعان واقعی ملت مسلمان فلسطین و اسلام و پیامبر گرامی اسلام، نیروهای مقاومت هستند و بقیه به ویژه گروه‌های تکفیری فقط ادعا می‌کنند و در مواردی نیز نشان داده‌اند که با صهیونیست‌ها همدست هستند. معالجه و مداوای زخمی‌های داعش و سایر گروه‌های تکفیری در بیمارستان‌های ارتش رژیم صهیونیستی، یکی از روشن‌ترین شواهد این واقعیت است.

5 – در ماجرای حمله هلیکوپتری ارتش رژیم صهیونیستی به قنیطره و به شهادت رساندن نیروهای مقاومت، یک روسیاهی دیگر نیز برای شورای امنیت سازمان ملل بر جای ماند. در برابر این جنایت، شورای امنیت سازمان ملل سکوت کرد تا زمینه‌ای برای پیدا شدن حق انتقام گرفتن توسط نیروهای مقاومت به وجود نیاید. خوشبختانه جبهه مقاومت هرگز در انتظار اظهارنظر و موضع‌گیری مجامع بین‌المللی باقی نمی‌ماند و هر جا که لازم بداند بی‌درنگ اقدام می‌کند. در پاسخ به جنایت قنیطره نیز همانطور که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله گفته بود، نیروهای مقاومت در اولین فرصت ممکن اقدام به پاسخ دادن به این جنایت کردند و نشان دادند که به هیچ چیز غیر از مصالح جبهه مقاومت نمی‌اندیشند.

بدین ترتیب، اکنون منطقه در زمینه توازن قوا به شرایط جدیدی رسیده است. پیروزی‌های جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، هزیمت شورشیان تکفیری و سایر معارضان در سوریه و عراق، منزوی شدن سران ارتجاع عرب در افکار عمومی و تحقیر تاریخی رژیم صهیونیستی،‌ واقعیت‌های مهمی هستند که صحنه جدید سیاسی منطقه را شکل می‌دهند. در این صحنه جدید، جبهه مقاومت حرف اول را می‌زند و همین امر نشان می‌دهد منطقه در انتظار تحول بزرگی است، تحولی که به سود ملت‌ها خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل