بازدید 3614

شفاف‌سازی‌اقتصادی در جهت پرداخت‌مالیات

آگاه کردن مردم نسبت به اهميت پرداخت ماليات و آثار زيانبار عدم پرداخت آن در اقتصاد از مهمترین اقدامات سازمان امور مالیاتی در جهت شفاف سازی اقتصادی می‌باشد.
کد خبر: ۴۷۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴ 30 January 2015
آگاه کردن مردم نسبت به اهميت پرداخت ماليات و آثار زيانبار عدم پرداخت آن در اقتصاد از مهمترین اقدامات سازمان امور مالیاتی در جهت شفاف سازی اقتصادی می‌باشد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ببودجه های  اکثر کشور ها بر پایه ی قیمت نفت استوار میشوند.این روزها کاهش شدید قیمت نفت در جهان باعث شد تا در لایحه بودجه سال 94 سهم نفت به  شدت کاهش پیدا کند و درآمد های مالیاتی جایگزین آن شود.در بودجه سال 94 درآمدهای مالیاتی از مرز 86 هزار میلیارد تومان هم عبور کرده است.

آگاه کردن  مردم نسبت به اهميت پرداخت ماليات و آثار زيانبار عدم پرداخت آن در اقتصاد از مهمترین اقدامات سازمان امور مالیاتی در جهت شفاف سازی اقتصادی میباشد.

از جمله اقدامات سازمان امور مالیاتی در جهت آگاهی مردم نسبت به پرداخت مالیات میتوان به آگاهي رساندن به مؤديان براي سهولت بيش‌تر کار و مطلع کردن ‏مردم از قوانين، آيين‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها و تصميمات سازمان اشاره کرد.

شایان ذکر است برای داشتن یک سیستم مالیاتی منظم و صحیح باید تمامی فعالیت های اقتصادی و معاملات شفاف سازی بشوند.در راستای تحقق این امر دولتها، طرحهای جامع مالیاتی و اصلاحات قوانین مالیاتی باید شفاف سازی اقتصادی را در الویت خود قرار دهند. وجود فاصله میان مردم و دولتها سبب میشود مردم از پرداخت به موقع مالیات خود اجتناب کنند در حالی که اگر تمامی فعالیت های اقتصادی علنی شود و اطلاعات مردم در این خصوص افزایش پیدا کند، تلاش میکنند مالیات های خود را به صورت کامل و در زمان معین پرداخت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار