بازدید 12916

تظاهرات‌ داعشی‌ها علیه داعش

ارتش سوریه با همراهی نیروهای دفاع مردمی و عشایر سوری ضمن گسترش کمربند امنیتی اطراف فرودگاه نظامی «دیرالزور» به سمت شهر «الموحسن» پیشروی کرد. هم‌زمان شهر «البوکمال» شاهد تظاهرات گروه‌های وابسته به «داعش» علیه این گروه بود.
کد خبر: ۴۷۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲ 30 January 2015
ارتش سوریه با همراهی نیروهای دفاع مردمی و عشایر سوری ضمن گسترش کمربند امنیتی اطراف فرودگاه نظامی «دیرالزور» به سمت شهر «الموحسن» پیشروی کرد. هم‌زمان شهر «البوکمال» شاهد تظاهرات گروه‌های وابسته به «داعش» علیه این گروه بود.

به گزارش فارس، فرودگاه نظامی دیرالزور،‌ واقع در استان دیر الزور، در شرق سوریه به کانون درگیری بین نیروهای ارتش سوریه با گروه تروریستی تکفیری «داعش» تبدیل شده است که بیش از یک ماه است، تلاش دارد، این فرودگاه را تصرف کند.

تاکنون تمام حملات داعش به این فرودگاه واقع در جنوب شرقی شهر دیرالزور با مقاومت نیروهای ارتش سوریه به فرماندهی سرهنگ «عصام زهر الدین» با شکست‌های سخت مواجه شده و صدها تکفیری داعشی از رویارویی با نیروهای ارتش سوریه فرار کرده و در رقه توسط داعش اعدام شده‌اند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «الحدث» نیروهای ارتش سوریه طی روزهای گذشته موفق شدند، در محور شرقی فرودگاه دیرالزور یک کیلومتر داعش را به عقب براند و دامنه کمربند امنیتی اطراف فرودگاه را توسعه دهد.

شدت ضربات وارده به داعش در نبردهای دیر الزور در روزهای اخیر به حدی بود که داعش نیز به این امر اعتراف کرد. هم اکنون کانون درگیری‌ها در شهرک «الجفره»، نقاط مختلف «حویجه المریعیه» که ارتش سوریه آن را آزاد کرده بود، شهرک حویجه الجفره و محورهای شرقی و جنوبی فرودگاه نظامی دیر الزور گزارش شده است.

از مناطق دیگر استان دیر الزور نیز خبر می‌رسد، یگان‌های ارتش سوریه ضربات سنگینی را به داعش در منطقه «الموحسن» و دو شهرک «البولیل» و «طابیه شامیه» در شرق دیر الزور وارد کرده و موفق شده‌اند، تا دروازه‌های شهر الموحسن پیشروی کنند.

نبردهای دیر الزور مدت‌های طولانی است، در این بخش از سوریه که داعش در آن تسلط چشمگیری دارد، ادامه دارد و آخرین نبرد از این دست تلاش داعش برای تصرف فرودگاه نظامی دیر الزور بود.

پس از ناکامی داعش در تصرف فرودگاه نظامی دیر الزور، ارتش سوریه با همراهی نیروهای دفاع مردمی، فرزندان عشایر و نیروهای کماندو موفق شدند، تا دروازه‌های شهر الموحسن در ریف شرقی دیر الزور پیشروی کنند و با محاصره این شهر از تمام محورها زمینه را برای آزادسازی آن فراهم کنند.

در صورتی‌که ارتش سوریه چنین موفقیتی را احراز کند، تحول میدانی کیفی و بزرگ در منطقه شرق سوریه بوجود خواهد آورد، چون شهر الموحسن یکی از پایگاه‌های مهم و اصلی داعش در دیر الزور به شمار می‌آید و اولین بازتاب آزادسازی این شهر توسعه کمربند امنیتی اطراف فرودگاه دیر الزور است.

اوضاع آشفته داعش در دیر الزور

هم اکنون اوضاع داعش در دیر الزور بسیار آشفته گزارش شده است، زیرا صرف نظر از فرار عناصر داعش، این گروه تروریستی تکفیری از درون نیز با اختلافات و مشکلاتی مواجه است؛ شهر مرزی «البو کمال» شاهد تظاهرات گروه‌های وابسته به داعش در میدان «المصریه» این شهر در اعتراض به خشونت‌های اعمال شده توسط این گروه بود که به بازداشت شماری از معترضان منتهی شد.

منابع میدانی تاکید می‌کنند: «هر روز که می‌گذرد، داعش توان هجومی خود را در دیر الزور از دست می‌دهد و وارد لاک دفاعی می‌شود، آن هم در زمانی‌که ارتش سوریه توانایی خود در مقابله با حملات داعش نه تنها در دیر الزور که در حمص و بطور مشخص در میدان نفتی «الشاعر» و حتی «حسکه» و «قامشلی» به اثبات رسانده و گروه‌های وابسته به داعش در نقاط مختلف این شهرها در محاصره ارتش و نیروهای دفاع مردمی سوریه هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر