بازدید 11404
۴

هشدار دموکرات‌ها به نتانیاهو درباره سخنرانی‌اش در گنگره آمریکا

طی روزهای اخیر، موضوع دعوت از نخست وزیر رژیم اسرائیل برای سخنرانی در کنگره و مخالفت دولت آمریکا با این اقدام، به یکی از مهمترین بحث ها در عرصه سیاست داخلی و خارجی آمریکا تبدیل شده است. در این میان، اخبار حاکی از آن است که مخالفت دموکرات ها با اقدام مذکور به حدی رسیده که نتانیاهو ناچار شده از تک تک آن ها به طور جداگانه درخواست حمایت کند.
کد خبر: ۴۷۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲ 30 January 2015
هشدار دموکرات‌ها به نتانیاهو درباره سخنرانی‌اش در گنگره آمریکاطی روزهای اخیر، موضوع دعوت از نخست وزیر رژیم اسرائیل برای سخنرانی در کنگره و مخالفت دولت آمریکا با این اقدام، به یکی از مهمترین بحث ها در عرصه سیاست داخلی و خارجی آمریکا تبدیل شده است. در این میان، اخبار حاکی از آن است که مخالفت دموکرات ها با اقدام مذکور به حدی رسیده که نتانیاهو ناچار شده از تک تک آن ها به طور جداگانه درخواست حمایت کند.

به گزارش «تابناک»، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، در روزهای اخیر مشغول تلاش برای متقاعد کردن رهبران دموکرات کنگره آمریکا برای عدم مخالفت با سخنرانی وی در کنگره بوده است. با این حال، دموکرات ها تأکید دارند که نتانیاهو باید در تصمیم خود برای سخنرانی در تاریخ سوم مارس تجدید نظر کند.

مطبوعات اسرائیلی اشاره دارند که دعوت جان بونر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو برای سخنرانی، بحرانی جدی را در روابط کاخ سفید و دفتر نخست وزیری رژیم اسرائیل به وجود آورده و این رژیم را وارد دعوای جمهوری خواهان و دموکرات ها در عرصه سیاست داخلی آمریکا کرده است. کاخ سفید و نمایندگان دموکرات کنگره اصرار دارند که رفتار نتانیاهو در این ماجرا نامناسب بوده است.

در این میان، «نیویورک تایمز» خبر داده که اخیراً نتانیاهو به صورت تلفنی با هری رِید، رهبر اقلیت سنا، نانسی پلوسی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان و چاک شومر، سناتور برجسته دموکرات نیویورک گفت و گو کرده است. به گفته رید، در این گفت و گو نتانیاهو تلاش داشته توضیح دهد که چرا بدون هماهنگی با کاخ سفید، دعوت بونر را پذیرفته است.

رید که خود از جمله حامیان برجسته رژیم اسرائیل به شمار می رود، می گوید که گفت و گویی صریح با نتانیاهو داشته و به وی گفته موضوع سخنرانی وی در کنگره تا آن حد مسئله ساز شده که سناتورهای دموکرات تصمیم گرفتند حمایت خود از طرح وضع تحریم های جدید علیه ایران را پس بگیرند. 

رید در گفت و گو با نیویورک تایمز اظهار داشته: «من به او گفتم این ماجرا به تو صدمه می زند. تو باید این موضوع را درک کنی. من نمی گویم که چه کاری انجام دهی یا انجام ندهی، اما باید چشم انداز این موضوع را از اینجا و از منظر من درک کنی». رید می افزاید از نظر وی، دعوت از نتانیاهو اقدامی فراتر از حوزه اختیارات بونر بوده است. 

به گفته رید، نتانیاهو به او قول داده که سخنرانی اش تا حد ممکن غیرجانبدارانه باشد: «وی در ادامه به من گفت که تا چه حد نسبت به ایران بی اعتماد است، اما این خود نوعی کتمان اصل موضوع است». 

نانسی پلوسی نیز بیانیه ای را درباره گفت و گوی خود با نتانیاهو منتشر کرده است. بر اساس آنچه در این بیانیه آمده، پلوسی به نتانیاهو گفته که سخنرانی اش در کنگره، به مذاکرات میان ایران و آمریکا لطمه خواهد زد. در این بیانیه آمده: «من فکر می کنم این سخنرانی سبب فرستادن پیامی اشتباه خواهد شد». 

پلوسی می افزاید این حقیقت که زمان انجام سخنرانی، درست برای دو هفته پیش از برگزاری انتخابات اسرائیل برنامه ریزی شده، اسباب نگرانی وی را فراهم کرده است. آن هم در شرایطی که برای انجام چنین سخنرانی هیچ هماهنگی با کاخ سفید و همچنین رهبران کنگره صورت نگرفته است. 

به هر حال، مجموعه این تحولات حاکی از آن است که وسعت و دامنه انتقادات از تصمیم نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره درباره ایران، بسیار بیش از آن چیزی است که مقامات اسرائیلی و همچنین جمهوری خواهان در ابتدا گمان می کردند. باید دید آیا تشدید روزافزون این انتقادات و فشارها از سوی دموکرات ها و کاخ سفید، تغییری در تصمیم نتانیاهو برای سفر به آمریکا ایجاد خواهد کرد یا خیر. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
یعنی کاخ سفید عرضه نداره جلوی یه سخنرانی رو بگیره؟
قدرتهای دنیا که پشت امریکا مخفی بودن اینم از خود امریکا بابا بگید گندتون کیه خوب صاف با همون مذاکره کنیم یا تفاوق میشه یا میزنیم تو دهنش
جنگ زرگری بیش نیست؛لطفا گول نخورید.
به نظر من این اخبار جنبه تبلیغاتی داره و میخان ببینن عکس العمل ایران چیه والا خودشون میدونن که وضع تحریم های جدید یعنی مرگ توافق هسته ای و غنی سازی با هر درصدی توسط ایران واین کابوس اونها خواهد بود.
اين طور كه از اخبار شنيده ميشود ، اين مردكه نه در مقابل رقبايش وجه اى دارد نه بيش هم مسلك هايش ، اين تلاش هاى مذبوحانه ايست كه بخيال خودش قبل از انتابات سرزمين اشغال شده انجام ميدهد ، اصلا برو ور بزن ما را ميترسانى ،
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر