بازدید 5346

رکورد کسب درآمدهای مالیاتی شکست

با تحقق حدود 48 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در 9 ماهه اول امسال، بیشترین درآمد دولت در این بخش در مقایسه با همین مدت در سال‌های اخیر کسب شد.
کد خبر: ۴۷۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰ 30 January 2015
با تحقق حدود 48 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در 9 ماهه اول امسال، بیشترین درآمد دولت در این بخش در مقایسه با همین مدت در سال‌های اخیر کسب شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در حالی روند درآمدهای بودجه به سمت اتکای بیشتر به درآمدهای مالیاتی حرکت می کند و این سهم در بودجه امسال و سال آینده نیز نسبت به دوره های قبل قابل توجه‌تر است که عملکرد سال جاری نشان از رشد این درآمدها و تحقق آن‌ها دارد.

این در حالی است که عملکرد 9 ماهه بودجه امسال نشان می دهد از حدود 70 هزار میلیارد تومانی که برای درآمدهای مالیاتی به عنوان بخشی از رقم حدود 100 هزار میلیارد تومانی درآمدهای دولت در بودجه عمومی پیش بینی شده بود حدود 47 هزار و 900 میلیارد تومان محقق شده است.

درآمدهای مالیاتی بدست آمده در 9 ماه از اجرای بودجه امسال با رشد 52 درصدی نسبت به رقم 31 هزار و 500 میلیارد تومان محقق شده در همین مدت زمانی در سال گذشته همراه بوده است.

اما درآمد مالیاتی دولت از ابتدا تا پایان آذر سال گذشته نسبت به 26 هزار میلیارد تومان محقق شده در این بازه زمانی در سال 1391 نزدیک به 21.5 درصد رشد داشت.

براین اساس درآمد مالیاتی 9 ماهه امسال در مقایسه با دروره های مشابه قبل، حدود 16 هزار میلیارد تومان بیشتر از سال گذشته و 22 هزار میلیارد تومان هم بالاتر از سال 1391 است.

این در حالی است که دولت برای سال آینده نیز با کاهش منابع نفتی، جهت درآمدی خود را به سمت درآمدها بالاخص درآمدهای مالیاتی سوق دهد؛ به گونه ای که در لایحه بودجه، این بخش درآمدی با رشد 17 هزار میلیارد تومانی نسبت به سال جاری حدود 87 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان