بازدید 7536
۳
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

انتقاد جمهوری‌خواهان از تعویق رأی‌گیری درباره تحریم‌های جدید ایران

تصویب طرح تحریم‌های جدید ایران در کمیته بانکداری سنا، انتقاد یک سناتور برجسته جمهوری خواهان از تعویق رأی گیری سنا درباره تحریم‌های جدید، دیدگاه ایران درباره مذاکرات هسته‌ای اخیر با سه کشور اروپایی و چشم انداز توسعه تجارت میان ایران و روسیه، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۷۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 30 January 2015
انتقاد جمهوری‌خواهان از تعویق رأی‌گیری درباره تحریم‌های جدید ایرانتصویب طرح تحریم‌های جدید ایران در کمیته بانکداری سنا، انتقاد یک سناتور برجسته جمهوری خواهان از تعویق رأی گیری سنا درباره تحریم‌های جدید، دیدگاه ایران درباره مذاکرات هسته‌ای اخیر با سه کشور اروپایی و چشم انداز توسعه تجارت میان ایران و روسیه، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

انتقاد جمهوری‌خواهان از تعویق رأی‌گیری درباره تحریم‌های جدید ایران

به گزارش «تابناک»، موضوع تصویب طرح تحریم‌های جدید ایران در کمیته بانکداری سنا، مهم‌ترین موضوع مربوط به ایران است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است. روزنامه «دیلی میل» در این زمینه می‌نویسد، روز گذشته، طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت عدم دستیابی به توافق هسته‌ای، در کمیته بانکداری سنا به تصویب رسید، ولی سناتورهای آمریکایی تا ۲۴ مارس این طرح را در سنا مطرح نخواهند کرد تا فرصتی برای مشخص شدن این موضوع باشد که مذاکرات هسته‌ای به توافق منجر خواهد شد یا خیر. این طرح در کمیته مذکور با ۱۸ رأی موافق و ۴ رأی مخالف به تصویب رسیده است.

انتقاد جمهوری‌خواهان از تعویق رأی‌گیری درباره تحریم‌های جدید ایران

اما در پی توافق سناتورهای دموکرات برای عدم حمایت از طرح تحریم‌های جدید تا اواخر ماه مارس، یکی از سناتورهای برجسته جمهوری خواه به این موضوع واکنش نشان داد. به نوشته «جروزالم پست»، مارک کِرک، از طراحان اصلی تحریم‌ها علیه ایران، از تصمیم همکاران دموکرات خود برای به تعویق انداختن رأی گیری درباره تحریم‌های جدید انتقاد کرده است. به عقیده کرک، تصمیم دموکرات‌ها، یک تلاش شکست خورده برای عدم تأثیرگذاری بر انتخابات رژیم اسرائیل است. وی گفته، تلاش خواهد کرد تا ضمن گفت‌و‌گو با همکاران دموکرات خود، به آن‌ها گوشزد کند که نمی‌توان این طرح را برای همیشه به تعویق انداخت.

انتقاد جمهوری‌خواهان از تعویق رأی‌گیری درباره تحریم‌های جدید ایران

کرک در مصاحبه با شبکه خبری «بلومبرگ» نیز اظهارات دیگری در همین زمینه مطرح کرده و گفته، کنگره دیر یا زود طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را به تصویب خواهد رساند و دولت اوباما نیز نخواهد توانست هیچ کاری برای جلوگیری از آن انجام دهد.

به گفته کرک، حتی اگر سنا تصمیم بگیرد که بررسی طرح مذکور را تا اواخر ماه مارس به تعویق بیندازد، به هر حال رهبری حزب جمهوری خواه مصمم به پیشبرد این طرح است و یقیناً آن را به تصویب خواهد رساند. وی گفته مردم آمریکا با رأی دادن به حزب جمهوری خواه در انتخابات سنا نشان دادند، این ایده که تلاش برای تحریم ایران متوقف خواهد شد، اعتباری ندارد. 

انتقاد جمهوری‌خواهان از تعویق رأی‌گیری درباره تحریم‌های جدید ایران

برگزاری مذاکرات ایران و کشورهای اروپایی در موضوع هسته‌ای، از جمله دیگر موضوعاتی است که مورد توجه مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. خبرگزاری «رویترز» ضمن پرداختن به این موضوع، دیدگاه ایران درباره مذاکرات اخیر در استانبول را بازتاب داده و می‌نویسد، ایران اعلام کرده مذاکرات با آلمان، فرانسه و انگلیس، «دلگرم کننده» بوده؛ اما برای حل و فصل نهایی موضوع، باید کارهای بیشتری انجام گیرد.

سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران ضمن بیان این موضوع گفته، در بحث از جزئیات، دیدگاه‌های طرفین با یکدیگر متفاوت بوده، ولی در صورت وجود اراده سیاسی برای پایان دادن به موضوع، امکان دسترسی به توافق وجود دارد. 

انتقاد جمهوری‌خواهان از تعویق رأی‌گیری درباره تحریم‌های جدید ایران

در ‌‌نهایت در مطلبی اقتصادی، خبرگزاری روسی «ایتارتاس» از چشم انداز افزایش چشمگیر حجم تجارت میان ایران و روسیه سخن گفته و به نقل از رجب صفراف، مدیرکل شورای تجاری روسیه ـ ایران می‌نویسد؛ در سال جدید میلادی، حجم تجارت می‌تواند به دو برابر افزایش یافته و به ۲ تا ۲.۵ میلیارد دلار برسد.

وی افزوده در حال حاضر، همکاری اقتصادی میان روسیه و ایران در حد صفر است. صفراف اشاره کرده که در سال گذشته، صادرات ایران به روسیه بالغ بر ۲۶۰ میلیون دلار بوده و در مقابل، ارزش صادرات روسیه به ایران بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار برآورد شده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
اگر تحریم ها افزوده بشود ما هم گزینه نظامی را میگذاریم رویه میز
وقتی میگم: مرگ بر آمریکا یادت نره، بیراه نمیگم.
همه کاره کنگره آمریکاست ،بیخودی وقت خودمان را هدر ندهیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار