بازدید 244206

فیلم: واکنش معاون روحانی به حذف سخنانش درباره شجریان

طبیعتاً اگر پخش زنده‌ای در کار نبود و امکان چنین تذکری پیش روی انصاری قرار نداشت و یا انصاری از این تذکر صرف نظر می‌کرد، کارِ ممیزانی که تشخیص داده بود، نام محمدرضا شجریان نباید در تلویزیون برده شود، بی‌نقص می‌شد؛ اما همیشه برنامه زنده، کار را خراب می‌کند و رعایت خطوط قرمز معمول را به دشواری می‌گرایاند!
کد خبر: ۴۷۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸ 29 January 2015
ممیزی سخنان معاون پارلمانی رئیس جمهور، که از استاد محمدرضا شجریان به عنوان خواننده مورد علاقه‌اش نام برده بود، با واکنش مجید انصاری روبه رو شد و او با کنایه این حذفیات را روی آنتن زنده تلویزیون یادآور شد؛ واکنشی بی‌سابقه که نشان داد، در دوران مدیران تازه رسانه ملی نیز هنوز خطوط قرمز پیشین جابجا نشده است.

به گزارش «تابناک»، برنامه شب آفتابی شب گذشته (دوشنبه هشتم بهمن ماه) با حضور مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور روی آنتن شبکه پنجم سیما رفت تا مجید انصاری در گفت‌و‌گویی متفاوت درباره موضوعاتی که بخش قابل توجهی از آن جنبه شخصی داشت، نظیر مشغله‌های معمول و علاقه مندی‌های فرهنگی سخن بگوید و البته در بخش‌هایی از برنامه نیز مباحث مهم دیگری مطرح شود.

این برنامه مشتمل بر بخشی بود که ظاهراً در دفتر مجید انصاری، ثبت و ضبط شده بود و به عنوان میان بر‌نامه، در بخش‌های بین گفت‌و‌گوی زنده داخل استودیو پخش می‌شد و عمده مباحث حاشیه‌ای در‌‌ همان میان‌برنامه‌های ضبط شده گنجانده شده بود؛ میان برنامه‌هایی که ظاهراً مجری و میهمان برنامه نیز همچون مخاطبان تلویزیون، امکان دیدنش را داشتند.

در یکی از این میان‌برنامه‌ها، درباره گرایش فرهنگی مجید انصاری پرسیده شد و بحث به اینجا رسید که آیا معاون پارلمانی رئیس جمهور ـ که در سال‌های پس از انقلاب، همواره مسئولیت‌های سیاسی و اجرایی داشته ـ به سینما می‌رود، که مجید انصاری تأکید کرد، در سال‌های پیش از انقلاب به دلیل فضای آن روز به سینما نمی‌رفته و در سال‌های پس از انقلاب نیز به دلیل مشغله کاری، خیلی کم به سینما رفته و فیلم‌ها و سریال‌ها را از طریق تلویزیون پیگیری کرده است.

فیلم: واکنش معاون روحانی به حذف سخنانش درباره شجریان

انصاری در ادامه گفتارش به این موضوع اشاره کرد، بیشتر موسیقی گوش می‌کند و سپس در مواجهه با این پرسش که صدای کدام خوانندگان را گوش می‌کند، (در حالی که تصویر برش خورده بود و دوربین روی مصاحبه شونده رفته بود) گفت: شهرام ناظری، حسام الدین سراج، علیرضا افتخاری، محمد اصفهانی و مختاباد.

تکنیک دیزالو در این تصویر از دید مخاطب دور مانده و حذف چند کلمه از صحبت‌های انصاری ملموس نبود؛ اما وقتی دوربین به استودیو پخش زنده بازگشت، مجید انصاری بلافاصله به کنایه گفت: ظاهراً چند ثانیه از این تصاویر پریده بود. من گفته بودم به ترتیب آقای شجریان، شهرام ناظری، حسام الدین سراج، علیرضا افتخاری و محمد اصفهانی که آقای شجریان از قلم افتاده بود.

طبیعتاً اگر پخش زنده‌ای در کار نبود و امکان چنین تذکری پیش روی انصاری نبود و یا انصاری از این تذکر صرف نظر می‌کرد، کارِ ممیزانی که تشخیص داده بود نام محمدرضا شجریان نباید در تلویزیون برده شود، بی‌نقص می‌شد اما همیشه برنامه زنده، کار را خراب می‌کند و رعایت خطوط قرمز معمول را به دشواری می‌گرایاند!

در این میان آنچه محل تأمل است، عدم حذف و حتی جابجایی برخی خطوط قرمزی است که در دوره مدیریت گذشته صداوسیما بر جای گذاشته شد و ظاهراً به رغم تغییر وسیع سازمانی، چنین رویکردهایی اصلاح نشده و قاعده ممیزی در رسانه ملی،‌‌ همان قاعده دوره پیشین است و این قاعده باعث چنین اتفاقات جالبی می‌شود.

«تابناک» پیش از این پیشنهاد تدوین یک آیین نامه با در نظر گرفتن جزئی‌ترین ملاحظات شد تا قواعد ممیزی برای تولیدکنندگان و ناظر کاملاً معلوم باشد و اسلوب شفاف و مدونی در این ارتباط وجود داشته باشد؛ اما ظاهراً هنوز در این زمینه ترتیب اثری داده نشده و ممیزها همچنان با تشخیص و تجربه شان و البته لحاظ نمودن دستورهای شفاهی و کتبی موردی، به وظیفه‌شان عمل می‌کنند و این وضعیت طبیعتاً مطلوب مخاطب تلویزیون نیست.

بخش جالب برنامه شب آفتابی با حضور مجید انصاری را در «تابناک» مشاهده می‌کنید.

تعداد بازدید : 64
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۲۳۲
انتشار یافته: ۵۷
امن هم یک شجریان هستم
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
صدای خوبی دارند ولی ایشان همان شوالیه اروپایی ها باشند بهتر است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
تو امن هستی ؟
در صدا و سیمایی که صحبت ساده معاون رییس جمهور ممیزی و سانسور میشه،وای به حال دیگران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
این نشون میده اهل پارتی بازی و نگاه به سمت اشخاص نیستند و عادلند !
علیرضا تقی زاده
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
اینجا است که به راحتی می فهمید که علایق شخصی هم در این کشور قابل گفتن نیست. به کجا رسیده ایم؟
خود استاد شجریان با رفتارهاو خواسته هایش موجب حذف خود از تلویزیون می شود مگر تلویزیون اورا در یکی از تحویل سال دعوت نکرد ؟ مگر آثارش از رادیو وتلویزیون بخش نمی شد ؟ چرا شاکی شد وجلوی پخش آثارش را گرفت ؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
واقعا نمی دونی یا خودتو به ندونستن می زنی؟؟؟
یاد ربنا به خیر....
کی ما رو از ربنای شجریان محروم کرد؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
شما فکر کنم کلا در جریان نیستی
محمد حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
به همون دلیلی که خود استاد گفت.موقعیت و شرایطی که اون ترانه ها را خونده بودند با زمانی که پخش میشد متفاوت بود! بخدا اونقدرا سخت نیس فهمیدنش.
سرباز وطن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
واقعا نمیدونی چرا؟
اگه نمیدونی که میلیونری واقعا!

اگر هم میدونی که، من الله توفیق، دور دور شماهاست :)

زنده یاشی!
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
استاد شجریان میگفتند نباید روی أهنگهای ایشان کلیپی گذاشته شود که با نظر أهنگساز و شاعر و خواننده مناسبتی ندارد و توقع دیگری نداشتند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
استاد مسلم آواز ایران نیازی به تلویزیون و رسانه ندارد
آواز و شخصیتش موجب جذب مخاطب میشود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
داداش ایشان برای خلق ان اثار کلی زحمت کشیده اند ان وقت تلویزیون بدون اجازه از ایشان وپرداخت حق تالیف انها را پخش می کرده بنابراین حق داشته اند که مانع این کار بشوند دزدی که شاخ ودم ندارد این هم یک نوع دزدی است که از زحمات کسی بدون رضایت وی استفاده کنی
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
خیلی ساده، چون تلویزیون حق پخش کارهای ایشان را نمی داد و خیلی قلدر مابانه پخش می کرد.
مرسی بچه های اهل دل تابناک
نمیتونیم در مورد صدا و سیما نظر بدیم ؟ شما هم اینجا نظر ما رو ممیزی می کنید دیگه تابی جون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
شما کلا با همه دعوا داری ؟!
فقط شجریان
درسته من خودم نگهبانم ! اما نگهبانی حد و حدودی داره ...!!!
نگهبانی باید در جهت مثبت باشه ...باید نگهبانه گفتار دیگران هم باشیم وقتی میریم ازشون مصاحبه میگیریم....چرا صدا و سیما خوب نگهبانی نمیده....نگهبانی معکوس خوب نیستا ...گفته باشم.....
صدا وسیما باید حالا بفهمه چرا همه میرن دنبال ماهواره
درود بر استاد
درود بر استاد شجریان
به كنسرت فرزند شجريانم تو روز روشن مميزي ميكنن ديكه اين كه خودشه
خیلی خوب بود تذکرشون، به جا و به وقت
شجریان مردی برای تمام فصول
مگه شما کامنتهای ما را که خیلی نرمتر از این هست سانسور نمی کنید؟

سانسورچی به سانسورچی میگه روت سیاه!
1 - تابناک میدونم مثل همیشه سانسور میکنی ولی مینویسم شاید از رو بری --------
2- هر کی از سانسور حرف بزنه شاید ولی تابناک که خودش ید طولایی در سانسور داره دیگه نباید از سانسور حرفی بزنه
3- شجریان تو فتنه نشون داد رفاقتش با بیگانگان بیشتر از دوستیش با ملت ایرانه
4 - بعیده تو کشورهای دیگه مقام رسمی یه مملکتی از دشمن مردمش تو تلویزیون دولتی جمله مثبتی بگه - کار صدا سیما درست بوده کاش آقای معاون بجای اعتراض متوجه اشتباهش شده بود .
چرا نظرها را سانسور مىكنيد إز چه مى ترسيد ؟
استاد شجریان با بعضی مواضع نسنجیده و شتابزده و برخی دیدارها با افراد معارض نظام در آن سوی مرزها، عملا نظام و ارزشها و منافع ملی را سانسور کردند و نادیده گرفتند. البته انتظار داریم که بتوانند به گونه ای جبران کنند.
آیا مصاحبه شجریان با وی او ا که می گفت 1400 ساله که با موسیقی بد هستند رو ندیدین،آیا اون عکس های کذایی رو که همه جا پخش شد ندیدین،هرکس باید احترام خودشو نگه داره
درود بر شرفت آقاى انصارى
خخخخخخخخخخخخخخ ایول آقای انصاری
چقدر صدا سیما امانتدار و با صداقته !
وقتی در صدا و سیما رسمی و ملی که با پول بیت المال اداره می شود، رعایت امانت نمیگردد چگونه جوان و جامعه بایستی بیاموزد که رعایت امانت کند.
winter is coming/اسفند 94
خدایی دم آقای انصاری گرم.بابا آخه مگه میشه گنجینه هایی مثل استاد فرشچیان،امیرخانی،شجریان،شهرام ناظری و.....که به لطف خدا تعدادشون کم هم نیست رو بخاطر عقایدشخصی شون انکار کرد؟؟؟تابلوی عصر عاشورای استاد فرشچیان همون قدر چشم نوازه که صدای ربنای استاد شجریان گوشنواز.
معیار های شما برای ممیزی چیه تابناک جان؟تعجب میکنم شما که خود ید طولایی در سانسور نظرات داری چرا ناراحتی؟؟تابی جون اگه تغییر رو از خودمون شروع کنیم همه چی درست میشه.اینو باور کن!!!
اقاى مجيد انصارى چرا شما ودارو دستتان سعى بر اين داريد كه شجريان را مطرح كنيد ؟شما خوب مىدانيد كه چه بد وبيراها ي به نظام اسلامى درراديو هاى بيگانه كفته حتى دخترش وبراى دهن كجى به جمهورى اسلامى چه عكسى با گوگوش انداخته است حتى شعرى كه در فتنه خواند شايد هم براى همين است كه مورد تفقد بعضى ها قرار گرفته است
استاد شجریان بزرگ است اگر چه صدا و سیما اورا به تصویر نکشد ودر دل همه ایرانیان جا دارد چون استوره اواز سنتی ایران است به عنوان یک ایرانی به ایشان افتخار می کنم
خطوط قرمز ؟؟؟!! هيچ خط قرمزي جز پروردگار و پيامبرانش وجود ندارد.
سايت شما متاسفانه در مميزي و سانسور و عدم صداقت در اعلام نظر مخاطبين رو سياه است
آقای ناشناس وقتی از آثاریک چهره فرهنگی وملی سوء استفاده سیاسی میشه حق دارد اعتراض کند. مگه آقای شجریان خواننده یک جریان خاص سیاسیه؟؟!!
همون شجریانی که علنا علیه انقلاب و امام در بی بی سی داد سخن سر می دهد باید هم مراد دل چپ سیاسی و اصلاح طلبان باشد اگر غیر از این بود باید شک می کردیم...
تا کی باید برای اساتیدی چون استاد شجریان بحث و جدل بیخود داشته باشیم . ایشان هنرمندی نامدارست که در غیر از ایران بیشتر به ایشان بها داده شده است !!!
وای بر ما که همیشه نخبه کش هستیم !!!
چه حرکات بچه گانه ای از دو طرف مشاهده می شود راستی ما کی بزرگ خواهیم شد.
همچین میگی شجریان انگاری همه مردم میپرستنش. با هر کسی باید همونجوری رفتار کرد ک درخور شخصیت اوست. ب نظر من ارزش نداره اسمشو ب زبون بیاری،چ برسه ب اینکه بهش گوش بدی.
انصاری جون حالا که از استاد گفتی بیتر دوست داریم.
چقدر ازادی بیان موج میزنه
ديزالو رو عشقه!
دمش گرم.خوب یادش بود .خوب تیکه رو انداخت
واقعاً شما انتظار داشتید شاهد تغییر رویکرد در صدا و سیما باشید؟ رسانه ملی ما هر روز در حال از دست دادن مخاطبان است.
زنده باد استاد شجریان و زنده باد رئیس جمهور روحانی
یادمون نره خود آقای شجریان درخواست حذف خود از صداوسیما رو داشتن، حالا الکی باز به صداسیما گیر بدین
همه به شجریان علاقمند هستند
من هم شجریان گوش می دادم .فقط.ولی آرمانهای زندگیم و خون برادر شهیدم مهمتر از صدای ایشون هست.حالا گوش نمی دم.اصلا.کاش استاد همونی می شد که پدرشون می خواست.و کاش کار موسیقیاییشونو با ربنا و دعا ومناجات تموم می کرد.نه اینطور.......
http://www.aparat.com/v/EFBJn
مجری پر رو نمیگه ببخشید یا مثلا بررسی میکنیم. میگه الآن شما دو بار گفتید. سنگ پای قزوینه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی