بازدید 3213

لاریجانی: شهدا نیاز به تجلیل ما ندارند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهدای کنگره طلبه و دانشجو، لباس‌های علم و مجاهدت را توأمان پوشیدند.
کد خبر: ۴۷۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷ 29 January 2015
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهدای کنگره طلبه و دانشجو، لباس‌های علم و مجاهدت را توأمان پوشیدند.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی پنجشنبه در کنگره سراسری شهدای طلبه و دانشجوی ملایر‌ اظهار کرد: شهدا نیاز به تحلیل ما ندارند، بلکه برگزاری کنگره‌ها تلنگری به مردم برای تجدید بیعت با آرمان‌های ناب شهداست و این کنگره‌ها، حرکت ماندگاری برای تجلیل از دو قشر روحانی و دانشجو به شمار می‌آیند که در مسیر جهاد و شهادت گام نهادند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات اصلی روحانیت شیعه این است که آن‌ها با مردم زندگی می‌کنند، مستقل هستند و هرگز دولتی نمی‌شوند؛ بنابراین، حضور آن‌ها را در تمامی عرصه‌ها شاهدیم و نمونه‌های اصلی آن شهدای روحانی است.

لاریجانی در ادامه گفت: در سنت الهی و در مقوله زندگی فردی و اجتماعی، سعادت و سعادتمند زیستن یکی از دغدغه‌های ما به شمار می‌رود و در این مسیر باید تلاش شود خصوصیت‌های بالقوه و بالفعل انسان در حوزه‌های مادی و معنوی کشف و رشد یابد.

وی ادامه داد: امروز جوانان اروپایی دچار پوچی و بیهودگی شده‌اند و این به علت بی‌توجهی به مسائل انسانی و اخلاقی است.

وی تأکید کرد: سعادت یک مقوله برجسته در تفکر اسلامی است و محور زندگی فردی و اجتماعی به شمار می‌آید که دستیابی به آن بر دو پایه مهم رشد معنوی و مادی میسر می‌شود.

وی به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در مقوله اجرا شدن سبک زندگی ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف مهم باید زندگی خود را با سیره ائمه اطهار (ع)، اولیای خدا و شهدا تطبیق دهیم.

لاریحانی تصریح کرد: دو موضوع مهم در سند فکری اسلامی ما درخشندگی دارد، به گونه‌ای یکی از آن‌ها علم آموزی و دیگری تکامل اخلاق است.

وی به تأکیدات دین مبین اسلام بر این دو محور مهم اشاره کرد و افزود: رسالت همه پیامبران برای تزکیه نفس و تعلیم و تعلم بوده است؛ بنابراین بهترین راه ‌مجاهدت و ایثار در راه خداست و شهدای ما با چشم بستن بر امور دنیوی، راه حقیقت را یافتند و این‌‌ همان راهی است که انقلاب اسلامی پیش روی ما گذاشت.

وی در بخش دیگری به توسعه تک بعدی جهان غرب اشاره کرد و گفت: متفکران غربی بر این باورند که در ‌دو قرن اخیر جهان غرب انسان‌های تک بعدی تربیت کرده به طوری که سایر ابعاد انسانی در آن‌ها رشد نیافته است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در غرب مفهوم آزادی فکر را نادرست به کار می‌برند، به گونه‌ای که آزادی بیان به چالشی برای جوامع غربی مبدل شده است.

وی به توهین مجله فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: شهید مطهری معتقد بود «اگر ما در آزادی بیان و دموکراسی مبدا را فراموش کنیم به سمت خصوصیات حیوانی حرکت کرده‌ایم‌». او تأکید داشت در تفکر اسلامی دموکراسی برای رشد انسانیت است و در غرب دموکراسی برای رشد حیوانیت است؛ بنابراین، امروز باید آزادی فکر در تفکر اسلامی در مسیر ارتقای انسان حرکت کند.

لاریجانی به وارفتگی و خلأ در جوامع غرب اشاره کرد و افزود: در تفکر اسلامی ما آزادی فکر و بیان تنها با توجه به مبدأ اصلی و با هدف سعادت و ارتقای همه جانبه انسان‌ها محقق می‌شود.

وی درباره شهرستان ملایر نیز گفت: یکی از شغل‌های اصلی مردم ملایر، باغداری است و کشاورزی امورات زندگی این منطقه را می‌چرخاند؛ اما امروز به علت خشکسالی با کمبود شدید آن مواجه هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته، بودجه‌ای برای آبیاری تحت فشار در نظر گرفته شد؛ اما از آنجا‌ که ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی هزینه می‌شود؛ بنابراین، باید در زمینه بهینه مصرف شدن آب تمهیدات لازم اندیشیده شود. به همین منظور در بودجه سال ۹۴ نیز اعتبارات خاصی به بحث آبیاری تحت فشار اختصاص می‌دهیم.

لاریجانی در پایان به قانون تصویب شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: ۸۵ درصد اعتبار لازم برای آبیاری تحت فشار را دولت و ۱۵ درصد را کشاورزان پرداخت می‌کنند؛ بنابراین، باید با عزم ملی در زمینه بهینه سازی مصرف آب آبیاری تحت فشار نهادینه شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل