بازدید 2718
موسوی چلک خبر داد:

فعالیت بیش از 15 هزار خیریه در کشور

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: در ایران براساس آمار خانه خیرین، بیش از 15 هزار خیریه در حوزه‌هایی مانند زنان سرپرست خانوار، یتیم، بدسرپرست، معلولان و غیره فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۴۷۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰ 29 January 2015
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: در ایران براساس آمار خانه خیرین، بیش از 15 هزار خیریه در حوزه‌هایی مانند زنان سرپرست خانوار، یتیم، بدسرپرست، معلولان و غیره فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، حسن موسوی چلک در افتتاحیه هفتمین بازارچه خیریه انجمن بانوان دیپلمات‌های وزارت امور خارجه افزود: لازم است چشم‌انداز موسسات خیریه بازبینی شوند. موسسات خیریه همیشه شرکای اجتماعی دولت‌ها بودند و اقدامات آنان پاسخگوی بخشی از نیازهای جامعه بوده است. آن‌ها در آینده ضمن توسعه اقداماتشان نیازمند ایجاد تغییراتی هستند.

وی با بیان اینکه لازم است موسسات خیریه مولفه‌های جدیدی را مد نظر قرار دهند، اظهار کرد:‌ مهمترین اولویت موسسات خیریه انجام اقداماتی به منظور پاسخگویی به نیازهای جامعه است. در حال حاضر نیازهای جامعه تفاوت پیدا کرده و در آینده نیز احتیاجات مردم متفاوت می‌شود.

موسوی چلک با بیان اینکه کارهای خیریه نیازمند رعایت مولفه‌هایی است، تصریح کرد: لازم است مسوولیت‌های اجتماعی در جامعه تسری پیدا کند. علاوه بر آن رویکردهای محله‌محوری مورد توجه قرار گیرد. در این شرایط عزت افرادی که قرار است مورد حمایت قرار گیرند حفظ می‌شود.

وی تأکید کرد: باید در جهت توانمندسازی نیازمندان تلاش کنیم. من مخالف کمک‌های اعانه‌ای و مستمر به نیازمندان نیستم ولی باید تلاش کنیم افرادی که کمک دریافت می‌کنند به مرور به استقلال دست یابند اما کم توجهی به این موضوع یکی از اشکالات اساسی موسسات خیریه در همه دنیاست.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران خاطر نشان کرد: این موسسات باید بستر را برای توانمندسازی افراد فراهم کنند و دستیابی به این هدف نیازمند برخورداری از شرکای اجتماعی است. علاوه بر آن اقدامات خیریه باید به رویکردهای پیشگیرانه و سلامت‌نگر با تأکید بر حوزه آموزش سوق پیدا کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر