بازدید 2625

تاکید بر حفظ استقلال فرهنگی کشور

کد خبر: ۴۷۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴ 29 January 2015
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ استقلال فرهنگی کشور گفت: استقلال فرهنگی یعنی ادامه مسیر انقلاب اسلامی و طی همان راهی که روحانیت شیعه در طول 1400 سال پیموده‌اند، بنابراین دین و دنیا و دولت ما باید ماهیت اسلامی داشته باشد.

به گزارش خانه ملت به همدان، دکتر علی لاریجانی که به استان همدان سفر کرده است، امشب (چهارشنبه 8 بهمن) در مراسم یادواره شهدای لاله‌جین با بیان اینکه شرکت در این جلسه نورانی که به نام و یاد شهدا است، برای بنده یک افتخار بزرگ می‌باشد، افزود: شهر شما به شهر هنرمندان شهره است و کار و سبک شما در سفال‌گری یگانه است. نام و آوازه شهر شما در ایران و برخی کشورهای دیگر مطرح است که این یک ویژگی ممتاز محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استعداد ایرانیان همیشه مورد غبطه دیگران واقع شده است، تصریح کرد: هنر دست شما، چشم را می‌نوازد و اینکه در شهرستان شما بیکار نداریم، یک امتیاز بزرگ و قابل توجه است.

وی تاکید کرد: ما باید این تفکر که دولت مالک همه چیز باشد را از ذهن‌ها خارج کنیم، چرا که دولت باید زیرساخت‌ها و زمینه‌های لازم را فراهم کند.

دکتر لاریجانی با تاکید بر حفظ ارزش‌های اصیل فرهنگ قومی و زنده نگه داشتن جریان انقلاب اسلامی، تصریح کرد: شهدا به برگزاری چنین همایش‌ها و یادواره‌هایی نیاز ندارند، بلکه این گونه برنامه‌ها برای این است تا ما خودمان را به شهدا نزدیک و با ارزش‌ها و شاخص‌های آنها سازگار کنیم.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه اگر آرمان‌های شهدا زنده نگاه داشته شود، انقلاب هم زنده می‌ماند، گفت: منظور از انقلاب جریان اصیل فرهنگ اسلامی است نه اسلام آمریکایی، بنابراین دین و دنیا و دولت ما باید ماهیت اسلامی داشته باشند. اگر اینچنین باشد نهضت اسلامی زنده می‌ماند.

وی با تاکید بر حفظ استقلال فرهنگی کشور ادامه داد: امام خمینی (ره) که راهنمای ما بود، استقلال فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را پایه و بنیان انقلاب اسلامی می‌دانست و وقتی می‌گوییم نه شرقی و نه غربی، منظور حفظ استقلال کشور است که خوشبختانه ایران از این جهت یک کشور ممتاز است.

دکتر لاریجانی گفت: استقلال فرهنگی یعنی ادامه دادن راهی که روحانیت شیعه در طول 1400 سال پیموده است و این راه باعث شد نهضت حسینی ماندگار باشد و مردم ما نسبت به اهل بیت(ع) محبت داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ بسیاری از این گروه‌هایی که مشکل پیدا کرده و دست به ترور زدند، همان‌هایی بودند که راهشان را از روحانیت جدا کردند، بنابراین استقلال فرهنگی در گرو پیمودن مسیر روحانیت و حفظ جریان اصیل انقلاب اسلامی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل