بازدید 7497
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ادامه تنش‌ها بر سر ماجرای دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره

انتقاد یک مقام آمریکایی از سفیر رژیم اسرائیل در ماجرای سفر نتانیاهو، گفت‌و‌گوی تلفنی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا با نتانیاهو، بازتاب معرفی نماینده جدید ایران در سازمان ملل، ادعای نتانیاهو علیه ایران و حزب‌الله و سوریه و دیدار دیپلمات‌های ایرانی و اروپایی در استانبول برای مذاکرات هسته‌ای، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۷۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵ 29 January 2015
ادامه تنش‌ها بر سر ماجرای دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگرهانتقاد یک مقام آمریکایی از سفیر رژیم اسرائیل در ماجرای سفر نتانیاهو، گفت‌و‌گوی تلفنی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا با نتانیاهو، بازتاب معرفی نماینده جدید ایران در سازمان ملل، ادعای نتانیاهو علیه ایران و حزب‌الله و سوریه و دیدار دیپلمات‌های ایرانی و اروپایی در استانبول برای مذاکرات هسته‌ای، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، بحث‌های درگرفته در عرصه سیاسی آمریکا در پی اعلام تصمیم نخست وزیر رژیم اسرائیل برای سخنرانی در کنگره، همچنان ادامه دارد.

روزنامه «نیویورک تایمز» با انتشار مطلبی در این زمینه می‌نویسد، پس از چند روز تنش بر سر موضوع مذکور، روز گذشته، دولت اوباما  نشان داده که تا چه حد از تصمیم نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره عصبانی است.

در همین راستا، یک مقام ارشد دولت آمریکا ضمن انتقاد شدید از ران درمر، سفیر رژیم اسرائیل در آمریکا ـ که در برنامه‌ریزی برای سفر نتانیاهو نقش داشته ـ وی را متهم کرده که به ملاحظات سیاسی نتانیاهو بیش از رابطه آمریکا با اسرائیل اهمیت می‌دهد.

در همین راستا، روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز با انتشار مطلبی از تماس تلفنی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا با نتانیاهو و گفت‌و‌گو درباره موضوع مذکور خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، نانسی پلوسی گفته به تازگی تلفنی با نخست وزیر رژیم اسرائیل ‌ گفت‌و‌گو کرده و بدبینی و سوءظن خود را نسبت به تصمیم وی برای سخنرانی در کنگره درست پیش از زمان برگزاری انتخابات در سرزمین‌های اشغالی‌ به وی ابراز داشته است.
پلوسی روز گذشته به خبرنگاران گفته بود، دعوت از نتانیاهو در آستانه انتخابات رژیم اسرائیل و بدون اطلاع رهبران کنگره و کاخ سفید، اقدامی نامناسب بوده است.

اما موضوع معرفی نماینده جدید ایران در سازمان ملل، از جمله دیگر موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است. در این زمینه، ‌«رویترز» با انتشار مطلبی می‌نویسد، نماینده جدید ایران در سازمان ملل، مشکلی برای دریافت روادید نخواهد داشت و می‌تواند پست خود را تحویل بگیرد.

این خبرگزاری اشاره می‌کند، ‌سال گذشته دولت آمریکا با خودداری از صدور روادید برای گزینه معرفی شده از سوی ایران جهت نمایندگی در سازمان ملل، سبب خشم مقامات ایرانی شده بود. رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک می‌نویسد، غلامعلی خوشرو ‌مشکل روادید ‌نخواهد داشت.
 
در میان دیگر موضوعات، روزنامه «جروزالم پست» اظهارات نتانیاهو را بازتاب داده که ایران را مسئول حمله روز گذشته به نیروهای نظامی این رژیم دانسته است. به نوشته این روزنامه، نتانیاهو گفته، از مدتی پیش، ایران به واسطه حزب الله تلاش داشته جبهه جدیدی ‌علیه اسرائیل در منطقه جولان بگشاید و این رژیم واکنشی «قوی و مسئولانه» به این موضوع نشان می‌دهد.

وی در ادامه دولت‌های لبنان و سوریه را نیز در ماجرای این حملات مسئول دانسته و مدعی شده، کسانی که ‌پشت پرده این حمله قرار داشته‌اند، «بهای آن را خواهند پرداخت». وی مسئولیت خود را دفاع از امنیت رژیم اسرائیل دانسته است.

در ‌‌نهایت‌ در مطلبی در موضوع هسته‌ای، سایت خبری «آذری پرس» به موضوع مذاکره هیأت‌های ایرانی و اروپایی در استانبول پرداخته و می‌نویسد در راستای تلاش‌ها برای دستیابی به توافقی در موضوع هسته‌ای ایران، دیپلمات‌های ایرانی امروز در استانبول با نمایندگان کشورهای اروپایی عضو گروه ۱+ ۵ دیدار و گفت‌و‌گو می‌کنند. اتحادیه اروپا اعلام کرده هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی این اتحادیه نیز در نشست استانبول حاضر خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار