بازدید 4066

شورای امنیت تحولات اخیر در شبعا را بررسی کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد، شب گذشته با برگزاری نشستی اضطراری تحولات اخیر در مزارع اشغالی شبعا را بررسی کرد.
کد خبر: ۴۷۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴ 29 January 2015
شورای امنیت سازمان ملل متحد، شب گذشته با برگزاری نشستی اضطراری تحولات اخیر در مزارع اشغالی شبعا را بررسی کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از «اسکای نیوز»، شورای امنیت سازمان ملل متحد، شب گذشته در نشستی فوری بنا به درخواست فرانسه، تشدید تنش بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان را در مرزهای مشترک لبنان با سرزمین‌های اشغالی، بررسی کرد.

شورای امنیت کشته شدن نظامی اسپانیایی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل «یونیفل» را محکوم کرد. این نظامی اسپانیایی 36 ساله، دیروز در در جریان حملات توپخانه‌‌‌ای رژیم صهیونیستی به شهرک «العباسیة» واقع در جنوب لبنان به قتل رسید.

از سوی دیگر، «رومان اویارزون» نماینده دائم اسپانیا در سازمان ملل گفت: «مشخص است این حادثه در پی تشدید خشونت‌ها رخ داد و این سرباز اسپانیایی با گلوله اسرائیل کشته شد.»

نماینده اسپانیا در جریان نشست شورای امنیت، خواستار تحقیق کامل پیرامون کشته شدن این سرباز اسپانیایی شده است.

«فرانسوا دلاتر» نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد نیز هنگام رفتن به سالن نشست شورای امنیت، گفت: «هدف ما آرام کردن و جلوگیری از وخیم شدن وضعیت است.»

براساس این گزارش، در پی عملیات پیچیده امنیتی حزب‌الله لبنان علیه یک کاروان نظامیان اسرائیلی در مرز با فلسطین اشغالی، دست کم 17صهیونیست کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. در این حمله 9 دستگاه خودروی نظامی این رژیم کاملا منهدم شد.

رژیم صهیونیستی نیز برخی از روستاهای جنوب لبنان که محل استقرار مراکز نیروهای سازمان ملل در لبنان و ارتش این کشور است، گلوله‌باران کرد.

در همین حال، «جنیفر پساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به رویدادها در مزارع اشغالی شبعا از تمامی طرف‌ها خواست تا خویشتنداری کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، دیروز طی کنفرانسی خبری درباره حمله حزب‌الله به نظامیان اسرائیلی گفت: «ما از حق مشروع اسرائیل در دفاع از خود حمایت کرده و از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم که به خط آبی احترام بگذارند.»

وی افزود: «البته که ما این حمله را محکوم می‌کنیم و اوضاع را به دقت زیر نظر داریم.»

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در بیانیه‌ای خواستار «خویشتنداری و آرامش طرفین شد» و از همه طرف‌ها خواست «مسئولانه برای جلوگیری از تشدید تنش اوضاع وخیم منطقه جلوگیری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار