بازدید 46702
در بردسیر رخ داد؛

شکارچیان رئیس محیط زیست شهر را هدف قرار دادند

شکارچی متخلف که حاضر به تسلیم نبود، با قنداق اسلحه گلوله زنی که همراه داشت، ضربه محکمی ‌بر سر محیط‌بان رئیس اداره بردسیر وارد می‌کند و سرخوش نیز ‌روی زمین می‌افتد.
کد خبر: ۴۷۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳ 28 January 2015
دو روز قبل همیاران محیط زیست شهرستان بردسیر کرمان طی تماس تلفنی به اداره محیط زیست این شهرستان اطلاع دادند ‌در ارتفاعات مناطق آزاد به نام تنگ صیاد، صدای شلیک گلوله شنیده و دو شکارچی متخلف را نیز دیده‌‌اند.

به گزارش «تابناک»، محیط‌بانان در گفت‌وگوی تلفنی به همیاران اطلاع می‌دهند، بدون اینکه متخلفین متوجه حضور آن‌ها شوند، شکارچیان را زیر نظر می‌گیرند تا مأمورین در محل حاضر شوند.

شهبازی، فرمانده یگان محیط زیست استان کرمان در این باره به دیده‌بان محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: نیروهای یگان محیط زیست در حال عزیمت به منطقه بودند که در بین راه همیاران به آن‌ها اطلاع دادند، شکارچیان در حال انتقال لاشه شکار به پایین ارتفاعات هستند و احتمالا یک خودرو نیز در پایین دست منتظر آنهاست.

محیط‌بانان به محض ورود به منطقه متوجه شدند، یکی از متخلفین که لاشه‌ای با خود ‌حمل نمی‌کرد، سریع‌تر به پایین کوه رسیده و سوار ‌خودروی پژو ۴۰۵ مشکی ‌شده و شکارچی دوم در حال حمل لاشه در بین راه ‌است.

محیط‌بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند؛ اما خودروی پژو که متخلف اول را سوار کرده بود، با دیدن مأمورین به سرعت متواری شد و متخلف دوم نیز که در دامنه کوه مشغول حمل لاشه به پایین بود، با‌‌ رها کردن لاشه شکار، با پای ‌پیاده مشغول فرار شد.

گروهی از مأموران با خودروی محیط زیست به تعقیب پژو پرداخته و علی سرخوش، رئیس اداره محیط زیست بردسیر نیز پیاده متخلف دوم را ‌تعقیب کرد که وی نیز پس از‌‌ رها کردن لاشه شکار‌ ‌فرار کرد.

شکارچیان رییس محیط زیست شهر را هدف قرار دادند

لاشه قوچ وحشی شکار شده توسط متخلفین

محیط‌بانان پس از چندین کیلومتر تعقیب و گریز، خودروی متخلفین را متوقف ‌و راننده و یک سرنشین آن را به همراه یک اسلحه شکاری و تعدادی فشنگ چهارپاره و ساچمه زنی بازداشت کردند.

در همین حین، علی سرخوش، رئیس اداره بردسیر که در تعقیب متخلف دوم بود پس از مدتی دوندگی و پیاده‌روی در کوه خود را به متخلف دوم رسانده و با وی گلاویز می‌شود.

شکارچیان رییس محیط زیست شهر را هدف قرار دادند

اسلحه شکاری و مهمات مکشوفه از شکارچی متخلف بازداشت شده

اما شکارچی متخلف که حاضر به تسلیم ‌نبود، با قنداق اسلحه گلوله‌‌زنی که همراه داشت، ضربه محکمی بر سر محیط‌بان رئیس اداره بردسیر می‌زند و سرخوش نیز ‌روی زمین می‌افتد.

در حالی که محیط‌بان سرخوش دچار خونریزی شدید از ناحیه سر بوده، شکارچی متخلف با ضربات سنگ کتف و دست راست وی را نیز مجروح می‌کند.

و این گونه محیط‌بان سرخوش بر اثر ضربه وارده به سرش و خونریزی زیاد بیهوش شده و شکارچی متخلف نیز از صحنه درگیری می‌گریزد.

شکارچیان رییس محیط زیست شهر را هدف قرار دادند

محیط بان علی سرخوش رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر کرمان

محیط‌بانان پس از بازداشت راننده خودرو و یکی از شکارچیان به محل شروع تعقیب و گریز باز‌‌می‌گردند، ولی محیط‌بان سرخوش را ‌نمی‌بینند.

جستجوی منطقه و تماس‌های تلفنی با تلفن همراه وی نیز بی‌نتیجه بوده، زیرا‌ دچار بیهوشی شده بود؛ اما پس از مدتی محیط‌بان آسیب‌دیده به هوش آمده و با سایر مأمورین تماس می‌گیرد و آن‌ها خودشان را به رئیس اداره رسانده و وی را به بیمارستان می‌برند.

شکارچیان رییس محیط زیست شهر را هدف قرار دادند

هم‌اکنون محیط‌بان علی سرخوش پس از گذراندن مراحل درمانی ‌از بیمارستان مرخص ‌و متهمین نیز پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

همچنین با اقرار متهمین و شناسایی هویت ضارب، حکم جلب وی ‌صادر شده و تلاش برای دستگیری ضارب سرخوش ، رئیس اداره محیط زیست بردسیر ادامه دارد است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۵۲
بی وجدان ها. باید بهترین امکانات و تکنولوژی ها و حتی پهپاد ها در اختیار محیط بانان عزیز کشورمان قرار گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
دادگاه حکم اعدام بهشون نده بقیش پیشکش...
کار شکارچی در کتک زدن رییس محیط زیست درست و قابل دفاع نیست باید ریش سفیدانه قضیه را حل و فصل میکردند
پاسخ ها
سیامک
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
شما خودت متوجه شدی چی گفتی؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
آقای بندری چه دل نرمی داری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
زینال شما حرف نزنی هیچ کس نمی گه لالی
جعفر بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
دایی زینی عجب قوچی شکار کرده!!!!دیدی؟؟؟؟
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
برادر جرم اتفاق افتاده و شما میگی ریش سفیدانه . صدمه به حیات وحش و کتک زدن مامور قانون تا سر حد مرگ . فقط اجرای قانون . همه در برابر قانون باید یکسان باشند و البته اکه باشند . همین و بس .
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
شما اول یاد بگیر متن رو درست بخونی، بعد راه حل ارائه بدید
ناشناس
| India |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
ravaniiii
korosh
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
سکوت شما بهترین کارتان است.
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
نخودی.....
وای خدای من چطوری دلتون اومد این حیون زیبا رابکشید اشکم درومد
منطقه کرمان و زرند شکارچیانی دارد که بی شرمانه عکس شکار خود را در شبکه اجتماعی قرار می‌دهند
....
بنید چقدر متخلفین پرو رو شدن و چقدر خلا قانونی وجود داره که این شده وضع ما که روی مامور دولت اسلحه می کشن.......
دررد بر شرف جناب آقای سرخوش. از خداوند متعال آرزوی سلامتی و بهبودی هرچه سریع تر را برای ایشان داریم.
خدوم ترین قشر کارمند دولت که با کمترین حقوق و مزایا جان خودرا را در دفاع از حیوانات زبان بسته در طبق اخلاص گذاشته و دریغ از کمترین توجه مسئولین.
محیط بانی که حق تیر به یک شکارچی مسلح نداشته باشد....اگر 4 تا شکارچی توسط محیط بانان با رعایت کامل قانون به کارگیری سلاح ، شکار شوند دیگر کسی از شکارچیان جرات شکار نخواهد داشت. ضمن آنکه باید از مردم بعنوان شکاربان آزاد و بسیجی استفاده کرد
من نمیدونم تا کی قراره گستاخی و قساوت این قاتلان طبیعت،جان و سلامت این محیط بانان مظلوم و با وجدان رو به خطر بندازه،و آب از آب تکون نخورده.
آخرش به روزی می رسیم که این محیط بانان هم دلسرد و سرخورده میشن که اون روز روزيه که دیگه این قاتلان چیزی از طبیعت ایران باقی نميزارن.
امشب شبکه ۱ مستندی بنام"زمستان فصل آخر" در مورد شکار پرندگان مهاجر در فریدون کنار پخش کرد.فاجعه بود،طرف جلو دوربین ،مأمور محیط زیست رو میخواست با چاقو بزنه
به نظر بنده می بایست پارک های مای و مناطق حفاظت شده به عنوان مناطق ممنوع اعلام شود و هدف قرار دادن متجاوزین با اجازه مسئولین ارشد انجام گیر تا کسی اجازه ورود به این مناطق را به خود ندهد ، در غیر این صورت پس از مدتی ، حتی یک گنجشک هم در طبیعت ایران نخواهیم یافت
فکر کنم بعد از یکی دو ماه رییس محیط زیست به خاطر تعقیب شکار چیان به حبس محکوم شود و شکارچیان با کمال آرامش خاطر و عذرخواهی محیط زیست منطقه به کارشان که همان شکار میباشند ادامه دهند تا نسل قوچ ها و کل ها و یوزپلنگ ها را از روی زمین بردارند
عجب حیوونی بوده شکارچیه اونو باید انداخت داخل قفس تا به مردم آسیب نزنه برخورد شدید باید با فرد بشود به نظر من حکم محارب دارد.
اگر ریشه یابی کنیم ، میل به اینگونه تحرکات عمدتا به تفریح برنمیگرده بیشتر معیشت چند خانوار رو که نعمت خوردن گوشت قرمز رو کمتر دارن رو همراه داره . همیشه نیمه خالی لیوان رو نبینیم . شکار به نوعی قتل نفسه و به نظر من گناه بزرگیه و تاوان سنگینی داره اما گاهی اوقات شکم این حرفا سرش نمیشه 
وقتی محیط بان از خودش دفاع بکنه اونو به دادگاه می کشونیم بجای اینکه از محیط بان حمایت کامل انجام بشه حالا اگه یکی از شکارچی ها زخمی میشد محیط بان ها زندان بودند و شکارچی ها آزاد بودند
یک مشت شکارچی جانی و روانی
محیط بان باید با تهدید اسلحه شکارچی را متوقف و در صورت تمرد شکارچی با رعایت قانون بکارگیری سلاح به وی شلیک کند نه اینکه با شکارچی گلاویز شود و کتک بخورد
با ارزوى سلامتى براى اين محيط بان عزيز و شجاع.اميدوارم كه قاضى پرونده حكم خيلى سختى به اين افراد قانون شكن ومتجاوز بدهد.
ا1_حمله به مامور قانون 2_ ایجاد جراحت به قصد کشتن3_شکار حیوان حفاظت شده4_متواری شدن از دست مامور قانون5حمل اسلحه6_استفاده از سلاح برای آسیب رساندن به مامور قانون. از جرمهاییست که به ذهن بنده میرسد و احتمالا در قانون جرمهای بیشتری برای این شکار چیان تعریف شده که اینها باید برای حبس طولانی مدت و جریمه نقدی و دیه به مامور دولت و دیه برای کشتن حیوان تحت حفاظت کافیست و این مورد را با جزئیاتش طوری رسانه ای کنید که دیگر شکارچیان با چنین خطایی باعث تباهی عمر خود نشوند
چرا شکار چه به شکل شکار حیوانات و یا از بین بردن گونه های گیاهی مانند قطع درختان به طور کامل ممنوع نمیشود و برای آنها مجازات هایی مانند قتل نفس، قصاص یا اعدام لحاظ نمیشود؟
حجی کباب و با هم میزدین میرفت
زينال جان دوستت دارم
ای شکارچی بیچاره چقدر برای این قوچ زحمت کشیدی / ریس محیط زیست باید زندانی بود ....
اقا وقتی کارشان اینقدر سخته چرا حقوقشان اینقدر پایینه شمارا به خدا به وضع معیشت این. خدمتگزاران رسیدگی کنید .
مراجع قضایی باید اینها را محاکمه و به اعدام در ملا عام محکوم کند
ببخشید آقا زیناللللللللللللل
این کار کتک کاریی بوده !!!زدن قنداق تفنگ؟؟
نکنه شما آره ه ه ه ه !!!!!!
مشكل آصلي اينه كه قوانين در اين موارد بسيار ضعيف وبرخورد هاي قضايي ترسي در دل متخلفين ايجاد نميكند بس روز به روز به جسارت متخلفين اضافه ميشود
قوه قضائیه باید حامی اینها باشد ، بخدا وقتی شنیدم یکی از محیط بانان به اعدام محکوم شده خیلی ناراحت شدم وقتیکه قانون از اینها حمایت نکند خوب شکارچیان بی وجدان نیز جری تر می شوند ،
واقعا بايد قدر اين محيط بانان را دانست!! اشد مجازات را براى متخلفين در نظر بگيرند!! اما محيط زيست؟ كدوم محيط زيست ؟كشور ما با آلودگى هوا و آب و خاك جاى زندگى انسان نيست چه برسد به ساير جانداران!!
درود بر شرافت محیط بانان
درود بر شرف و غیرت شما که با این حقوق و مزایای کم جونتون رو کف دستتون گرفتید و برا آب و خاک و مال کشورتون به این شکل تلاش میکنید....
نوش جونش
تابناک عزیز حیوان شکارشده در عکس مربوط به کل می باشد نه قوچ!!!!!
واقعا انسان فداکار و شجاعی هستند
فقط اعدام
خدا لعنتشون كنه گوشت شكار كوفت نكنن نميشه.
ادم از ادم بودن خودش خجالت میکشه.
اگررییس محترم یه خرده تدبیر می کرد و با شکارچی درگیری فیزیکی نمی کردبهتر می بود
چه خوب بودمحیط بانان محترم از اول در منطقه حضورمیداشتند و مانع شکار میشدند نه اینکه کشیک بدهندتا شکارچیان سفاک و بی رحم حیوان زبان بسته را شکار کنند وبعد با شجاعت حمله کنی ولاشه را از دستشان بگیری
باید محیط بانان جزو نیروهای مسلح بشوند
باید قانون اصلاح شود .
اینجوری پیش بره چند سال دیگه این حیوونا رو فقط باید در فیلم و عکس های قدیمی دید
الهی دستتون بشکنه ... چه جوری دلتون میاد ..
حیوون به این قشنگی .. اگه اینقدر هیجاناتتون زیاده و قدرت مهارشو ندارید برید سراغ اعضای خانوادتون هر کاری دوست دارید باهاشون بکنید به این حیوون چیکار دارید ... نامردا
بنده خدا شانس اورده که مثل دعوای ایلام سرش رو با ساطور از بدنش جدا نکردند.محیط زیست ما سالهاست که از بین رفته و کار با یکی دوتا کل و میش و قوچ درست نمیشه
بنظر من شکارچی در اعماق روحش از مشکل روانی رنج می برد و اصولا شکارچی باید تحت روانکاوی و درمان قرار بگیرد تا قساوت پنهان در روحش درمان شود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان