بازدید 4356

یک انتقاد، دو تقدیر کمیسیون بهداشت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بهتر شدن وضعیت دارویی کشور و کاهش واردات دارو بر تخصیص اعتبارات حوزه سلامت تاکید کرد و نسبت به ضعف برخی نهادها در کنترل و مقابله با کالاهای قاچاق انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۷۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲ 28 January 2015
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بهتر شدن وضعیت دارویی کشور و کاهش واردات دارو بر تخصیص اعتبارات حوزه سلامت تاکید کرد و نسبت به ضعف برخی نهادها در کنترل و مقابله با کالاهای قاچاق انتقاد کرد.

به گزارش تسنیم، محمد حسین قربانی با اشاره به تفاهم نامه سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: این اقدام بسیار خوب بود، در گذشته قوانین مربوط به واردات و تولید مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی همه با نظارت سازمان غذا و دارو بود که اخیراً در مجلس طرحی در صحن علنی مجلس تصویب شد که بسیاری از قوانینی که شفاف نبود به صورت شفاف بیان شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: موضوع دیگر بحث قوانین و مقررات مالی دولت و به دنبال آن طرح رکود است که از طرف دولت به مجلس آمده بود که مطرح شد و در ماده 17 الحاقی موضوع واردات محصولات کشاورزی، غذایی و مواد شوینده و آرایشی و بهداشتی مورد توجه قرار گرفت و قرار بر این شد که تمام موارد مربوط به واردات و تولید مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی با نظر سازمان غذا و دارو و بخشی نیز توسط سازمان ملی استاندارد انجام شود که قبل از این قوانین وجود نداشت و این تفاهم نامه بسیار خوب است.

قربانی با انتقاد از ورود کالاهای قاچاق  به کشور گفت: بر اساس این تفاهم نامه نظارت‌ها نیز بر مواد غذایی جدی تر خواهد شد و باعث هماهنگی هر دو دستگاه خواهد شد و سازمان غذا و دارو و نیروی انتظامی با همکاری یکدیگر باید برخوردهای جدی با متخلفان داشته باشند، در قانون نیز برخورد جدی با متخلفان آمده است ولی متاسفانه دستگاه‌هایی از جمله نیروی انتظامی، مرزبانی و چند دستگاه دیگر در کنترل و مقابله با کالاهای قاچاق ضعیف عمل کردند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه بیان داشت: وضعیت دارویی کشور بسیار خوب شده است و با توجه به کاهش واردات دارو و جدیت سازمان غذا و دارو و نظارت مجلس این وضعیت بهتر و مطلوب تر شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با مدیریت‌های سازمان غذا و دارو واردات داروهای تک نسخه ای کمتر شد و با توجه به اعتباراتی که مجلس برای درمان و بهداشت تخصیص داد باید ورود داروهای تک نسخه ای را بسیار کمتر کنیم و نظارت‌ها را جدی داشته باشیم.

به گزارش سازمان غذا و دارو، قربانی درباره بودجه وزارت بهداشت نیز بیان داشت: بودجه سال 94 بر اساس اقتصاد مقاومتی بسته شده است و بودجه وزارت بهداشت افزایش نداشته است، بنابراین با توجه به خیز بلندی که وزارت بهداشت انجام داد، ما انتقاداتی را برای بودجه وزارت بهداشت داریم و با توجه قانونی که وجود دارد یک درصد از ارزش افزوده به وزارت بهداشت و وزارت رفاه اختصاص داده شده است.

وی  در پایان خاطرنشان کرد: یک درصد از ارزش افزوده که بالغ بر 3 هزار و 300 میلیارد تومان است و 10 درصد از هدفمندی یارانه‌ها که حدود 4 هزار و 200 میلیارد تومان است باید در اختیار دو وزارتخانه گذاشته شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها