بازدید 3313

بروزرسانی توان بازدارنده‌ هسته‌ای آمریکا

پنتاگون 350 میلیارد دلار بودجه برای گسترش و به روزرسانی توان بازدارنده‌ هسته‌ای خود برای مقابله با تهدید هسته‌ای روزافزون روسیه از کنگره درخواست کرده است.
کد خبر: ۴۷۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳ 28 January 2015
 پنتاگون 350 میلیارد دلار بودجه برای گسترش و به روزرسانی توان بازدارنده‌ هسته‌ای خود برای مقابله با تهدید هسته‌ای روزافزون روسیه از کنگره درخواست کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از نشریه آمریکایی واشنگتون اکزمینر، ویلیام فالون، ژنرال بازنشسته نیروی دریایی آمریکا در گفت‌وگو با کمیته سرویس تسلیحاتی کنگره آمریکا گفت: هم‌اکنون همکاری‌های هسته‌ای آمریکا و روسیه کاهش یافته است و به روزرسانی توانایی و ظرفیت‌های هسته‌ای فرسوده آمریکا باید جزو اولویت‌های اصلی دولت و کنگره باشد.

فالون که در سال 2008 از سمت فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا بازنشسته شد به همراه دیگر مقامات ارشد دفاعی در طول هفته جاری نشست‌هایی را با سناتورهای کنگره آمریکا برای تخصیص بودجه لازم به وزارت دفاع پیش از آن‌که لایحه بودجه کل آمریکا در سال بعد که قرار است هفته‌ آینده به کنگره برود، انجام خواهند داد.

برای نیروی هوایی و دریایی آمریکا، به روزرسانی تسلیحات هسته‌ای که به مدت چند دهه است به حال خود رها شده‌اند، یک اولویت استراتژیک محسوب می‌شود.

پیش‌تر نیز استفان ویلسون، فرمانده نیروهای بین‌المللی ارتش آمریکا اخطار داده بود که همه تجهیزات هسته‌ای در حوزه زمینی، هوایی و دریایی ارتش آمریکا باید به سرعت به روزرسانی شود.

او هم‌چنین گفته بود: کشورهای دیگر مثل روسیه هم اکنون در حال به روزرسانی تجهیزات هسته‌ای مربوط به موشک‌های بالستیک، زیردریایی‌ها و سایر حوزه‌ها هستند. چین نیز با به روزرسانی تجهیزات و توانایی‌های هسته‌ای و موشکی خود یک تهدید بزرگ محسوب می‌شود.

رییس کمیته‌ تسلیحاتی کنگره‌ آمریکا نیز در این‌باره گفت: جلسه‌ای با حضور مقامات دفاعی تشکیل خواهد شد که در آن همه نگرانی‌های مربوط به نیروهای استراتژیک هسته‌ای آمریکا بررسی خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار