بازدید 61440

فیلم:روایت متفاوت پدر شهیدی که آشپز چهار رئیس جمهور ایران بود

آنچه از این موضوع پراهمیت‌تر است، موقعیت حاج غلامرضا به عنوان پدر یک شهید است؛ افتخاری که همواره باعث سربلندی او شده و از این موضوع حائز اهمیت است. او با آرامش از گذشته سخن می‌گوید و از مسیر دشواری که پشت سر گذرانده.
کد خبر: ۴۷۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴ 28 January 2015
داغ فرزند جگر را آتش می‌زند و هرگز از ذهن پاک نمی‌شود، اما اگر این فرزند در راه میهن و برای پاسداری از خاک و ناموس جانش را از دست بدهد، پدر را سربلند می‌کند. در میان پدران شهید ـ که همگی آن‌ها از احترام و عزت ویژه‌ای نزد مردم شریف ایران برخوردارند ـ برخی از ایشان موقعیت‌های متفاوتی را تجربه کردند. یکی از این تجربیات متفاوت را حاج غلامرضا شاهین فرد داشته؛ مردی که دستپختش مقابل چهار رئیس جمور ایران سرو شده است.

به گزارش «تابناک»، ولفگانگ پاک، رنه رزپی، گوردون رامسی، تیم مالزر، مارکو پیر وایت، جیمی اُلیور، والتر شیب، تایلرفلورنس از مطرح‌ترین آشپزهای جهان هستند؛ اما در ایران نیز چهره‌هایی هستند که یا به واسطه کیفیت غذایشان، یا به دلیل پخت غذا برای مراسم‌ خاص یا شخصیت‌های خاص و یا هر دو دلیل، جزو چهره‌های شناخته هستند.

حاج غلامرضا شاهین‌فرد، یکی از چهره‌هایی است که در این سال‌ها کمتر نامش شنیده شده و هر چه به جستجوی مطالبی درباره او رفتیم، کمتر یافتیم و این شاید به دلیل موقعیت خاصی بوده که در این سال‌ها مسئولیتش بر عهده این پیر موسپید بوده و زمانی این ماجرا علنی می‌شود که او دیگر مسئولیت سابقش را ندارد.

فیلم:روایت متفاوت پدر شهیدی که آشپز چهار رئیس جمهور ایران بود

حاج غلامرضا شاهین‌فرد، هنوز در خانه ساده و صمیمی زندگی می‌کند؛ مردی که در نهاد ریاست جمهوری، سرآشپز چهار رئیس جمهور بوده است و خاطرات بسیاری از این سال‌های پرماجرا در دل دارد که برای اولین بار برای شما بازگو می‌کند؛ مردی که یکی از معتمد‌ترین اشخاص در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای، هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی و محمود احمدی‌نژاد بوده و اکنون دوران مسئولیتش به پایان رسیده است.

حاج غلامرضا شاهین فرد، در این فیلم کوتاه که تی‌وی‌پلاس ثبت و ضبط کرده، درباره دشواری‌های شغلش می‌گوید و به گونه‌ای از مسئولیت‌هایش ـ از شستن ظروف تا سرآشپزی نهاد ریاست جمهوری ـ سخن به میان می‌آورد که اخلاص در کلامش کاملاً نمایان است؛ این اخلاص ویژگی‌ منحصربفردی است که او را از آشپز‌های مطرح دیگر مجزا می‌کند.

اما آنچه از این موضوع پراهمیت‌تر است، موقعیت حاج غلامرضا به عنوان پدر یک شهید است؛ افتخاری که همواره باعث سربلندی او شده و از این موضوع حائز اهمیت است. او با آرامش از گذشته می‌گوید و از مسیر دشواری که پشت سر نهاده و از فرزندی که در راه دفاع از خاکِ پاکِ ایران داده است.

هم اکنون این فیلم را در «تابناک» مشاهده می‌کنید.

تعداد بازدید : 84
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل