بازدید 3065

آب کشاورزی شهرستان‌ها آب شرب تهران را تامین می‌کند

کد خبر: ۴۷۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳ 28 January 2015
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب کشاورزی شهرستان‌ها آب شرب تهران را تامین می‌کند، گفت: دولت‌های متعددی در گذشته قول و تعهد دادند که به جای حق‌آبه کشاورزان فاضلاب تهران را تصفیه کرده تا حق‌آبه کشاورزان منطقه ورامین جبران شود.

به گزارش خانه ملت، سید حسین نقوی حسینی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 8 بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه مدیریت آب کشاورزی در شرایط خشکسالی اهمیت بسیار زیادی دارد، گفت: دشت ورامین با حدود 200 هزار هکتار زمین کشاورزی نیازمند فکر اساسی برای آب کشاورزی است.

نماینده مردم ورامین در مجلس نهم با بیان اینکه متاسفانه حق‌آبه کشاورزان دشت ورامین که شامل شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت هم می‌شود، به آب شرب تهران اختصاص پیدا کرده است، افزود: مزیت تهران برای شهرستان‌ها این است که آب کشاورزی ما را گرفته و آب شرب تهران را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت‌های متعددی در گذشته قول و تعهد دادند که به جای حق‌آبه کشاورزان فاضلاب تهران را تصفیه کرده تا حق‌آبه کشاورزان منطقه ورامین جبران شود، تصریح کرد: در دولت گذشته 4 فاز تصفیه‌خانه جنوب تهران فعال و یک‌سوم حق‌آبه کشاورزان جبران شد، اما دو‌سوم دیگر آن باقی مانده که از وزارت نیرو و دولت درخواست داریم اهتمام ورزیده و 8 مترمکعب دیگر مردم این شهرستان را در تصفیه‌خانه و ارسال آن تسریح کند. متاسفانه این اقدامات متوقف شده به ویژه خط دوم انتقال آب کشاورزی.

نقوی حسینی با اشاره به وضعیت صنعت و مراکز تولیدی با بیان اینکه علی‌رغم آمار و ارقام ارائه شده از سوی دولت، در صحنه عمل واقعیت چیزی دیگری است، گفت: اطلاعات و اخبار نشان می‌دهد که مراکز تولید و صنعتی روز به روز با تعطیلی و مشکلات بیشتر روبرو می‌شوند، در حالی که دولت آمار خروج از رکود می‌دهد صنعتگران خبر از رکود بیشتر می‌دهد.

وی با بیان اینکه این امر به ویژه در صنایع مستر در شهرک‌های صنعتی مشهود است، خطاب به وزیر صنعت گفت: درخواست داریم به طور جدی به نیاز صنعت کشور به ویژه شهرک‌های صنعتی بپردازد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها