بازدید 3322

مبارزه با فساد را با هر کس و در هر موقعیتی باید جدی گرفت

قاسم جعفری
کد خبر: ۴۷۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴ 28 January 2015
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس ضمن تبریک آغاز دهه فجر بر اهمیت و نقش مردم در حمایت از انقلاب تأکید کرد و در ادامه برضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط هرشخصی در هرجایگاهی تاکید کرد.

قاسم جعفری در نشست علنی امروز (چهارشنبه 8 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور با گرامیداشت آغاز دهه فجر گفت: والفجر و لیال عشر پیروزی انقلاب اسلامی در حقیقت تحقق سنت صادقه الهی بود. آری کلمت الله قطعا عالی است و چیره، سخن و موضع کافران پست است و مغلوب.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان،راز و جرگلان،جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی گفت: اینک در سی و ششمین سالگرد فجر پیروزی انقلاب اسلامی باید آرمان ها، دستاوردها و آسیب های انقلاب را به مداقه و قضاوت نشست علل به وجود آورنده انقلاب نظیر دین خواهی، عدالت طلبی، استقلال طلبی و استبداد ستیزی و برپایی حکومت و نظام مردم سالاری دینی مبتنی بر آموزه های قرآنی، سیره نبوی و علوی و ائمه طاهرین است و علل به وجود آورنده انقلاب همان علل دوام بخش و ادامه دهنده آن است. می بینیم و می بینند که هنوز هم بعد از لطف خدا مردم پشتوانه اصلی این نظام هستند. هنوز هم فریاد می زنند ما همگان «عاشقان محمدیم»، «هیهات من الذله» و استقلال، آزادی جمهوری اسلامی یا مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر آمریکا و اسرائیل...

وی در ادامه گفت: مردم ایران با انگیزه دینی و اسلامی و معاد و ولایتمداری فتنه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، نظامی و غیره را در هم شکسته و به رغم اراده ظالمانه هژمونی سلطه و استکبار پناهگاه مظلومان و مستضعفان عالم شدند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: در عرصه علمی می‌روند که به نشانه‌های دانش در ستاره ثریا چنگ بزنند و تمام تهدیدهای مهیاشده در نتیجه بدخواهی و کینه خداستیزان را تبدیل به فرصت استثنایی نمایند. شهادت‌ها را عامل پیروزی کردند. محاصره و تحریم اقتصادی را عامل پیشرفت نمودند. در واقع انقلاب اسلامی عامل انتقام خدا از ارباب زر و زور و تزویر، این لجوجان خداستیز گشته است، اما می‌پذیریم به رغم دستاوردهای بزرگ علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و... هنوز راه نرفته طولانی است و چالش درونی و بیرونی فراوان می‌باشد. باید مراقب نفوذ نااهلان و نامحرمان باشیم.

وی گفت: باید پیامبرانه و امام‌گونه منطق قدیم و قوی اسلام و پیام منطبق با فطرت الهی و حق‌جوی انسان‌ها که برآمده از انقلاب اسلامی است را به جهانیان برسانیم. فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی و تروریسم کور به نام دین و حامیان جانی آنان را باید مفتضح کرد و چهره زیبای دین رحمانی و رسول مهربانی را به تأسی از رهبر فرزانه با تمسک به منابع اصیل به همه جهانیان و به ویژه آنان که بیشتر در معرض بمباران سوء‌محور در اروپا و آمریکای شمالی مصداق بارز مستضعفان فکری واقع شده‌اند، بنمایانیم. آنگاه است که مُبَلِغ واقعی رسالت الهی خواهیم بود.

جعفری گفت: البته دشمنان اسلام در سوریه، عراق، لبنان و ... دیده‌اند که امت محمد(ص) مصداق بارز انتقام خدایی هستند.به عنوان کوچک‌ترین عضو خانه ملت و به نمایندگی از ملت غیور،‌ دیندار، باسابقه، مرزبان ولایی و پرتلاش خراسان شمالی و به ویژه 5 شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه عرض می‌کنم سلامت اقتصادی، اخلاقی، دینی و سیاسی رکن اصلی دوام حکومت است، پس مبارزه با فساد را با هر کس و در هر موقعیتی باید جدی گرفت و ما همچنان منتظر صلابت اراده در مبارزه با فساد از هر سه قوه هستیم، البته مبارزه با فساد دست پاک می‌خواهد و دستمال پاک.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان،راز و جرگلان،جاجرم و گرمه در مجلس  در ادامه گفت: عزیزی می‌گفت در حضور رهبری سخن از اقتصاد مقاومتی گفتم، فرمودند هزار بار این سخنان را از مسئولان شنیده‌ام، بروید عمل کنید. کاش بودجه را بدون نفت می‌بستیم تا دشمنان بدانند که قامت برافراشته ملت انقلابی خم نمی‌شود و بنیان ایمانی آنان فرو نمی‌ریزد. احتمالاً به منظور کاهش وابستگی بودجه به نفت مخالف کلیات در صحن سخن بگویم.

جعفری همچنین گفت: کاش دولت در حذف یارانه پردرآمدها جدی و شجاع می‌بود. کاش آقای روحانی همچون مذاکرات، کارایی دستگاه دیپلماسی در سایر ابعاد را نیز وجهه همت قرار می‌داد. کاش به آموزش و پرورش مظلوم، یک میلیون فرهنگی پرتلاش و 12 میلیون دانش‌آموز عزیز عنایتی ویژه می‌شد. البته مطمئنم فرهنگیان عزیز و بصیر مراقب جریاناتی که می‌خواهند، افزایش مطالبات با انحراف غرفنی و غیرواقعی داشته باشند، خواهند بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کاش دانشگاه‌ها و دانشجویان، جریان علم، سند آمایش آموزش عالی کشور و نقشه جامع علمی جدی گرفته می‌شد. کاش از سیاست‌زدگی آموزش و پرورش و آموزش عالی پرهیز می‌شد و در عین حال سیاست‌ورزی ترویج می‌گشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل