بازدید 5225

نوبخت: حذف یارانه ثروتمندان باید عادلانه باشد

سخنگوی دولت گفت: حذف ثروتمندان باید عادلانه باشد و اگر مجلس به ما بگوید که یارانه های چه کسی را حذف کنیم ما آن را اجرا می کنیم.
کد خبر: ۴۷۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶ 28 January 2015

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت با بیان اینکه ما با حذف افراد ثروتمند موافقیم خاطر نشان کرد: حذف ثروتمندان باید عادلانه باشد و اگر مجلس به ما بگوید که یارانه های چه کسی را حذف کنیم ما آن را اجرا می کنیم.

وی تصریح کرد: دولت قصد ندارد در مقابل قانون گردن کشی و ایستادگی کند اما نمی شود که مجلس کلی گویی کند و بگوید که یارانه ۳۰ میلیون نفر را قطع کنیم؛ چراکه ما اطلاعاتی از این ۳۰ میلیون نفر نداریم مجلس به ما لیست بدهد تا ما یارانه ثروتمندان را حذف کنیم.

سخنگوی دولت با اشاره به طرح مجلس در این زمینه گفت: هم اکنون این طرح در مجلس مطرح است، لذا نمایندگان می توانند یک پیشنهاد اجرایی به ما بدهند و ما آن را عملیاتی کنیم؛ چراکه حرف کلی زدن مشکلی را حل نمی کند. ما چشممان به نظر مجلس است و ما هم کمک می کنیم تا تصمیم سنجیده ای گرفته شود.

نوبخت با بیان اینکه هزینه های عمومی بودجه ۲۰۷ هزار میلیارد تومان تصویب شد، گفت: در لایحه دولت این مبلغ ۲۲۴ میلیارد تومان بود که البته ما ۶ ماه پیش این مبلغ را تصویب کرده ایم که نفت ۷۰- ۸۰ دلاری داشتیم، لذا در این زمینه از مجلس شورای اسلامی تشکر می کنیم و این کار ضریب اطمینان ما را بیشتر می کند.

وی اضافه کرد: دولت از نفت ۷۲ دلاری دفاع نمی کند بلکه از لایحه خودش دفاع می کند که منعطف است و برای کمتر و بیشتر از ۷۲ دلار راه حل دارد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه با کاهش درآمدهای نفتی به همان میزان منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها نیز تقلیل پیدا می کند، گفت: با وجود کاهش منابع ما باید همچنان ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی را پرداخت کنیم، لذا سهم یارانه تولید و اشتغال کمتر می شود اما در این زمینه نمایندگان هر تصمیمی که بگیرند، ما انجام می دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس