بازدید 12952
پس از تحولات مدیریتی در تئاتر؛

تغییرات به دفتر موسیقی و بنیاد رودکی رسید؟ + توضیحات

بهرام جمالی که از آغاز سال ۹۳ مدیرعامل بنیاد رودکی شده بود، جانشین پیروز ارجمند خواهد شد. اکبر تشکری‌نیا نیز به جای بهرام جمالی، مدیرعاملی بنیاد رودکی را در اختیار خواهد گرفت و بدین ترتیب، ترکیب مدیران حوزه موسیقی دستخوش تغییرات معناداری خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰ 28 January 2015
پس از تغییرات در اداره کل هنرهای نمایشی، شنیده‌هایی درباره تسری این تغییرات به اداره کل موسیقی به گوش می‌رسید و حتی درباره چهره محتمل جایگزین نیز سخن به میان آمده؛ اما آیا این تغییرات پیش از سی‌امین جشنواره موسیقی فجر رخ خواهد داد یا به پس از جشنواره موکول خواهد شد؟

به گزارش «تابناک»، با رفتن حسین طاهری از اداره کل امور هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جانشینی موقت اردشیر صالح‌پور در آستانه جشنواره تئا‌تر فجر، گمانه‌زنی درباره مدیر آینده تئا‌تر کشور بالا گرفته و در این میان، از گزینه‌های متعددی نام برده می‌شود که باید دید، در پایان علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد‌ روی کلام گزینه به جمع‌بندی نهایی خواهد رسید.

هم‌اکنون در آستانه جشنواره موسیقی فجر نیز گمانه‌زنی‌ها درباره‌ تغییر و تحولات در دفتر موسیقی ‌بالا گرفته و شنیده‌ها، حکایت از تغییر پیروز ارجمند، مدیرکل امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد دارد. همچنین انجام این تغییرات در حال جمع‌بندی توسط مرادخانی و دیگر مدیران ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ اتفاقی که شاید منجر به کاهش برخی نقد‌ها ‌به دفتر موسیقی شود ‌یا در مجموع تأثیر چشمگیری نداشته باشد.

تغییرات به دفتر موسیقی و بنیاد رودکی رسید؟

شنیده‌های خبرنگار «تابناک»، حکایت از آن دارد، ‌بهرام جمالی که از ابتدای سال ۹۳ مدیرعامل بنیاد رودکی شده بود، جانشین پیروز ارجمند خواهد شد. جمالی دارای مدرک کار‌شناسی ارشد موسیقی با گرایش نوازندگی ایرانی از دانشگاه هنر است و پیش از این، علاوه بر تجربه همکاری‌های متعدد با مرادخانی، از سوابق علمی قابل توجهی برخوردار است و ‌در کنار تجربیات اجرایی‌اش، سوابق آکادمیک مشخصی دارد.

از سوی دیگر، شنیده می‌شود، اکبر تشکری‌نیا نیز به جای بهرام جمالی، مدیرعاملی بنیاد رودکی را در اختیار خواهد گرفت و بدین ترتیب، ترکیب مدیران حوزه موسیقی دستخوش تغییرات معناداری خواهد شد؛ هرچند هنوز این تغییرات قطعی نشده و باید دید مرادخانی در پایان به چه جمع‌بندی‌ خواهد رسید.

پیروز ارجمند که پش از حضور در اداره موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد، رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری بود، در مهرماه، جای خود را در حوزه هنری ‌به فاضل نظری داد و در صورت رفتنش از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد، احتمالاً بر فعالیت‌های تخصصی‌شان در حوزه موسیقی متمرکز خواهد شد.

اما مشخص نیست، تغییرات محتمل‌الوقوع ارتباطی به حواشی ماه‌های اخیر موسیقی داشته یا تصمیم مرادخانی در بازنگری مدیریتی این حوزه بوده، ولی ‌باید دید این تغییرات در سکوت پیگیری خواهد شد یا با رسانه‌ای شدن ماجرا، معاونت هنری بر تثبیت وضعیت فعلی تأکید خواهد کرد.


در همین ارتباط روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توضیحاتی در این ارتباط ارائه نمود، که متن آن بدین شرح است:

پیرو انتشار خبر «تغییرات به دفتر موسیقی و بنیاد رودکی رسید؟» مندرج در آن رسانه وزین تابناک، ضمن احترام به همکاران رسانه‌ای به اطلاع می‌رساند، گمانی زنی رسانه‌ای صورت پذیرفته، صحت ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار