بازدید 3324

افزایش 20 درصدی طلاق در تهران

کد خبر: ۴۷۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶ 28 January 2015
مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران گفت: برنامه‌های گذشته از سال جاری آمار طلاق ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فارس، سیاوش شهریور در کمیته تخصصی کارگروه کاهش طلاق که صبح امروز در استانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: هم‌اکنون کشور ما در حال حاضر آسیب‌های زیادی را در حال تجربه است که از آن جمله می‌توان مواد مخدر، ایدز، کاهش ازدواج، افزایش طلاق و .. اضافه کرد.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه گذشته در استان تهران آمار طلاق 20 درصد افزایش یافته است، بیان داشت: برای کشور ما که یک جامعه سنتی و مسلمان هستیم این آمار کمی نیست.

شهریور اضافه کرد: واقعیت این است که در بحث طلاق نمی‌توان از یک منظر نگاه کرد و باید نسخه جداگانه‌ای را برای آن اتخاذ کرد چرا که طلاق یک کلاف درهم پیچیده است و ورودی‌ها و خروجی‌های بسیاری را دارد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران خاطرنشان کرد: اگرچه در حال حاضر آن شعف اعتماد را در جامعه مشاهده می‌کنیم فقط در بخش معاملات نیست و این اعتماد عدم اعتماد در درون خانواده‌ها نیز یک آسیب محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: جامعه ما در حال حاضر بحران‌های متعددی را تجربه می‌کند و نمی‌توان نسخه خاصی را چه برای دبیر و چه برای درمان تجویز کرد و باید برای هر پروژه طلاق جوانب امر را پیش‌بینی کنیم.

شهریور با بیان اینکه ما به عنوان استانداری تهران به عنوان متولی از بخش کاهش آسیب‌ها هماهنگی‌هایی را انجام داده است گفت: دغدغه شخص استاندار در عرصه خانواده و افزایش امید به زندگی است و حساسیت ویژه‌ای را به آمار طلاق و ازدواج دارد و ما باید بتوانیم همراه با توسعه مادی،‌توسعه معنوی را در نظر داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر و با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود در استان تهران بضاعت ما کم نیست چرا که تهران یک پنجم جمعیت کشور را دارد و تصمیم‌گیرنده ملی محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تعامل سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری تهران، ‌بهزیستی و صدا و سیما و ... گفت: باید بتوانیم آمار طلاق را در تهران کاهش دهیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران استفاده از ظرفیت خیرین، NGO ها و سایر ارگان‌ها و نهادها را در کاهش آمار طلاق مهم دانست و گفت: در حال حاضر نیز استانداری تهران در فضای مجازی و با راه ‌انداختن سایت‌های ویژه خانواده اقدامات مؤثری را انجام داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار