بازدید 1895

تکثیر کتب بدون اذن ناشر پیگرد قانونی دارد

کد خبر: ۴۷۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰ 28 January 2015
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کمیسیون فرهنگی نسبت به چاپ و انتشار غیرقانونی کتاب حساس است و از حقوق قانونی ناشران حمایت می کند.

رمضان شجاعی کیاسری در گفت و گو با خانه ملت، با تأکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید روی چاپ، نشر و ممیزی کتاب باید نظارت کند، گفت: وزارتخانه بر اساس وظیفه ای که دارد مجوز کتاب صادر می کند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر کتاب هایی بدون داشتن مجوز چاپ منتشر شود خلاف است (چه محتوای قانونی داشته باشد و چه نداشته باشد) و در صورت کسب گزارش از سوی کمیسیون فرهنگی به آن رسیدگی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تکثیر غیرقانونی کتب برخی انتشارات از سوی برخی مؤسسات چاپ متخلف، گفت: اتحادیه ناشران می توانند درخواست دهند اگر مواردی از کتب آنها به ناحق و از مسیر غیرقانونی وارد بازار شده است با ارائه مصداق اقدام به بررسی این موارد خلاف قانون کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به حساسیت کمیسیون فرهنگی نسبت به ممیزی کتاب خاطرنشان کرد: کتاب مقوله ای است که اگر منتشر شود می تواند سال ها در کتابخانه ها بماند و به انتقال فرهنگ کمک کند لذا مراقبت ویژه ای می خواهد تا ضمن اینکه محتوای کتاب مناسب باشد، حقی از ناشری ضایع نشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل