بازدید 1845

بی توجهی به تخلفات چاپ انگیزه ناشران را گرفت

کد خبر: ۴۷۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸ 28 January 2015
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امروز حضور فروشگاه های کتاب به حدی نادر شده است که برای پیدا کردن یک کتاب در یک شهر به اصطلاح معروف، باید ذره بین برداریم و بگردیم.

نصرالله پژمان فر در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به تخلفاتی که درباره چاپ و انتشار کتاب صورت می گیرد، گفت: از آنجایی که وزارت ارشاد متولی نشر کتاب است باید در این زمینه پاسخگو باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: متأسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در این زمینه کوتاهی های جدی در رابطه با موضوع چاپ و نشر کتاب دارد که باعث شده است انتشارات با سابقه با مشکل مواجه شده و زمین گیر شوند.

وی افزود: زمانی در هر شهری که می رفتیم کتابفروشی های متعدد و انتشارات متنوع وجود داشت که گاهی یک راسته خیابان را که نگاه می کردیم پر از مغازه ها و فروشگاه های کتاب بود.

پژمان فر تصریح کرد: امروز حضور فروشگاه های کتاب به حدی نادر شده است که برای پیدا کردن یک کتاب در یک شهر به اصطلاح معروف، باید ذره بین برداریم و بگردیم.

وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی در این زمینه نگران است چنانچه پیش از این نیز در صحبت هایی که در حوزه کتاب و نشر داشتیم، دو موضوع را به عنوان مشکل این بخش مطرح کرده و در صحن علنی نیز نسبت به آن تذکر داده ایم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان عدم کافی بودن حمایت های لازم در بخش نشر و عدم برخورد با متخلفین در این حوزه را از مشکلات بزرگ حوزه چاپ و نشر کتاب عنوان و خاطرنشان کرد: در این دو حوزه با ضعف شدید روبرو هستیم و در صورت ادامه دار شدن نتیجه آن نیز این است که مطمئنا هیچ انگیزه ای برای ادامه کار ناشران نخواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار