بازدید 1854

سوء‌مدیریت به کشاورزی کشورآسیب می زند

کد خبر: ۴۷۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷ 28 January 2015
عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه مدیران سیاسی در بخش کشاورزی کارایی ندارند،گفت: درحالی که قرار بود کشاورزی محور استقلال و خودکفایی کشور در راس اقتصاد مقاومتی باشدبه دلیل ضعف مدیریت،فاصله بخش کشاورزی از اصول اقتصاد مقاومتی روز به روز بیشتر می شود.

شکرخدا موسوی در گفت وگو با خانه ملت با انتقاد از مدیریت ضعیف بخش کشاورزی ورشد معضلات پیش روی تولیدکنندگان و بهره برداران این بخش، گفت: در حالی که قرار بود بخش کشاورزی به عنوان محوراستقلال کشور در راس سیاستهای اقتصاد مقاومتی قرار گیرد به علت نبود مدیریت صحیح فاصله این بخش از اصول اقتصاد مقاومتی درحال افزایش است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه مدیریت حاکم در بخش کشاورزی اصلا توجهی نسبت به مشکلات و مسایل دامداران و کشاورزان و کلیه فعالان این بخش ندارد و تعداد زیادی از واحدهای تولیدی در معرض تعطیلی قرار دارند.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: وضعیت نابسامان دامداران اصلا غیر قابل قبول نیست و صنعت دامداری خسارات و آسیب های بسیاری دیده است، مسئولان بخش کشاورزی توجهی به دامداری مکانیزه وسنتی ندارند و این صنعت درورطه نابودی قرار گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: نحوه نامناسب خرید محصولات کشاورزی و واردات بی رویه کالاهای کشاورزی و نبود حمایت لازم از کشاورزان ناامیدی و یاس را دراین قشر زحمت کش به اوج رسانده است و باید وزارت جهاد کشاورزی هرچه زودتر برای اصلاح این وضعیت اقدامات لازم وعملیاتی را در پیش گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با انتقاد از سیاسی شدن مدیریت بخش کشاورزی بر ضرورت بکارگیری مدیران غیر سیاسی برای ساماندهای این بخش تاکید کرد وگفت: مدیرسیاسی به درد بخش کشاورزی نمی خورد ودر بخش کشاورزی باید مدیرانی از جنس این بخش بکارگرفته شوند.

وی افزود: درحال حاضربسیاری از استانهای کشوراز ضعف مدیریتی دربخش کشاورزی رنج می برند و این سوء مدیریت ها کشاورزی درروستاها درمعرض نابودی قرارداده است.

موسوی به مشکلات حوزه شیلات و آبزیان نیز اشاره کرد و گفت: مجتمع های بزرگ پرورش آبزیان که با میلیاردها تومان هزینه راه اندازی شدند به علت برخی واسطه گری ها و کارهایی از این قبیل در اختیارعده ای خاص قرار گرفته و دست به دست شده و بهره وری خاصی ندارند.

وی تصریح کرد: مدیریت بر حوزه شیلات و آبزیان هم مثل مدیریت بربخشهای دامداری و گلخانه ها وسایر بخشها  ضربه پذیر است و اگرماهیگیران سنتی دست به کار نباشند نمی توان به برداشت ازاین مجتمع های پرورش آبزیان خلیلی امیدوار بود.

موسوی با اشاره به اینکه قرار است جلسه بعدی کمیسیون کشاورزی با حضور حجتی وزیر جهادکشاورزی برگزار شود، گفت: اصلاح وضعیت مدیریتی بخش کشاورزی وحل معضلات بخش محورسوال نمایندگان است که وزارت جهاد کشاورزی باید دراین خصوص فکراساسی کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس درخصوص محور سوالش ازحجتی وزیر جهادکشاورزی یادآورشد: سوالم درمورد طرح 550 هزار هکتاری خوزستان قرار است درصحن علنی پیگیری شود وسوال دیگرم درمورد ضعف مدیریتی در بخش کشاورزی دراستانها است که درکمیسیون مطرح خواهم کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار