بازدید 5816

دست کم ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش کنید

متخصصان سلامت به همه توصیه می کنند که حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط در طول هفته انجام دهند. با این حال بسیاری افراد نمی‌توانند حتی این میزان فعالیت را داشته باشند و به زندگی کاملا ساکن رو می‌آورند.
کد خبر: ۴۷۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶ 28 January 2015
متخصصان سلامت به همه توصیه می کنند که حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط در طول هفته انجام دهند. با این حال بسیاری افراد نمی‌توانند حتی این میزان فعالیت را داشته باشند و به زندگی کاملا ساکن رو می‌آورند.

به گزارش ایسنا، محققان معتقدند که راهنماهای فعالیت فیزیکی برای عموم باید طوری طراحی شود که هدف آن تشویق افراد بدون فعالیت به انجام حداقل میزان کمی فعالیت و ورزش باشد. در صورتی که در حال حاضر راهنماها بیشتر مردم را تشویق می کنند تا 150 دقیقه فعالیت با شدت متوسط در طول هفته داشته باشند.

نشستن بیش از حد باعث افزایش خطر بیماری‌های مزمن می‌شود. بیماری‌های همچون دیابت، بیماری‌های قلبی و سرطان بر اثر نداشتن فعالیت ایجاد می‌شوند. بیش از یک سوم بزرگسالان در دنیا فعالیت کافی ندارند. تعداد ساعت‌هایی که افراد فعالیت ندارند با افزایش سن بیشتر می‌شود. در سنین 20 تا 29 سال افراد 55 درصد ساعت‌های روز یعنی 7.7 ساعت را بدون فعالیت سپری می کنند در حالی که در سنین بین 70 تا 79 سال این رقم به 67درصد یعنی 9.6 ساعت می‌رسد. دو مقاله‌ای که در هفته اخیر در مجله BMJ منتشر شدند نشان دادند که رسیدن به فعالیت 150 دقیقه‌ای در هفته برای بعضی‌ها به خصوص سالمندان غیر قابل دسترسی است. باید فواید هر میزان فعالیت هر چند کم شخصی شود تا این افراد به کلی ورزش کردن را کنار نگذارند.

محققان بیمارستان دانشگاه تولوس می‌گویند حتی اگر فعالیت افراد زیر 150 دقیقه در هفته هم باشد باز فایده دارد. برای مثال مطالعاتی که در این زمینه بر روی 250 هزار فرد بین 50 تا 71 سال انجام شد نشان داد کمتر از یک ساعت فعالیت با شدت متوسط در طول هفته و یا 20 دقیقه فعالیت شدید در طول هفته با کاهش 15 تا 23 درصدی مشکلاتی که منجر به مرگ می‌شوند همراه است.

افرادی که تا 47 دقیقه در هفته پیاده روی می کنند 19 درصد کمتر در معرض مشکلات تجربه مرگ قرار دارند.

محققان معتقدند که باید اقداماتی برای افرادی که کاملا زندگی ساکن دارند صورت گیرد. برای افراد سالمند سخت است تا انجام فعالیت‌های با شدت متوسط تا شدید را هدف خود قرار دهند. راهنماهای ورزشی باید واقع بینانه‌تر برنامه‌ریزی شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر