بازدید 15992

دختران اینجا با پتو به کلاس می‌روند

دو دبیرستان در شهر کوهدشت استان لرستان بیش از دو هفته است که به دلیل نقص در وسایل گرمایشی به سیستم جدیدی روی آورده اند که از طریق استفاده دانش آموزان از پتو فعالیت می کند.
کد خبر: ۴۷۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۸ 28 January 2015
دو دبیرستان در شهر کوهدشت استان لرستان بیش از دو هفته است که به دلیل نقص در وسایل گرمایشی به سیستم جدیدی روی آورده اند که از طریق استفاده دانش آموزان از پتو فعالیت می کند.

به گزارش مهر، دو دبیرستان دخترانه کوثر و دکتر حسابی شهرستان کوهدشت نزدیک به ۲۰ روز است با نبود وسایل گرمایشی به سر می برند و دانش آموزان و معلمان این دو دبیرستان مجبورند سرمای طاقت فرسای زمستان را کنار صندلی های سرد کلاس تحمل کنند.

قدیمی بودن و فرسودگی دیگ های بخار سیستم گرمایشی این دو دبیرستان که دارای یک ساختمان بزرگ هستند، علت قطع شدن گرمای کلاس ها عنوان شده است.

این وضعیت به گونه ای است که دانش آموزان مجبورند برای تحمل فضای سرد زمستانی کلاسها از پتوهایی استفاده کنند که از خانه های خود همراه می آورند.

ماژیک هایی که سر کلاس درس یخ می زنند

مسئولان دبیرستان کوثر می گویند: دو دیگ بخار سیستم گرمایشی دبیرستان، بسیار قدیمی هستند و چندبار هم تعمیر شده اند اما به علت پوسیدگی، امکان تعمیر دوباره آنها وجود ندارد.

آنها می گویند: مسئولان اداره کل نوسازی مدارس استان از محل بازدید کرده و گفته اند دیگ های بخار نو را از تهران سفارش داده اند و به زودی مشکل گرمایشی دو دبیرستان رفع خواهد شد.

یکی از دانش آموزان دبیرستان کوثر گفت: وضعیت سرمای کلاس ها به قدری حاد است که حتی نمی شود از ماژیک ها استفاده کرد چون تا چند کلمه با آنها نوشته می شود یخ می زنند.

این دانش آموز افزود: بچه ها مجبورند برای گرم شدن از خانه با خود پتو بیاورند که این هم جوابگو نیست.

برخی از دانش آموزان سرما خورده اند

دانش آموز دیگری در حالی که پتوی مسافرتی را به دور خود پیچانده است، گفت: باور کنید قادر به یادگیری هیچ کدام از درس ها حتی ریاضی که بسیار برایمان مهم است نیستیم چون سرمای شدید اجازه فکر کردن را از ما گرفته است.

دانش آموز دیگری مدعی است تاکنون به دلیل وضعیت سرمای کلاسها برخی از دانش آموزان سرما خورده اند.

زنگ تفریح است و دانش آموزان به جای جنب و جوش طبق معمول مدارس، پتوهای مسافرتی نازکی را دور خود پیچیده و کنار هم جمع شده اند تا هرطور شده امروز را هم در سرمای طاقت فرسای بهمن ماه ساعات درسی را به پایان رسانده و خود را به گرمای مهربان بخاری های خانه برسانند.

درخواست از نوسازی مدارس لرستان

مسئول تدارکات و پشتیبانی آموزش و پرورش کوهدشت نیز گفت: روال اداری تعمیرات مدارس به این گونه است که نامه تعمیرات خود را اول مهرماه به ما تحویل می دهند تا لیست آنها به اداره کل نوسازی مدارس استان تحویل داده شود.

کاظمی با بیان اینکه آموزش و پرورش مجری هیچ گونه طرح عمرانی نیست، افزود: سیستم گرمایشی این دو دبیرستان بعد از زمان گفته شده خراب شده اند اما با توجه به حساسیت موضوع، از مدیرکل نوسازی مدارس استان خواستیم برای بازدید به کوهدشت بیاید که ایشان هم به کوهدشت آمد و قول داد هرچه زودتر موضوع پیگیری شود.

وی افزود: تعمیر سیستم گرمایشی دو دبیرستان کوثر و دکتر حسابی کوهدشت ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان اعتبار لازم دارد که از طریق مناقصه پیمانکار آن مشخص و وسایل مورد نیاز از تهران خریداری شده که به محض رسیدن تجهیزات، کار تعمیر توسط پیمانکار انجام خواهد گرفت.

نوسازی مدارس: در حال استانداردسازی سیستم گرمایشی هستیم

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان نیز با رد مشکل سیستم گرمایشی این دبیرستانها، گفت: در بازدیدی که هفته گذشته از دبیرستان​های کوهدشت داشتیم مشکل جدی در این زمینه وجود نداشت.

حسین اسدی پور افزود: پروژه ای که در حال حاضر توسط نوسازی مدارس لرستان در دست انجام بوده بحث نوسازی و استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان است.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان به مبلغ ۱۰۸ میلیارد ریال تامین شده است، افزود: این اعتبار در میان کل شهرستانهای استان لرستان از جمله کوهدشت توزیع شده و کار استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در حال انجام است.

اسدی پور با بیان اینکه در دو مدرسه یاد شده نیز کار استانداردسازی سیستم گرمایشی در حال انجام است، افزود: پیش بینی می شود که تا پایان بهمن ماه سالجاری سیستم گرمایشی استاندارد این مدارس تحویل داده شود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان با بیان اینکه این مدارس سیستم گرمایشی داشته و در حال حاضر کار استانداردسازی آنها در حال انجام است، افزود: پیمانکار مربوط به استانداردسازی سیستم گرمایشی این دو مدرسه نیز انتخاب شده و کار در این زمینه در حال انجام است.

وعده ای برای پایان بهمن ماه

اسدی پور با بیان اینکه تاسیسات مکانیکی مورد نیاز برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس از خارج استان تهیه می شود، افزود: همچنین اعتبارات مورد نیاز برای این کار از محل درصدی از درآمدهای ناشی از فروش گاز خانگی به مشترکین تامین می شود.

وی با بیان اینکه این اعتبار بعد از تامین به حساب وزارت آموزش و پرورش واریز می شود، افزود: با توجه به تخصیص ۵۰ درصدی این اعتبارات نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام و کار در این زمینه عملیاتی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان با بیان اینکه قبل از تامین اعتبار نمی توانستیم نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام کنیم، گفت: همچنین اعتبارات در این زمینه سنگین بوده و در طول یک دوره کوتاه مدت امکان جذب اعتبار و اجرای کل کار نیست.

وی با اشاره به فرسودگی و غیراستاندارد بودن سیستم گرمایشی تعداد زیادی از مدارس استان، افزود: در این زمینه از سال گذشته تزریق اعتبارات به این حوزه آغاز شده و کار به سرعت در حال انجام است.

اسدی پور با بیان اینکه مشکلات مدارس در این زمینه باید از طریق آموزش و پرورش به نوسازی مدارس اطلاع داده شود و نوسازی مدارس به طور مستقیم هیچ مکاتبه ای با مدارس ندارد مدعی شد که در بازدید هفته گذشته از این مدارس مشکلی در زمینه سیستم گرمایشی وجود نداشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر