بازدید 13700

قرعه‌کشی یک پرواز لوکس با هواپیمایی قطر

با ثبت‌‏نام در سایت این شرکت هواپیمایی که با عنوان «کمپین هواپیمایی قطر در ایران» بارگذاری می‌شود، ١٠امتیاز به هنگام ثبت‌‏نام نصیب فرد می‌شود و به‌واسطه معرفی این سایت و ثبت‌‏نام‌‏های جدید با کد معرف اعلام‌شده، پنج‌امتیاز برای هر فرد در نظر گرفته می‌شود
کد خبر: ۴۷۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۷ 28 January 2015
«سه بلیت رفت‌‌وبرگشت با کلاس پروازی بیزینس‌کلاس یا خیلی لوکس به هر کشور و مقصدی که شما بخواهید»؛ همین جمله وسوسه‏‌انگیز کافی بود تا بسیاری از ایرانیان به ثبت‌‏نام در قرعه‏‌کشی رایگان هواپیمایی قطر که به‌صورت ویژه برای ایران در نظر گرفته شده بود، بپیوندند.

به گزارش شرق، این خبر به سبب جذابیت به‌سرعت در وایبر، واتس‏اپ و بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر منعکس شد. در اخباری که با این رویکرد منتشر می‌شود، آمده: «هواپیمایی قطر یک قرعه‏‌کشی رایگان برای ایران انجام می‌دهد و برنده‌ها در این قرعه‌کشی سه بلیت رفت‌‌وبرگشت با کلاس پروازی بیزینس‌کلاس یا خیلی لوکس به هر کشور و مقصدی که بخواهند دریافت می‌کنند که قیمت این بلیت‏‌ها بالای ٧٠میلیون‌تومان خواهد بود. فرصت خیلی محدود است. این خبر را حتما برای دوستان خود ارسال کنید. هرچه تعداد ثبت‌نام بالاتر باشد، تعداد بیشتری بلیت داده خواهد شد و شانس برنده‌شدن بالاتر خواهد رفت. نکته مهم هنگام ثبت‌نام واردکردن شماره تماس است تا کد قرعه‏‌کشی برای شما ارسال شود.» و موارد مشابه دیگری که بارهاوبارها در این شبکه‌ها دست‌به‌دست چرخیده است.  

با ثبت‌‏نام در سایت این شرکت هواپیمایی که با عنوان «کمپین هواپیمایی قطر در ایران» بارگذاری می‌شود، ١٠امتیاز به هنگام ثبت‌‏نام نصیب فرد می‌شود و به‌واسطه معرفی این سایت و ثبت‌‏نام‌‏های جدید با کد معرف اعلام‌شده، پنج‌امتیاز برای هر فرد در نظر گرفته می‌شود که با افزایش این امتیازها، فرصت برای برنده‌شدن افزایش می‌‏یابد. پس از ثبت‌‏نام در این سایت، ایمیلی از سوی شرکت ارسال می‌شود که در آن آمده: «هواپیمایی قطر، برای بالابردن سطح کیفی خدمات به مسافرین گرامی، سرویس‌های ویژه‏‌ای را راه‏‌اندازی کرده است. هم‏‌اکنون می‌توانید با استفاده از کارت‌های عضو شبکه شتاب و با مراجعه به وب‌سایت فارسی هواپیمایی قطر، بلیت خود را رزرو کنید و بلافاصله بلیت نهایی را تحویل بگیرید.»

مشاهده این خبر نمونه‌‏ای را یادآور می‌شود که در سال‌های گذشته بارها از سوی مسوولان و حتی مراجع تقلید مورد نقد قرار گرفته بود، فعالیت شرکت‌های هرمی که با جذب داوطلب‏‌های جدید سعی در گسترش‌ شبکه‌های خود داشتند. هرچند که براساس اخبار منتشرشده، این شرکت‌ها با شرایطی خاص به ادامه حیات خود به ‏صورت قانونی ادامه می‌دهند، اما آنچه در این میان مساله‌‏برانگیز شده به سیستم حمل‏‌ونقل هواپیمایی ایران بازمی‌گردد که بستر را برای جولان شرکت‌های هواپیمایی خارجی فراهم کرده است. تحریم‌هایی که در چندسال اخیر گریبان ایران را گرفته، ورود قطعات برای نوسازی ناوگان هوایی کشور را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است. این امر سبب شده تا بسیاری از مسافران هواپیمایی ایران از شرکت‌های این مجموعه ناراضی باشند و فرصت برای افزایش سهم شرکت‌های هواپیمایی خارجی در کشور مهیا شود.

این اتفاقات را وقتی در کنار روش‌های وسوسه‏‌انگیز جذب مسافران ایرانی به این شرکت‌ها قرار می‌دهیم، به‌راحتی می‌توان آینده موهومی را برای شرکت‌های ایرانی تصور کرد؛ شرکت‌هایی که به‌واسطه مشکلات مالی و کمبود قطعات برای بهبود ناوگان خود دچار ضرر شده‏‌اند و به این خاطر از سویی پیشنهاد جذابی نیز برای مشتران خود ندارند.  

پرسش دیگری که در این میان مطرح می‌شود، شباهت روش به‌کارگرفته‌شده از سوی این شرکت‏ هواپیمایی مشخص برای جذب مشتریان است؛ شباهتی که شرکت‌های هرمی گلدکوئست، EBL و... را به یاد می‌‏آورد؛ شرکت‌هایی که براساس اعتماد فردی بنا شد، اما در نهایت این اعتمادها به‌واسطه کسب سودهای کلان توسط برخی از افراد، شکسته شد.

حال باید دید در مقابل چنین تبلیغات اغواگرایانه‌‏ای از سوی شرکت‌های هواپیمایی خارجی در ایران، شرکت‌های ایرانی برای جلوگیری از کاهش مسافران خود، چه گزینه‌هایی را روی میز قرار خواهند داد.  

علی‏‌محمد خان‌‏محمدی، یکی از مدیران ارشد سازمان صنایع هوایی کشور در گفت‌وگو با «شرق» در این باره گفت: به علت ضعف ایرلاین‏‌های کشور و نداشتن امکانات کافی، اقبال شرکت‌‌های هواپیمایی خارجی در کشور از سوی مردم افزایش یافته است.

خان‌محمدی افزود: از آنجا که شرکت‌های هواپیمایی مانند ترکیش، امارات ایرلاین، قطر ایرلاین و... از هواپیماهایی مانند ایرباس A٣٨٠ که بهترین مدل ایرلاین در جهان محسوب می‌شود نیز برخوردارند، نظر بسیاری از مسافران ایرانی را به خود جلب می‌کنند. حال که این شرکت خاص از دوپینگ قرعه‌‏کشی، برای اغوای مخاطبان هدف ایرانی بهره برده نیز قطعا مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت. اما اینکه این شرکت آیا در واقعیت وجود دارد یا خیر، محل تردید است. به نظر می‌رسد در چنین شرایطی باید صحت‌وسقم این خبر و بررسی اجازه این شرکت‌ها برای چنین تبلیغاتی، محل پرسش‏‌های بیشتری قرار گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر