بازدید 5853

کمک آمریکا و عربستان به صدام و برضدایران

اسکای نیوز گفت: عربستان و آمریکا در گذشته اهداف مشترکی داشته اند از جمله در زمان جنگ ایران و عراق که آمریکا و عربستان تلاش کردند با کمک به صدام، ایران را تضعیف کنند.
کد خبر: ۴۷۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸ 27 January 2015
اسکای نیوز گفت: عربستان و آمریکا در گذشته اهداف مشترکی داشته اند از جمله در زمان جنگ ایران و عراق که آمریکا و عربستان تلاش کردند با کمک به صدام، ایران را تضعیف کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه اسکای نیوز عربی به مناسبت سفر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به عربستان، گزارشی درباره تحولات روابط دو کشور پخش کرد. اسکای نیوز در این گزارش اذعان کرد که عربستان و آمریکا در دهه های گذشته اهداف مشترکی داشته اند از جمله در زمان جنگ ایران و عراق که آمریکا و عربستان تلاش کردند از طریق کمک به صدام، ایران را در این جنگ تضعیف کنند.

 با این حال با روی دادن بحران در سوریه بین آمریکا و عربستان اختلاف به وجود آمد زیرا عربستان آمریکا را متهم کرد که به ایران نزدیک شده است و این به زیان عربستان بوده است. با این حال به نظر می رسد روابط آمریکا و عربستان بار دیگر رو به گرمی گذاشته است و علت آن خطر داعش و سیطره حوثیها بر مناطق مختلفی در یمن است و این نشان می دهد که هر چند مقامات در دو کشور آمریکا و عربستان تغییر می کنند با این حال دو کشور همواره اهداف مشترک دارند.


شبکه العربیه نیز در گزارشی به تاریخچه روابط و در عین حال اختلافات عربستان و آمریکا پرداخت.

آمریکا و عربستان به سبب مسائل مختلف از جمله برنامه هسته ای ایران، باید روابط مستحکم و همکاری نزدیک داشته باشند.

العربیه اعلام کرد که اوضاع ناآرام عراق، بحران سوریه و یمن و برنامه هسته ای ایران، دو کشور آمریکا و عربستان را ملزم می کند که همکاری نزدیک داشته باشند.

هشام ملحم پژوهشگر امور آمریکا در واشنگتن نیز در گفتگو با العربیه افزود : ایران نقش منفی در عراق، سوریه، لبنان و یمن و به طور کلی در منطقه دارد و در همین حال برنامه هسته ای ایران نیز همچنان مطرح است و این امور، همکاری و استحکام روابط آمریکا و عربستان را اقتضا می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس