بازدید 5343
1.2 میلیارد دلار از درآمدهای وصول نشده نفتی تبدیل به ریال شد

دستور دور از انتظار ستاد‌تدابیر‌ویژه به بانک‌مرکزی

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از حضور رئیس کل بانک مرکزی در جلسه این کمیسیون و اعتراف وی به پرداخت معادل 1.2 میلیارد دلار از درآمدهای وصول نشده نفتی به دولت خبر داد و گفت: سهم صندوق توسعه ملی از این مبلغ پرداخت نشده است
کد خبر: ۴۷۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵ 27 January 2015
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از حضور رئیس کل بانک مرکزی در جلسه این کمیسیون و اعتراف وی به پرداخت معادل 1.2 میلیارد دلار از درآمدهای وصول نشده نفتی به دولت خبر داد و گفت: سهم صندوق توسعه ملی از این مبلغ پرداخت نشده است

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با فارس در خصوص جلسه امروز این کمیسیون با رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: این جلسه در خصوص درآمدهای ارزی کشور برگزار شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در جلسه مذکور، گفت که دولت در سال جاری با مصوبه ستاد تدابیر ویژه 1.2 میلیارد دلار پول از بانک مرکزی گرفته است.

وی تصریح کرد: این مبلغ پول نفت بوده که فروخته شده اما ارز آن وصول نشده است و به همین دلیل دولت با مصوبه ستاد تدابیر ویژه بانک مرکزی را مکلف کرده که این پول را وصول شده تلقی کرده و معادل ریالی آن را به دولت بپردازد. این در حالی است که مجلس مصوبات ستاد تدابیر ویژه در این خصوص را فاقد وجاهت قانونی می‌داند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تنها درآمدهای وصول شده قابل تبدیل به ریال است، تصریح کرد: دولت معتقد است که ستاد تدابیر ویژه برای همین مباحث شکل گرفته است اما اگر اینگونه باشد دیگر کار مجلس معنا ندارد.

وی تأکید کرد: قطعاً این موضوع خلاف قانون بوده و دولت نمی‌تواند کارهای غیر قانونی در قالب مصوبات تدابیر ویژه انجام دهد.

وی تأکید کرد: رئیس کل بانک مرکزی نیز درباره این اقدام توضیحاتی ارائه کرد و این موضوع نیز تأیید شده است.

به گفته این عضو کمیسیون و برنامه بودجه مجلس دولت بدون آنکه پولی وصول کند از بانک مرکزی ریال گرفته که این موضوع منجر به پول پرقدرت می‌شود و همچنین ارزی وجود نداشته که در بازار ریال آن را جمع‌آوری کند.

این نماینده مجلس یادآور شد: اگر اینگونه باشد نیز می‌توان پول‌های بابک زنجانی را که اکنون بلوکه است وصول شده تلقی کرد و آن را صرف هزینه‌‌های مختلف بکنند.

وی تأکید کرد:‌ 1.2 میلیارد دلار وصول نشده ریال آن توسط بانک مرکزی پرداخت شده است که حتی سهم صندوق توسعه ملی و سایر محل‌های مشخص شده برای تخصیص سهم از درآمدهای نفتی نیز پرداخت نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار