بازدید 2447

وزارت خارجه سفیر آلمان را احضار کند

کد خبر: ۴۷۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹ 27 January 2015
نایب رئیس مجلس با اشاره به اظهارات اخیر نایب رئیس مجلس آلمان گفت: ضروری است وزارت امور خارجه با احضار سفیر آلمان تذکرات لازم را ارائه و در این خصوص به طور قاطع برخورد کند.

به گزارش خانه ملت، اسماعیل کوثری در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 7 بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به مسئولان امنیتی و امور خارجه درخصوص دعوت از نایب‌رئیس مجلس آلمان گفت: با توجه به اینکه این خانم که در کشور آلمان مسئولیت دارد، هیچ قانونی سرش نمی‌شود، لازم است مسئولان امنیتی و سیاسی با ارائه اطلاعات دقیق به دستگاهها و مسئولان تصمیم‌گیرنده به گونه‌ای عمل کنند که این گونه موارد مشابه دیگر تکرار نشود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم تاکید کرد:‌ هیات‌های رسمی سیاسی در چارچوب برنامه تعیین شده و پروتکل باید عمل کنند و سخنانی مانند آنچه نایب رئیس مجلس نمایندگان آلمان اظهار داشته خارج از ضوابط حاکم بر روابط دو کشور و دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی است که ما چنین اجازه‌ای را به کسی نمی‌دهیم که بخواهد در کشورمان دخالت کند.

وی با بیان اینکه از وزارت امور خارجه به صورت جدی درخواست می‌شود نسبت به احضار سفیر آلمان و ارائه تذکرات لازم اقدام کند، افزود: این موضوع در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با توجه حساسیت نسبت به این مسئله مطرح و پیگیری خواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه خطاب به نایب رئیس مجلس آلمان گفت: انگار مسئولان کشور آلمان یادشان رفته که در جنگ جهانی اول و دوم چه جنایاتی را در کشورشان انجام دادند و باعث به خاک و خون کشیدن میلیون‌ها نفر شدند. این جنایات که توسط هیتلر و حامیانش انجام شد، در ذهن مردم دنیا باقی مانده است .  

کوثری با بیان این که در طول دوران 8 سال جنگ تحمیلی، کشورهای غربی از جمله آلمان از صدام حمایت کرد، افزود: در دوران جنگ تحمیلی سلاح‌های شیمیایی و فناوری ساخت آن را به صدام و حزب بعث عراق دادید که آنها نیز از این طریق چندین نفر از رزمندگان و چندین هزار نفر مردم بیگناه حلبچه کردستان عراق به خاک و خون کشیده و شهید و مصدوم شدند، این جنایات از حافظه تاریخی ملت ایران فراموش نخواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ما قطعا کوچکترین اجازه‌ای به مسئولان کشورهای متخاصم با ایران را نخواهیم داد که در کشورمان با خودفروختگان مذاکره کنند، ما از مسئولان می‌خواهیم که نسبت به این مسائل توجه لازم را به کار گیرند.

محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: تذکر شما بجا و صحیح و  لازم است که مسئولان وزارت خارجه نسبت به این تذکر به طور قاطع عمل کنند و با احضار سفیر کشور آلمان تذکرات لازم را بدهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل