بازدید 3132

مبتلایان به MS برای مصرف داروی خوراکی عجله نکنند

کد خبر: ۴۷۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲ 27 January 2015
فوق تخصص مغز و اعصاب از بیمارستان کینگز کالج انگلستان گفت: در مورد عوارض داروهای جدید خوراکی ام اس اطلاعات کاملی وجود ندارد و مبتلایان برای تغییر دارو از تزریقی به خوراکی حتماً با پزشک مشورت کنند.

به گزارش فارس، ارشیا صدیق با اشاره به افزایش داروهای خوراکی مبتلایان به MS، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود طی 10 سال آینده داروهای جدیدی در اختیار مبتلایان به MS قرار گیرد، در حال حاضر چند تا از این داروها وجود دارند اما هنوز اثرشان مشخص نشده است.

*داروهای تزریقی در کدام مبتلایان به MS مفیدند


وی افزود: در حال حاضر داروهای خوراکی زیادی وجود دارد که عوارض کمتری دارند، این داروها به ویژه در کسانی که نمی‌توانند از داروهای تزریقی استفاده کنند، مفید است.

این فوق تخصص مغز و اعصاب از بیمارستان کینگز کالج انگلستان گفت: داروهای تزریقی MS سال‌های زیادی است که در حال مصرف هستند، اطلاعات ما راجع به این داروها زیاد است و می‌دانیم که آثار آنها بر حاملگی و عوارض کبدی چگونه است، درحالی که در مورد داروهای جدید اطلاعاتی وجود ندارد.

*مبتلایان برای مصرف داروهای خوراکی حتماً با پزشک مشورت کنند

وی با تاکید به مبتلایان برای تغییر داروهای خود،‌ اظهار داشت:‌ مبتلایان برای تغییر دارو از تزریقی به خوراکی حتماً با پزشک مشورت کنند تا خطرات و فواید آن به طور دقیق ارزیابی شود.

صدیق گفت: سیستم مغز و نخاع اعصاب مرکزی انسان را تشکیل می‌دهد که توسط چربی خاصی اعصاب را عایق‌بندی می‌کند و این عایق‌بندی می‌تواند تحت تأثیر التهاب تخریب شود. تغییر در عایق‌بندی سیستم اعصاب مرکزی CNS عوارضی بر جا می‌گذارد و این مهم می‌تواند سرعت، کیفیت، میزان تولید و انتقال پیام‌های عصبی را تحت تأثیر قرار دهد.

*MS تخریب عایق‌بندی سیستم اعصاب مرکزی است


این فوق تخصص مغز و اعصاب از بیمارستان کینگز کالج انگلستان خاطر نشان کرد: بنابراین MS با تخریب عایق‌بندی سیستم اعصاب مرکزی که میلین است تعریف می‌شود و بسته به اینکه تخریب و آسیب به میلین در کجای مغز رخ دهد عوارض و علایم بیماری متفاوت خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل