بازدید 3257

آسیب‌های اجتماعی در کمین فرزندان طلاق

کد خبر: ۴۷۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰ 27 January 2015
مدیر کل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا گفت: احتمال ابتلای فرزندان طلاق به آسیب های اجتماعی 70 درصد بیشتر از فرزندانی است که با پدر و مادر خود زندگی می کنند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علیرضا حمیدی فر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوزه مشاوره و مددکاری یکی از زیر مجموعه های معاونت اجتماعی است که نسبت به سایر واحدها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در حال حاضر در هر مرکز استان یک مرکز مشاوره ناجا وجود دارد که شامل مجموعه ای از کارشناسان ارشد، روانشاناسان و مشاورین است.

وی گفت: اعتیاد، عدم ارتباط گیری مناسب والدین با فرزندان، فضای مجازی و بیکاری از جمله آسیب های اجتماعی است که خانواده ها بیشتر با آن مواجه هستند و بخش اعظمی از مواردیست که مشاورین ما در مراکز مشاوره با آن مواجه هستند.

مدیر کل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا در ادامه افزود: فضای مجازی و بیکاری نیز بخش اعظمی از پرونده های مشاوره ای مردم را تشکیل می دهد و بعد از آن نیز می توان به ازدواج های ناموفق اشاره کرد.

حمیدی فر افزود: بررسی آسیب های اجتماعی، درگیری زوجین و اتفاقاتی که در بین اعضای خانواده رخ می دهد معمولا توسط این حوزه مدیریت می شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: جایگاه و اهمیت مشاوره در مراکز نیروی انتظامی از آنجا مشخص می شود که حدود 70 درصد پرونده هایی که به مرکز مشاوره ارجاع داده می شود با مشاوره متخصصین این حوزه برطرف خواهد شد که در این زمینه بار سنگینی از دوش دستگاه قضایی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه خیلی از اختلافاتی که در خانواده اتفاق می افتد به دلیل عدم کسب مهارت های زندگی توسط زوجین است، گفت: خانواده ها باید به اختلافاتی که در بین آنها رخ می دهد توجه کنند زیرا همین اختلافات منجر به طلاق خواهد شد که متاسفانه طلاق آسیب های زیادی را در پی دارد.

حمیدی فر در پایان گفت: با توجه تخصص مشاوران در مواجه با پرونده های سخت و مسائل اجتماعی به جوانانی که قصد ازدواج دارند توصیه می کنیم قبل از ازدواج به مراکز مشاوره ما مراجعه کنند و اگر بعد از ازدواج نیز دچار اختلاف شدند اولین اقدام آنها در جهت دریافت مشاوره و کسب مهارت های زندگی باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها