بازدید 19092
تعارضی شگفت‌انگیز که در دنیا بی‌سابقه است؛

فریدونکنار؛ مکان بزرگترین ضیافت برای پرندگان و بزرگترین قتلگاهشان

هر چه نگرانی ها از شیوع دوباره آنفلوانزای مرغی و اخباری که از جان باختن چند تن بر اثر ابتلا به آن در شرق آسیا به گوش می‌رسید، برای دوست داران حیات وحش کشورمان حائز اهمیت بود و نوید تعطیلی صید و شکار را به همراه داشت، اما اخبار رسیده حکایت از آن دارد که این امیدها سرابی بیش نبوده است.
کد خبر: ۴۷۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵ 27 January 2015
از تدارک چند ده تن غذا برای میهمانان از راه رسیده تا کشتار بی حد و حسابشان، تالاب‌های شمالی کشورمان اسیر آنچنان تعارضی است که در دنیا بی‌مثال و چه بسا بی‌سابقه است؛ اینقدر که می‌توان پرسید آیا دسته اول برای رونق کاسبی دسته دوم تلاش نمی‌کنند؟!


به گزارش «تابناک»، هر چه نگرانی‌ها از شیوع دوباره آنفلوانزای مرغی و اخباری که از جان باختن چند تن بر اثر ابتلا به آن در شرق آسیا به گوش می‌رسید، برای دوستداران حیات وحش کشورمان با اهمیت بود و نوید تعطیلی صید و شکار را به همراه داشت؛ اما اخبار رسیده حکایت از آن دارد که این امید‌ها سرابی بیش نبوده است.

البته یکی دو ماه است، صید و شکار در استان‌های شمالی کشورمان ممنوع شده است؛ در استان‌هایی که هر ساله میزبان چندین هزار انواع پرنده‌های مهاجر از مدارهای شمالی کره زمین هستند، ولی چد سالی است ‌سابقه میهمان نوازی‌شان خراب شده است.

چند سالی است، صیدهای سنتی جایشان را به شیوه‌های کشتار جمعی و قتل‌عام پرندگان بومی و مهاجر داده‌اند تا برخی از محل فروش انبوه پرندگان صید شده، پر رونق‌ترین شغل فصلی در کشور را تجربه کنند و برخی دیگر که عظمت خلقت را در کوچ هر ساله این پرندگان به منطقه می‌دیدند و شکر بجا می‌آوردند، به این نتیجه برسند، آنچه به جایی نرسد، فریاد است!


این روند زمانی دردناک‌تر می‌شود که می‌بینیم توصیه مسئولانی چون وزیر دادگستری ـ که در سفر به مازندران، خواستار مقابله مسئولان با شکار و صید غیر مجاز پرندگان مهاجر شده بود ـ یا گردهم‌آیی مسئولان اجرایی، انتظامی و قضایی برای چاره‌جویی در این باره هم راه به جایی نمی‌برد و حتی صید و فروش لاشه پرندگان حرام گوشت و کشتار گونه‌هایی که به شدت در معرض انقراض هستند هم موجب شکل‌گیری واکنشی درخور نمی‌شود.

اوضاع هنگامی دردناک‌تر جلوه می‌کند که می‌بینیم برخی مسئولان به جای انجام وظایفشان، با طرح سخنانی چون «مقابله با شکارچیان (بخوانید قانون شکنان) با شیب ملایم» و یا «سنت خواندن نسل‌کشی پرندگان در تالاب به دست اشرار»، عملا راه را برای تداوم کشتار پرندگان باز گذاشته و به نوعی با متخلفان هم مسیر می‌شوند.

از همه این‌ها بد‌تر، سیاست یک بام و دو هوای برخی دیگر از مسئولان است که تالاب‌های حفاظت شده کشور را همزمان به بهشت و جهنم میهمانان زمستانی تبدیل کرده است؛ میهمانانی که هزاران کیلومتر ‌برای رسیدن به این تالاب‌ها پرواز می‌کنند و در مقصد با پذیرایی جانانه برخی مواجه شده و به دست بعضی دیگر به زندگی‌شان پایان داده می‌شود.

حضور مسئولان در مراسم نمادین غذا دادن به پرندگان مهاجر
حضور مسئولان در مراسم نمادین غذا دادن به پرندگان مهاجر

ماجرا به این صورت است که با آغاز فصل سرما و فرا رسیدن موسم کوچ پرندگان ساکن نواحی شمالی کره زمین، جمعیت کثیری از پرندگان مهاجر، راهی مناطق گرم‌تر ‌در مدارهای جنوبی‌تر زمین، از جمله تالاب‌های خوش آب و هوای شمال کشورمان می‌شوند؛ جایی که بسیاری از دوستداران طبیعت برای میزبانی‌شان ماه‌ها تدارک دیده و توانسته‌اند با گرد‌آوری ده‌ها تن دانه، بزرگ‌ترین ضیافت ممکن را برایشان فراهم آورند؛ ضیافتی که هر ساله با ورود پرندگان مهاجر آغاز می‌شود و تا موسم کوچ و بازگشتشان به سرزمین‌های شمالی ادامه دارد؛ مراسمی که تبدیل به نوعی آیین استقبال شده و توجه خبرنگاران و عکاسان را به خود جلب کرده تا برخی مسئولان را نیز ‌برای حضور و گرفتن عکس یادگاری در آن ترغیب کند.

اما این مراسم زیبا در حالی برگزار می‌شود که کمی آن سو‌تر، آنقدر دام‌های مختلف برای شکار پرندگان خسته از راه پهن شده که تقریبا هیچ موجودی از آن‌ها جان سالم به در نمی‌برد. البته کمتر عکاس و خبرنگاری یارای ورود به این شکارگاه‌های مخوف را دارد و در نتیجه سوژه خوبی برای مسئولان علاقه‌مند به عکس یادگاری نیست!

بدین ترتیب تعارضی به چشم می‌خورد که به غایت دردناک است. آنقدر دردناک که می‌توان از نابودی گونه‌های رو به انقراض و کشتار گونه‌های در معرض انقراض در مقابلشان صرف نظر کرد و پرسید، چگونه است که در ذرت پاشیدن برای پرندگان خیلی‌ها مسئولیت دارند و در صحنه حاضر می‌شوند، ولی در مقابله با کشتارشان، ‌کسی قبول مسئولیت نمی‌کند؟ آیا این بی‌مسئولیتی، تنها گریبان حیات وحش را می‌گیرد یا نوبت خودمان هم در این دنیای وارونه ‌خواهد رسید؟!


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۷۲
بابا اینا اومده بودن یکی دو تا عکس برای ویژه نامه شون بگیرن و برن
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
باید آب برق گاز و یارانه مردم فریدونکنار قطع شود و از هر خانواده یک نفر را زندانی کرد تا دیگر فسنجان اردک نخورند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
زینال انگار زیاد بد نمیگی.کار فرهنگی که جواب نداده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
ما که نفهمیدیم این آقا زینال بالاخره موافق شکاره یا مخالف. یک بار دنبال مجوز شکار میگرده و خواستار شکاره یکبار هم که اینجوری.
جعفر بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
دایی زینی من عاشق شکاره ولی شکار قانونی و با مجوز محیط زیست نه شکار غیرقانونی و کشتار دسته جمعی پرندگان با تورهای هوایی مثل مردم شکارکش فریدونکنار
محمد
| Germany |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
زینال جان من به عنوان یه فریدونکناری از شما دعوت میکنم بیای اینجا.......تا ببینی اینچه که داری میشنوی با اینچیزی که هست خیلی تفاوت داره.....
رخساره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
زینال تشریف بیار فریدونکنار به جای اردک وحشی با اردک محلی ازت پذیرایی کنیم تا از غذاهای لذیذ فریدونکنار لذت ببری
واقعا ناراحتم که کاری از دستم براشون بر نمیاد. هموطنای فریدونکناری توروخدا دست از کشتار بردارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
برادر اونا ساعت 10 شب تا 4 صبح تو این هوای سرد میرن دام می زارن. فکر کردی اگه مجبور نبودن اینکار رو میکردن؟
2هکتار زمینی که پدر خونواده خرج یه خونواده رو می داد الان با تشکیل خانواده بچه ها شده خرج 4 تا 5 خانواده
شمال هم به غیر از کشاورزی هیچی نداره
حرف از توریست نزنید که ورود اونا فقط اقلام رو برای خانواده کشاورزا خیلی خیلی گرون تر میکنه
کاظم
| Germany |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
به کام بعضیها به اسم فریدونکنار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
آقای ناشناس شکار با کشتار و انهدام نسل فرق میکنه.
یک روز پرندگان مهاجر را به شکم نزدیک می کنیم. یک روز جنگلهای بلوط را پشت و رو می کنیم. چند سال دیگر از طبیعت زیبا و شکوهمند کشور جز عکس و خاطره چیزی باقی می ماند؟
طرز تفكر داعشي در شكارچيان رسوخ كرده و اين خيلي خطرناك ميباشد
این افراط و تفریط من رو یاد فرهنگ ژاپن و کره ایی ها میندازه! دقیقا عین اونها با صداقت داریم به محیط زیست خدمت میکنیم!
مقصر دادستانه که به عنوان مدعی العموم ورود پیدا نمیکنه تا این قاتلین بیرحم را به شزای اعمالشون برسونه.
ایکاش فقط شکار و کشتار بود در فریدونکنار برای اینکه پرنده ها را زنده بفروشند و پرنده حرکت نکند بالها را به هم گره می زنند پاهایشان را می شکنند و حیوان تا لحظه ذبح که ممکن است چندین روز طول بکشد از درد زجر می کشد و گاهی با این شکنجه جان می دهد... در حالیکه در تمام رساله های مراجع تقلید هرگونه آزار و اذیت حیوانات صد در صد حرام است سکوت مسئولان در برابر این عمل گناهکارانه و حرام جای دریغ و درد دارد...
تابناک بایدبدانی یکی از جاذب های توریستی وگردشگری فریدونکنارهمین صیدوصیادی می باشد چرا دست ازسرما فریدونکناریها برنمدارید بخداخبرهای بهتر از این هم هست این همه هموطنان مادرجاده ها کشته میشن یاخبرهای درمورداثرات پارازیت که عامل سرطان میباشه بهتر ازخبر صید پرندگان نیست اگه ایناصید نشن براثر زادوولد به مرگ طبیعی میمیرن پس بهتر نیست هموطن ماباصید قانونی منبع درآمدی براشون باشه بخدا یک شب سرد زمستونی یه صیاد بیچاره باید تاصبح بیدارباش تاشاید اگرروزیش باشه 1یا2تا گیرش بیادتا شرمنده بچه هاش نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
شکار یا کشتار آقای ازبارانی. یکی یا دو تا ؟ این تور ها برای یکی دو تاست. ؟نسل پرنده ها رو منقرض کردین میگین یکی دو تا؟ با استدلال شما هر منطقه از کشور باید حکومت ملوک الطوایفی تشکیل بده. خوزستانی بگه نفت مال ماست برید مشکل جاده و پارازیت رو حل کنین؟
آقا اینها برای همه مردم کشوره نه فقط برای مردم فریدونکنار. وجدانم خوب چیزیه.
... یه روز خرس و پلنگ و محیط بان میکشن... یه روز هم مرغابی و لک لک میکشن.... اگه اینجا لیانشامپو شده بگید تا من هم یه قسمت از همین شهرمون رو با رفقا قرق کنیم .
فک نمیکنم این افراد برای تفریح شکار کنن ؛اما وقتی که بیکار باشی ؛وقتی که تغذیه کافی نباشه ؛ وقتی فقر برت مستولی بشه ؛ نتیجه ش اینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
این هم شد دلیل؟ کار هست ولی کار کن نیست.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
معلومه شما شمال ندیده ایی درسته کار نیست اما هرکس یه نخود مغز داشته باشه میتونه پاشو از گریمش بکشه بیرون مثل کشاورزی و پرورش ماکیان خودم شمالیم که میگم .!!
فک نمیکنم این افراد برای تفریح شکار کنن ؛اما وقتی که بیکار باشی ؛وقتی که تغذیه کافی نباشه ؛ وقتی فقر برت مستولی بشه ؛ نتیجه ش اینه
من این شکارچیان و خانواده هایشان را می شناسم. بیش از 95 درصد این شکارچیان از معیشت ضعیف و زیر خط فقر برخوردارند و چشم امیدشان برای سیر کردن شکم زن و بچه هایشان همین شکار است و تنها راه جلوگیری از شکار حمایت دولت و پرداخت هزینه ویژه به این افراد و گماردن حداقل 50 نفر از آنها بعنوان حافظ محیط زیست و فرهنگ سازی و آموزش به فرزندان این افراد تا پدرانشان را وادار به جلوگیری از شکار نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
این همه شغل شرافتمندانه هست، کارگری به این کاری که میکنن شرف داره.مگه هرکی بیکار بود باید به خودش اجازه بده محیط زیست و حیاط وحش رو از بین ببره؟به نظر من باید کار فرهنگی بشه ، مثلاً علما فتوا بدن این کار حرومه.
چهارسال تو مازندران دانشجو بودم و از نزدیک شاهد کشتار پرندگان بوده ام و بارها اعتراض ما نتیجه اش تهدید با اسلحه شد
و درگیری
...
فرماندار جدید فریدونکنار در برخورد با شکارچیان غیر مجاز در شهرستان بسیار جدی و نسبت به حفظ پرندگان و محیط زیست همت دارد. مطمئنا مقابله با شکارچیانی که یک عمر به شکار پرندگان خو گرفته اند نیاز به برنامه ریزی بلند مدت و از سویی فرهنگ سازی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
شکارچی با منقرض کننده نسل فرق میکنه. شکارچی با مجوز ، در فصل مقرر، به میزان مورد نظر قانون گذار شکار میکنه ولی این تور ها چی میگن؟ ما هر جا کم میاریم میگیم دراز مدت و فرهنگ سازی. یعنی چی آقا جون.
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
برادر عزیز هرسنت وخوگرفتن به عادتی که حسنه نیست.
اینهم به فرض محال اگر سنت باشه سنت اشتباهیست.
اگر قراره هرکس تو مملکت شغل نداشت تو منطقش شکار کنه نسل کل وقوچ وآهوو گوزن و....منقرض شده بود تا حالا
اولاً تغذیۀ حیات وحش خلاف مقررات محیط زیستی است و در کشورهای پیشرفتۀ دنیا این امر ممنوع است...
مطمئنا نوبت خودمان هم خواهد رسيد
سلام دوستان.واقعا جای تاسف داره. دوست عزیزی که معتقدی به خاطر نداشتن تغذیه کافی است: اخیرا پدیده ای در فریدونکنار و شهرهای اطراف ان در حال اتفاق هست گرایش بومیان منطقه به تاسیس باغ پرندگان خصوصی است تا با افتخار کلکسیون پرندگان رنگانگ و کمیابی را که با شکار و ... بدست اورده اند را به رخ دیگران بکشند؟!؟!؟ واقعا جای تعصف دارد که دیگر دیدن پرندگان در ماههای میزبانی پرندگان در طبیعت برخی از هموطنان را راضی نمیکند و میخواهند در کلیه فصول با زندانی کردن این پرندگان در فضای کوچک و مصنوعی از دیدن زیبایی این پرندگان لذت ببرند. چقدر خودخواهانه هست این عمل برخی از ضد محیط زیستان.
خداوند بهشون جزا بده بحق علی کسی که با بندگان خدا چنین کارایی بکنه چه انتظاری ازشون داشت تازه با ویلا دار ها هم تقریبا همین رفتارو دارن.
من فکر نمی کنم چند تا اردک بتون برای یک خانواده اشتغال ایجاد کنه. واقعا مرد میخواد که کمی فکر کنه و بعد درست عمل کنه و کار درست این نیست که به کشتار این زبون بسته ها رو بیاریم.
کشتن این پرندگان مهاجر جنایت محض است
با سلام خدمت دوستان. بنده از هموطنان فریدونکناری هستم. خواستم توضیح کوتاهی بدم. این تصاویری که مشاهده فرمودید کاملا درسته و یه واقعیت تلخه که تعداد بسیار کمی از همشهریان بنده و یا افرادی از شهرهای همجوار اقدام به اجاره دامگاه ها نموده و این نسل کشی را انجام میدهند. خود بنده و بسیاری از همشهریان با وجود اینکه این پرندگان غذای سنتی ما بوده، به هیچ وجه بدلیل نسل کشی استفاده نمکنیم. بنده با توجه به تمامی مسائل مقصر اصلی رو مسئولین میدونم که هیچ راهکار جایگزینی رو ارائه نکردند. حتی کوچکترین امکانات یا حمایتی جهت جذب توریست به جای شکار انجام ندادند.
شنديم چيني ها هر جنبنده اي را ميخورند اما شايد در اينده اي نچندان دور ملت ايران ركورد چين را خواهند زد ميگه نه صبور باش
مسئولین محیط زیست استان مازندران و مسئولان فریدونکنار به خاطر کوتاهى در انجام وظایف قانونی خود باید جوابگوى این تجارت غیرقانونى و قتل عام گسترده حیات وحش باشند
...
گناه کسانی که با این قاتلان طبیعت مدارا میکنند، کمتر نیست
تصاویر دردناکی است ، بی نهایت متاسفم.
تاریخ و تمدن و فرهنگ ۲۵۰۰ساله مردم ايران با این کارها اصلاجور در نمیاد
عرف شدن این رویه مجرمانه در فریدونکنار مانع از برخورد نیست و باید مسئولین منطقه برخورد متناسب قانونى صورت دهند که در غیر این صورت شریک جرم هستند
خودم به شخصه کشتار رو توی فریدونکنار از نزدیک دیدم به كلاغ رحم نمیکنن!
این محیط زیست نمیدونم از چی میترسه ولی یه چیزهایی در مورد تهدید مردم محلی درمورد اینکه اگه تورهارو جمع کنین ما امنيت شهر را به هم ميريزيم به گوش میرسه
تعارض در تمام امور ما وجود داردو در دنیا بی سابقه است.
ای کاش یه جوری به این پرنده ها میشد بفهمونی مسیر مهاجرتشون رو عوض کنند و از ایران رد نشوند.
آدم واقعا خجالت میکشه ...
در اين قضيه اداره بهداشت هم بى تقصير نيست ، همين امروز اگر به رستوران هاى لوكس در محدوده بابلسر و فريدونكنار مراجعه كنيد ، خواهيد ديد كه غذا با گوشت پرندگان شكار شده را به قيمت گزاف سرو ميكنند كه با وجود احتمال آنفولانزا مرغى جان مردم نيز تهديد ميشود ولى اداره بهداشت و اداره دامپزشكى منفعل هستند
جدا از تخلف شکار و صید جانوران حفاظت شده، به استناد قانون مجازات اسلامی هر گونه حمله یا مقاومتی که با علم و آگاهی نسبت به مأموین دولت در حین انجام وظیفه به عمل آید تمرد محسوب می شود و با توجه سه حالتی که در قانون ذکر شده، متمرد به حداقل سه ماه و تا حداکثر سه سال حبس محکوم خواهد شد.
بنابراین در این مورد قانون شفاف و قاطعی وجود دارد و اگر مسئولین محلی مانع اجرای این قانون شوند، موجبات نا امنی شهر و عدم اجرای قوانین دیگر در آن را فراهم نموده است.
در جواب حميد كه معتقدند شكارچيان فريدونكنار از فرط بيكاري و تغذيه نامناسب و فقر رو به شكار آورده‌اند، پيشنهاد ميكنم اين عزيزان را به كميته امداد معرفي كنند و يا در تابناك اقدام به ايجاد كمپينگ خيريه كمك به شكارچيان تهديدست فريودنكنار نمايند. بنده خودم اولين نفري خواهم بود كه به اين خيريه كمك كنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
من حاضرم ماهی ده هزار تومن کمک کنم. شماره حساب اعلام کنن.
باز گویید که این جامه ز فرهنگ دگر زیباست؟
من با نظر مرتضی موافقم واقعا اگر جناب دادستان عزم را جزم کنند وبطور جدی درخواست کنند جلوی این فاجعه زیست محیطی راخواهند گرفت.
مرغ رایگان توزیع کنند
میشود با تمهیداتی از سوی دولت بخشی از مشکلات مالی دامگاه داران راکاهش داد ودر عوض از آنان تضمین حفاظت و نگهداری پرندگان ویا حداقل شکار برای هر دامگاه دار با نظارت مامورین محیط زیست راخواستار شد. که نیاز. به مذاکره وفرهنگ سازی دارد که اگر دولت بخواهد. انجام میشود
بايد اجازه راهـپيمايي و تجمع براي فعالان مجيط زيست بر عليه شكارچيان صادر شود تا مردم جلوي شكارچيان بيرحم قرار گيرند
کار شما در انعکاس فجایع محیط زیستی در میان خواب رسانه ها و بی تفاوتی دردناک مسئولان کشوری ومحیط زیستی بسیار ارزشمند است درود بر شرفتان !!...خیانتی به این آب و خاک میکند که جبران پذیر نیست...
با تشکر از تابناک که چندی است اخبار مربوط به حقوق حیوانات را منعکس میکند. شما رو به خدا هر کس به وسع و بضاعت خودش کاری کنه این کشتار و بدرفتاری با مخلوقات خدا متوقف بشه. این رفتار با موجودات مایه شرمساری است. واقعا گاهی از آدم بودن خودم شرمنده میشم.
این نتیجه فقر مادی معنوی است.
سپاس بابت نوشته تاثیرگزارتان
بابا گوشت مرغان هوایی هم سالم هست هم خوشمزه.
چرا باید از گوشتش دست کشید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
آقای سید. به خاطر اینکه اگه همینجوری پیش بره دیگه مرغ هوائی نیست که بدن جنابعالی ...بعدش مجبور میشن بیان سراغ خودت گوشتتو به سیخ بکشن.
قاچاقچيان مواد مخدر يا چوب يا دارو هم به پول نيازمندند اما احتمالا قدرت مظلوم نمايى هموطنان فريدونكنارى را ندارند.
طورى از فريدونكنار و مازندران صحبت ميشه مثل اينكه خزر خشك شده و قحطى آمده
مردم حاشيه كوير مردم نيستند؟
این دیدگاه که محیط زیست فقط برای حفاظت است اشتباه است. یک فکری به حال شکم گرسنه میلیونها نفر بهره بردار هم باید بکند.
این پرندگان بهترین گوشت را دارند و هر کدام معادل 1000مرغ است.
تنها فریدونکنار وسرخ رود نیست شهر های دیگر شکارچیان قهار دارد .شب تا صبح انگاری طرف های اب بندان های کنار جنگل صدای تفنگ ....تفنگ را از کجا میخرند
مردم نیز حق دارند از نعمتهای خدا بهره ببرند.
شکار پرندگان مهاجر هیچ ایرادی ندارد.
اگر کشتار حیوانات برای خوردن گناه است یه سری به کشتارگاههای مرغ و گوسفند و گاو .... بزنید و نهایت بیرحمی را ببینید.
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
آقای ناشناس
مرغ و گوسفند و گاو بصورت ماشینی و صنعتی زیاد شده و زاد و ولد و زیاد شدنشان دست انسان است. اما در مورد حیوانات وحشی چنین چیزی صادق نیست. تمام می شوند، منقرض می شوند. یوز پلنگ و خرس هم نعمت خداست . باید بگیریم بکشیم بزنیم به دیوار خونه یا فرش پادری شون کنیم؟
مگه جغد رو هم میشه خورد؟تو تصاویر اولی جغد دیدم
جالبه از یک طرف با خنده غذا میدن از یک طرف با خنده سرشونو میبرن
حیونکیا نمیدون به کدوم سازشون برقصن!
خواهشا گروهی اندک را باکل مردم یکسان ندانید.اینان نسل درنسل در کار صید پرندگان بوده وامرار معاش میکردند.اخیرا روشهای ناجوانمردانه صید هم اضافه شده .باید مثل جمع اوری تورهای غیر مجاز در صیدماهی....برای برچیدن این روش صید پرندگان اجراگردد.وبا اجاره محلهایی جای مناسب گردشگری ایجادشود.بهرحال نیاز به بودجه وعزم دولتمردان است.
... پدر طبيعت رو در اوردين...
تعاريف جديد از فرهنگ!!!!
الهي دستاتون بشكه
مرغ رایگان توزیع کنند
مشکل اینه همه کاراتون نمادینیه نه واقعی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان