بازدید 2736

ارتباط بی خوابی با فشار خون بالا

کد خبر: ۴۷۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶ 27 January 2015
افرادی که دچار بی خوابی مزمن هستند در مقایسه با سایر افراد بیشتر در معرض فشار خون بالا قرار دارند.

به گزارش مهر، محققان دریافتند افرادی که دچار بی خوابی مزمن هستند، یعنی کسانی که بیش از ۱۴ دقیقه طول می کشد تا به خواب روند به میزان ۳۰۰ درصد بیشتر از سایرین در معرض فشار خون بالا قرار دارندو هر چه قدر زمان به خواب رفتن افراد بیشتر به طول انجامد خطر ابتلا به فشار خون بالا در آنان نیز رو به افزایش می گذارد.

بی خوابی مزمن به اختلالی اطلاق می شود که در آن مشکلات بی خوابی به مدت بیش از شش ماه ادامه یابد.

درحالی که مدت هاست از بی خوابی مزمن به عنوان یک اختلال در خواب شبانه یاد می شود اما در برخی از مطالعات از آن به عنوان یک شرایط ۲۴ ساعته از انگیختگی بالا یاد می شود.

دکتر الکساندرس گونتزاس از محققان مطالعات بی خوابی می گوید: علی رغم اینکه مبتلایان به بی خوابی مزمن از خستگی در طول روز شکایت دارند اما با این وجود آنها نمی توانند استراحت کنند.

وی می افزاید:استفاده از نوشیدنی های کافئین دار، چرت زدن و سایر اقداماتی که افراد دارای خواب نرمال انجام می دهند تا از خستگی خود بکاهند در افراد دارای بی خوابی مزمن ممکن است باعث بدتر شدن وضعیت شود.

شایان ذکر است، تحقیقات صورت گرفته در زمینه ارتباط بی خوابی با فشار خون بالا در زمره اولین تحقیقاتی قرار دارد که در آن بی خوابی که یک انگیختگی فیزیولوژیکی بالاست بررسی می شود .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر