بازدید 2931

امیری:امکان برگزاری انتخابات شورایاری وجود ندارد

قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور گفت: برگزاری انتخابات شورایاری ها از سوی وزارت کشور مستلزم تصریح قانونی است.
کد خبر: ۴۷۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱ 27 January 2015
قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور گفت: برگزاری انتخابات شورایاری ها از سوی وزارت کشور مستلزم تصریح قانونی است.

به گزارش ایرنا، «حسینعلی امیری» در نشست خبری با رسانه ها افزود: قانون موضوعی را به نام شورایاری ها پیش بینی نکرده است و چنانچه شورای اسلامی شهر تهران به انجام این انتخابات اصرار داشته باشد باید این انتخابات در قانون دیده شود.

امیری تصریح کرد: وزارت کشور خود را موظف به تمکین از قانون می داند و در شرایط فعلی امکان آن وجود ندارد که انتخابات شورایاری ها را برگزار کند.

سخنگوی وزارت کشور اظهار داشت: در شرایط فعلی امکان برگزاری قانونی انتخابات شورایاری ها از سوی وزارت کشور وجود ندارد و وزیر کشور نیز این موضوع را مستدل و مستند به آقای چمران رییس شورای شهر تهران اعلام کرده است.

امیری در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر این که چگونه شورای اسلامی شهر تهران می تواند هم به عنوان مجری و هم به عنوان ناظر این انتخابات را برگزار کند، افزود: اگر شورای شهر قصد برگزاری انتخابات شورایاری ها را به صورت قانونی دارد باید شورای عالی استان ها طرحی را با سه فوریت تهیه و به مجلس ارایه کند اگر این طرح مصوب و قانونی شد وزارت کشور خود را موظف به قانون خواهد دانست.

**معاون سیاسی وزارت کشور رییس کمیسیون ماده 10 احزاب شد

قائم مقام وزیر کشور همچنین از تعیین رییس جدید کمیسیون ماده 10 خبر داد و گفت: محمدحسین مقیمی که به تازگی به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور منصوب شده است از این پس با حکم وزیر کشور رییس کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور خواهد بود و کار رسیدگی به احزاب را در وزارت کشور دنبال خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار