بازدید 2794
حافظی با شفاف سازی در بودجه سال 94 شهر تهران:

بودجه شهرداری تهران در حمل و نقل کاهنده است

کد خبر: ۴۷۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹ 27 January 2015
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با شفاف سازی در بخش بودجه ای در سال 94، گفت: بیشتر موارد در بخش توسعه حمل و نقل عمومی نسبت به سال 93 کاهشی است چگونه شهرداری می خواهد شعار زمین پاک و آسمان آبی را محقق سازد.

به گزارش پرتال شورای اسلامی شهر تهران، رحمت اله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در مواردی نسبت به لایحه بودجه سال 94 تذکراتی را ارائه کرد و گفت: به گفته آقای شهردار شعار "زمین پاک و آسمان آبی" سرلوحه شهرداری در پیشنهاد لایحه سال 94 است و مهمترین وجه تمایز و الویت های این لایحه نیز توجه ویژه به حمل و نقل شهری است.

وی با اشاره به اینکه فصل اول بودجه شهرداری متعلق به درآمدهای مبنتی به عوارض با مبلغ 7 هزار و 428 میلیارد تومان است که تقریبا پایدار است، افزود: فصل دوم لایجه بودجه، واگذاری دارایی های سرمایه ایی یعنی فروش اموال و دارایی شهر به مبلغ 8 هزار و 345 میلیارد تومان و فصل سوم نیز منابع حاصل از واگذاری دارایی های مالی یعی وام و مطالبات یک هزار و 685 میلیارد تومان است که جمع آنها  10 هزار میلیارد تومان است. در مجموع از 17 هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران در سال آینده، 10 هزار میلیارد تومان شبه پایدار است.

رئیس کمیسیون سلامت ومحیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه با در نظر گرفتن پیشنهادات تبصره ها و شرکت ها، بودجه شهرداری بیش از 41 هزار میلیارد تومان است ، تصریح کرد: برای تعویض کاتالیست تاکسی ها در بودجه سال آینده 6 میلیارد تومان بودجه تعریف شده در حالی که امسال این بودجه 8 میلیارد تومان است، با این وجود نمی دانم چگونه می خواهند آسمان آبی را به مردم هدیه بدهند.

وی ادامه داد: بودجه احداث و توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری امسال 2 هزار و 29 میلیارد تومان بود برای سال 94 این بودجه ، هزار و 925 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، همچنین در بخش خرید انواع اتوبوس های شهری از 300 میلیارد تومان به 145 میلیارد تومان بودجه کاهش یافته است، در این موارد و موارد دیگر بودجه کاهنده است چگونه شهرداری تهران می خواهد شعار خود را محقق کند.

حافظی با اشاره به اینکه شهرداری مدعی است بودجه سال آینده بیش از 70 درصد برای توسعه زیرساخت و تملک و دارایی ها است و کمتر از 30 درصد آن به هزینه های جاری و نگهداشت اختصاص یافته است، گفت: در لایحه بودجه بسیاری از موارد از بخش نگهداشت به تملک منتقل شده است.

وی همچنین تصریح کرد: پیش از این در لوایح سنواتی، تمامی موارد به ریز و به تفکیک شامل بودجه مصوب سال قبل، عملکرد ده ماهه سال جاری و پیشنهاد برای سال آتی دقیقا ذکر می شد تا قابل مقایسه و تحلیل و تصمیم گیری داشته باشد اما امسال لایحه بودجه اینگونه نیست و تنها پیشنهادات سال آتی درج شده و قابلیت مقایسه، عملکرد و مصوبات سال قبل را نداشته است و اعضای شورا باید در کمتر از یک ماه بودجه 4 هزار صفحه ای را مطالعه و بررسی کنند. اگر اطلاعات شفاف در اختیار ما قرار نگیرد،  اطلاعات لایحه را بر روی سایت می گذارم تا مردم و کارشناسان آن را تحلیل کنند و اظهار نظر خود را به شورا ارائه کنند.

حافظی در ادامه با اشاره به اینکه تذکری در خصوص معادن شن و ماسه در منطقه 18 داشتم که این معادن متعلق به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)است، اظهار کرد: جلسه ای روز گذشته با مسئولان ستاد اجرایی برگزار و گزارشی ارائه شد که بر اساس آن فعالیت این معادن از سه شیفت به یک شیفت کاهش یافته و نیروهای انسانی آن نیز در حال تعدیل است و تخلیه نخاله ساختمانی نیز متوقف شده است .

وی اعلام کرد: پیش بینی می کنیم تا پایان سال فعالیت این معادن متوقف خواهد شد و از آنجا که 400 هکتار مساحت این زمین است از شهرداری تهران می خواهیم هر چه سریعتر برنامه خود در قالب طرح تاکا را اجرا کند و فضای سبز را در اختیار شهروندان قرار دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی