بازدید 2265

تخصیص 500 میلیون دلار از صندوق توسعه به آبرسانی

کد خبر: ۴۷۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹ 27 January 2015
عضو کمیسیون تلفیق مجلس در تشریح مصوبات روز گذشته کمیسیون تلفیق از تخصیص 500 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بخش آبرسانی روستایی خبر داد.

محمد دامادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مصوبات روزگذشته کمیسیون تلفیق مجلس، گفت: وجود مشکلات جدی تامین آب شرب روستایی کشور و وقوع خشکسالی طی سالهای اخیر باعث شده که آب شرب روستاها وابسته به منابع آب زیرزمینی باشد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه عدم توجه جدی به حوزه آب روستایی باعث شده که شاخص های برخورداری از آب شرب در مناطق روستایی از 77 درصد به 74 درصد کاهش یابد.

وی ادامه داد: به هر حال اگر بخواهیم مشکلات آب شرب حوزه روستایی را حل کنیم حداقل به 110 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، رفع مشکلات آبی روستاهای دارای اولویت نیز 47 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: از 37 هزار و 658 روستای کل کشور، 22 هزار و 424 روستا با جمعیتی حدود 14 میلیون نفر با مشکلات آبی کمتری دست به گریبانند، اما 9 هزار 964 هزار روستا با جمعیتی در حدود 5 میلیون و 300 هزار نفر با مشکلات حاد کمبود آب دست به مواجه هستند.

دامادی ادامه داد:همچنین 5 هزار و 278 روستا با جمعیتی در حدود 1 میلیون 500 هزار نفر فاقد هرگونه تاسیسات آبرسانی هستند و این آمار بیانگر ضعف در حوزه آبرسانی است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تامین آب شرب روستاها، بیان کرد: در این زمینه کمیسیون عمران و تلفیق مجلس نگاه ویژه ای به این مساله داشته و بنده نیز در کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادم که 500 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی را به آب رسانی روستایی تخصیص دهیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: این منابع می تواند در جهت تامین و رفع موانع روستاهای اولویت دار که از آب شرب برخوردار نیستند تاثیر گذار باشد.

نماینده مردم ساری در مجلس افزود: با حمایت خوب دولت و اعضای کمیسیون تلفیق و با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری، در جلسه روزگذشته مصوب شد که در بودجه سال آتی، 500 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به آب رسانی روستایی اختصاص یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار