بازدید 2177

کشورهای D8 باید به تعهدات خود پایبند باشند

کد خبر: ۴۷۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸ 27 January 2015
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از عدم پایبندی کشورهای دی 8 به تعهدات خود انتقاد کرد و گفت: گفت: متاسفانه همکاری برخی از کشورهای دی 8 با کشورهای غربی از همکاری با خود اعضای گروه بیشتر است.

اله وردی دهقانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اثرات برگزاری اجلاس وزرای صنعت کشور‌های عضو دی8 (D8)، گفت: تلاش استکبار همواره در راستای جلوگیری از رشد کشورهای اسلامی بوده و همکاری های متقابل میان کشورهای مسلمان نیز به توسعه آنها منتهی خواهد شد.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهای اسلامی به جای فرسایش و ایجاد مشکل برای یکدیگر باید به فکر هماهنگی با هم باشند که این موضوع ارتقای سطح اقتصادی تمام کشورهای اسلامی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به وقوع درگیری ها در سطح منطقه نیز بیان کرد: وقوع چنین اتفاقاتی بیش از پیش همکاری کشورهای اسلامی و وابستگی متقابل را می طلبد و مطمئنا این موضوع از درگیری نیز جلوگیری کرده و به نفع کشورهای دی 8 خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: البته موضوع حائز اهمیت، عدم پایبندی کشورهای دی 8 به تعهدات بوده، به نحوی که همکاری برخی از کشورهای دی 8 با کشورهای اجنبی و غربی از همکاری با خود اعضای گروه بیشتر است.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: همکاری اعضای دی 8 با یکدیگر، علاوه بر کاهش وابستگی به غرب، توسعه پایدار را رقم خواهد زد، به همین دلیل کشورهای غربی در تلاش برای دامن زدن به مشکلات هستند.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس تصریح کرد: کاهش قیمت نفت توسط برخی کشورهای منطقه ضربات جبران ناپذیری را به اقتصاد کشورهای اسلامی و منطقه وارد کرده، لذا دستاورد برگزاری اجلاس کشورهای مسلمان، باید افزایش سطح همدلی و همکاری باشد.

گفتنی است منظور از کشورهای دی 8(D8)، گروهی اقتصادی متشکل از هشت کشور در حال توسعهٔ اسلامی شامل ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی