بازدید 2063

ریشه انحصارگری بازار خودرو در وزارت صنعت است

کد خبر: ۴۷۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷ 27 January 2015
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان اینکه خودرو ایمن و با کیفیت نیاز جامعه محسوب می شود، گفت: سیاست وزارت صنعت برای ایجاد محدودیت در واردات خودرو منجر به انحصار در واردات ، رانت خواری و گرانی در بازار خودرو می شود.

محسن صرامی فروشانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در خصوص اتخاذ تصمیمات جدید در زمینه واردات خودرو گفت: تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه واردات خودرو خارجی تنها توسط چند شرکت خاص انجام شود، صحیح نیست .

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در این زمینه ادامه داد: باید پذیرفت با انحصاری کردن واردات خودرو امکان رانت خواری و گرانی در بازار خودرو به وجود می آید.

صرامی فروشانی  با بیان اینکه، خودرو ایمن و با کیفیت نیاز جامعه محسوب می شود، تصریح کرد: تصمیم وزارت صنعت مبنی بر محدودیت برای وارد خودرو به کشور با اصل 44 قانون اساسی منطبق نبوده و همچنین نباید فراموش شود که بر اساس قانون تجارت واردات و صادرات آزاد است.

وی با بیان اینکه همچنان باید خودرو توسط واردکنندگان بیشتری وارد کشور شود، گفت: در واردات خودرو نباید سخت گیری کرد البته نظارت دقیق بر حسن انجام کار یک ضرورت اساسی در این زمینه بوده که نباید  فراموش شود.

صرامی فروشانی گفت: باید پذیرفت محدودیت در واردات خودرو باعث می شود زمینه فروش خودروهای بی کیفیت داخلی بیشتر تضمین شود و حتی رقابت محدودی که در بازار نیز وجود دارد از بین برود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در هر صورت وزارت صنعت،معدن و تجارت  که مدعی توسعه و پیشرفت صنعت کشور است باید تدابیری عملیاتی اتخاذ، تا مردم مجبور به خرید خودرو با کیفیت پایین و قیمت گران نشوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی